Opel Vectra GTS 1.9 CDTi 150pk (2007)

autoreview

Opel Vectra GTS
Opel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieur

Signalement

UitvoeringVectra GTS 1.9 CDTi 150pk
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf45.000 km
KM-stand laatst51.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Vectra C automaat 150 pk diesel na Vectra B CDX 1

  • 51.000 km

Omdat mijn Vectra B CDX van 2000 het niet meer zo best kon hebben als ik hem op zijn staart trapte als er weer eens een zwart Golfje me zat te pushen, en de wagen toch al 250000 km had gereden was vervanging noodzakelijk geworden. Omdat ik toch nogal wat kosten had moeten maken aan de oude Vectra ging ik me ook op andere merken oriënteren.

Uiteindelijk zette ik mijn wensen op een rij en ging voor het gemak toch naar de OPEL VECTRA 1.9 CDTI 110KW GTS EXEC.DPF AUT6.

Ik wilde dus duidelijk een auto met meer vermogen en wenste niet ook nog eens i.p.v. 5 keer, 6 keer te moeten gaan schakelen voordat ik op kruissnelheid zit.

Uiteraard had ik op dit forum ook alle positieve berichten gelezen over de Vectra C en daar ook toch wel negatieve van onthouden. Een aantal negatieve berichten klopten wel maar aan iedere auto valt natuurlijk wel iets op te merken.

Er werd negatief gesproken over de harde stoelzittingen en weinig opbergruimte voorin. Over olieverbruik kon ik wisselende ervaringen vinden. Ikzelf ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de schokdempers absoluut veel te hard waren om echt comfortabel met de auto te kunnen rijden. Je voelde werkelijk iedere oneffenheid op de weg. (Dit is overigens, zag ik net in de Autoreview 2009, ook het geval bij de Opel Insignia 2.0 Turbo 4x4) Hierdoor vallen ook de harde zittingen van de stoelen extra op want die nemen niets weg van de trillingen. Ik heb dit probleem weten op te lossen door de Sachs schokbrekers te laten vervangen door de Bilstein B4 monotube schokbrekers. (Kosten € 600,00 inclusief montagekosten) Dit advies heb ik gevonden op de site www.vectra-c.com. Het knalharde is er nu vanaf en de grotere oneffenheden worden veel beter genomen. Voordat de Bilstein B4 waren geplaatst had ik echt het gevoel, zoals Autoreview het bij de Insignia 2.0 Turbo 4x4 beschrijft, alsof je in een kart rondrijdt.

Met deze automaat rijden vind ik best fijn en is toch minder vermoeiend. Reageert goed als ik wil accelereren bij invoegen. (ook handig als er weer eens een zwart golfje achter me zit). Ik had voor de automaat berekent dat dit 0.3 liter extra diesel zou kosten per 100 km. Gelukkig blijkt dit niet het geval, in ieder geval niet t.o.v. mijn oude vectra B. Bij mijn oude Vectra B verbruikte ik 6.6 liter per 100 km en bij deze zit ik op 6.5 liter per 100 km.

Gevaar bij deze auto is wel dat je snel te hard rijdt want hij is echt lekker stil, ook bij hogere snelheid.
Ook de luxe van de automatische blinderende binnen- en linkerbuiten-spiegel, de automatische regensensor en de parkeerpilot kan ik zeer waarderen.

Verder heb ik nu ook het DVD90 Navteq navigatiesysteem en radio en de bluetooth telefoonkit in deze auto. Alles werkt perfect en is vanaf het stuur volledig te bedienen. Nadeel van het navigatiesysteem is dat je niet kan zien wat de voorgeschreven snelheid is op de weg waarop je rijdt en dat er geen 3-dimensionale weergave is. Dat vond ik in mijn oude TomTom 2006 toch wel een fijne functies. De combinatie van de situatie-weergave, plattegrond en betere mondelinge instructies werken echter ook goed.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.