Opel Vectra GTS 2.2 DTi-16V (2003)

autoreview

Opel Vectra GTS
Opel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra - interieurOpel Vectra - interieur

Signalement

UitvoeringVectra GTS 2.2 DTi-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf36.400 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Was al helemaal gek van deze wagen sinds de introductie ervan. Het is een strak gelijnde bolide die er totaal anders uitziet als de 4-deurs versie, welke een beetje oubollig overkomt. Het is gewoon een sportieve auto. Het interieur is ook super en de stoelen zitten voortreffelijk!

Alleen bij de koude start maakt de motor even behoorlijk lawaai, maar daarna is het heerlijk rijden. Er heerst een ongekende rust in het interieur, maar dit is helaas niet altijd rammelvrij (misschien is dit typisch Opel?).

Het sturen gaat super en met veel gevoel. Er is best sportief mee te rijden, maar hij voelt vooral in korte bochten nogal zwaar aan.

Het verbruik is best goed te noemen voor zo’n zware auto. Bij een redelijk sportieve rijstijl is het gebruik nooit boven de 6,5 l/km gemiddeld.

Ben dus best tevreden over deze wagen en zal hem iedereen die een grote, sportieve wagen zoekt, van harte aanbevelen voor een proefrit.

PROBLEMEN

Het lampje van het motormanagement ging een paar keer branden. De turbo werd dan uitgeschakeld. De computer is toen uitgelezen en de software geupdated. Was niet afdoende, ben nu in afwachting van nieuwe software.

Problemen waren er met de voorwielophanging. Als je over slecht wegdek reed, was het af en toe net of de gehele voorwielophanging er van onder kwam. Dit is naderhand opgelost bij de dealer, er zijn andere rubbers gemonteerd en het was bijna helemaal over. Af en toe rammelt het nog iets. Het was overigens wel geheel kostenloos, maar dit verwacht ook niet anders bij een auto die je voor 28000 euro 2e hands koopt.

Wat wel een probleem was is de afhandeling van het vervangen van een voorruit bij de dealer. Er werden toen wat beschadegingen gemaakt aan lak boven de voorruit en binnen aan de hemelbekleding, maar werd toen ik er wat van zei van het kastje naar de muur gestuurd. Vond dit niet netjes en ben er nog steeds mee bezig.

Ook was er wat spuitwerk nodig aan de voorbumper en toen werd niet volgens afspraak de gehele bumper gespoten, maar slechts een gedeelte waardoor je nu lelijke overgangen ziet tussen nieuw en oud spuitwerk.

Ben nog in afwachting van oplossing van deze problemen.

Moet er wel bij vermelden dat ik met de vorige auto nooit problemen heb gehad bij deze dealer. Toen hebben ze me altijd netjes geholpen. Het zal er nu van afhangen of ik bij deze dealer blijf, in afwachting van hoe ze de problemen die ik nu heb gaan oplossen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.