Opel Vivaro (2022)

autoreview

Opel Vivaro (2022)

Signalement

Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst1.499 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Opel Vivaro E Dubbel Cabine 75kW

  • 1.499 km

Ben ondernemer en sinds 3 weken in het bezit van een de electrische Opel Vivaro met dubbele cabine, Xenon koplampen, bandenspanningscontrole, Fullmap navigatie met DAB+ en parkeerhulp achter, trekhaak en 2 schuifdeuren.
Afgelopen zomer was de Opel Dealer (Stern Purmerend) zo aardig mij een proefrit van 2 dagen te laten maken, daar heb ik ook volop gebruik van gemaakt, ruim 800km proefrit verder de wagen besteld.
Aanvankelijk zou deze April 2023 geleverd worden en in de koop overeenkomst stond zelfs Juli 2023 maar in December 2022 was hij er al.
Mijn ervaring met deze bus is vooral dat deze lekker stil is, soepel rijdt, geen schokken van schakelingen oid maar gewoon aan 1 stuk optrekken.
Het is geen sprinter, voor electrisch is de bus niet zo snel (weegt ook 2000kg) maar vergeleken met een benzine of dieselmodel is de acceleratie best wel vlot en met het verkeer meekomen lukt ook prima.
Tot nu toe een kleine 1500km met de bus gereden en heb een redelijk beeld van wat mij aan het voertuig bevalt en wat beter kan.
Zo is het dashboard van hard plastic dat is qua veiligheid voor de inzittenden wat minder maar goed het blijft een Opel.
De wagen heeft climate control, je kan de temperatuur wel helemaal laag zetten (voor zo min mogelijk verbruik) maar dan zet het systeem de airco aan en dat wil ik dan ook niet. Het systeem is dan ook altijd aan. Oplossing gevonden in het inschakelen van de ecostand want dan schakelt de verwarming/koeling uit voor maximale besparing. Echter iedere keer 'starten' moet de ecostand weer worden ingeschakeld, dit onthoud de auto niet. In de normale modus staat de knop op bijna de laagste stand zodat net de airco niet inschakelt en het verwarmen tot een minimum beperkt word. Je moet er wat voor over hebben om het maximale uit de accu te halen.
De regensensor en de daarbij behorende automatische wisfunctie werkt wel maar schakelt al snel over op heel snel wissen terwijl dit eigenlijk nog niet hoeft. En soms duurt het wat lang voordat het wissen gedaan word. Onderaan de streep geef ik de functie een 6.5, doet wat ie doen moet maar kan wellicht nog iets beter.
Maar genoeg geklaagd, de rijeigenschappen maken een hoop goed.
Rijbereik zeker in de ecostand best prima, volle accu (bij nu +10c) ongeveer 260km in normale modus.
Het opladen valt mij ook mee, ik heb de oplader al terug geschroefd naar 7kW want anders is de bus veel te snel vol. Gisterenavond rond 22.50 aangezet en om 6.30 stopte het laden. Ik heb een lader van de Lidl, eigenlijk ook wel een goed product voor de € 399,- die deze kostte.
De bus geeft ook aan als iemand (ook de passagiers) geen gordel draagt en blijft net zolang piepen totdat de gordel omgedaan is. Wel zo veilig.
De bus heeft een automatische parkeerrem, maar ook met de hand te bedienen en eraan trekken dan blokkeren de achterwielen vrijwel direct. Op de snelweg dus niet per ongeluk aan dit knopje zitten.
De Opel app werkt ook nog niet correct, eigenlijk kan ik alleen de ritten uitlezen en de km stand, de bus voorverwarmen en eventueel koelen kan niet omdat mijn voertuig ongeschikt zou zijn. Afijn de bal ligt bij Opel want dit hoort zo niet, nog even afwachten wat ze er daar mee kunnen.

Hoe het met mijn werkzaamheden uitpakt moet ik nog uitvinden, er zal best een moment komen dat de accu bijna leeg is en ik eigenlijk nog een ritje moet maken. Ik zit voor mijn werk door het hele land en moet soms voor een juist onderdeel ook nog 100km ter plaatse rijden om deze te bemachtigen. Met een lege accu te komen te staan ben ik niet zo bang voor, oplaadpunten genoeg en met de laadpas kan je daar ook met een gerust hart terecht.
Heb vandaag toevallig aardig veel rond gereden om klusjes te doen en ik heb nu nog 140km rijbereik over, morgen nog wat ritjes en dan opladen in de middag.

Ben onderaan de streep erg blij met de aankoop.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.