Opel Vectra GTS 1.8-16V Elegance (2003)

autoreview

Opel Vectra GTS 1.8-16V Elegance (2003)

Signalement

UitvoeringVectra GTS 1.8-16V Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Al ver voor de introductie, bij het zien van de eerste foto’s wist ik het... Mijn volgende word een GTS. Heb me in 2003 een Ultra blauwe 1.8 gekocht met beige bekleding. Vind dat zelf een heel mooie combinatie. Helaas is deze bekleding niet meer te bestellen. Heb een rijke uitrusting met o.a. parkeersensoren voor, en achter, afneembare trekhaak. (zie je bijna niets van) regensensor, enz...

Positief:
Ik ben erg te spreken over het check-control systeem. Het heeft me nog nooit valse meldingen opgeleverd. En het controleert zelfs de verlichting van een evt. aangesloten aanhanger.
Standverwarming... Echt heerlijk nooit meer ruiten krabben, en met de afstandsbediening aan te schakelen. Tevens is dit ook in de zomer te gebruiken als voorventilatie.

Negatief:
De standaard door Opel gemonteerde GoodYear Eagels NCT5 leveren een hoop rijgeluiden op. En als ik zou besluiten om langer dan drie jaar met deze auto te gaan rijden, dan komen er zeker een nader merk banden op.
De hydraulische koppeling is moeilijk te doseren, en levert geregeld een schokkende voortrein op bij het wegrijden.

PROBLEMEN

km-stand: 2500
bij aanvang van de eerste winter heb ik me het orginele opel standverwarmingssysteem in laten bouwen. Weinig van bekend bij de nederlandse dealer, en eigenlijk best wel duur. Maar een heerlijke optie. Bij inbouw bleek dat mijn Vectra MY 2004 uitgerust was met een BCU (Computer) welke eigenlijk hoorde bij een Vectra MY 2003. En deze ondersteunde de kachel weer niet.
Onder garantie een nieuwe BCU gekregen.

km-stand: 15.000
Accu stuk ! binnen 1 jaar. Onder garantie een nieuwe geplaatst. Moest 30 Euro bijbetalen, omdat i.v.m. de standkachel een zwaarder exemplaar (70Ah) toch wel wenselijk was.

km-stand: 19.000 lekke voorband. Dit werd keurig weergegeven met een grafisch plaatje op het info display.

km-stand: 30.000
net voor de beurt, vertoonde mijn cruise-control rare kuren. Bij oproepen van geheugenfunctie viel hij voortduend van de CC af. Oorzaak kapotte CIM (weer een computer) deze keer achter het stuurwiel. CIM vervangen onder garantie.

km-stand: +/- 40.000
de voorbanden beginnen gelukkig te verslijten, en kunnen eindelijk vervangen worden door een ander merk. De achterbanden zijn vervelen aan het cuppen, en leveren NOG meer kabaal!


km-stand: 45.000
heb een goede inruilprijs kunnen krijgen, en heb de auto dan toch maar ingeruild op een nieuwe GTS 2.2 met OPC-line pakket in de kleur.... Jawel nogmaals UltraBlauw

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.