Opel Vectra 1.9 CDTi 120pk Cosmo (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vectra 1.9 CDTi 120pk Cosmo |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Na bijna 3 jaar in een mooie Ascona benzine te hebben gereden werd het tijd voor een diesel. 27 januari besteld en op 4 april 2006 was het zover.
Ik mocht mijn Vectra gaan ophalen. Ik had gekozen voor de Cosmo-versie omdat ik de 16 duims velgen erg mooi vond hier in Belgiê. Verder had hij een rijke standaarduitrusting met oa. Cruise Control en als extra heb ik nog de gescheiden klimaatregeling erbij genomen en de CD30 MP3 speler. De motor is de alomgekende 1.9 CDTI met 88kw of 120PK.
De eerste 10.000 was ik niet zo héél enthousiast over de motor. Ik was benzine gewend en vond de 1.9 héél erg sloom, wat ook wordt versterkt word door het feit dat je totaal géén snelheidsgevoel hebt in deze wagen. De nadruk ligt echt op comfort. vanaf 15000 beterde dat slome gevoel en vanaf 25000 was het gewoon weg. Hij heeft nu 54000km en het is een serieus vlotte auto geworden waarmee ik vele mensen mee achter me laat. Totaal géén klagen meer van nu, hij gaat ERG vlot!
Het verbruik is ook geweldig. Ik heb een sportieve rijstijl en ik rij gemiddeld aan 6,5 Liter, maar meestal schommel ik tussen 5,5 en 6,3.
Bij lange ritten heeft hij genoeg aan 4,3 - 4,5 Ltr.
Interieur is verzorgd afgewerkt met prachtige materialen die geweldig bestand zijn tegen krassen. Vegen van voeten veeg je gewoon met een zeemlap weg. Ik heb de halflederen bekleding en dat is geweldig mooi.
In het begin zaten de stoelen beenhard, maar nu zijn ze zalig comfortabel en wil ik géén andere meer.
Enige minpunt is de plaatsing van de asbak achteraan, die is al eens stukgegaan en dat kostte wel 50 euro.
En dan het bekijks dat ik de eerste dagen had met de lak, was ook leuk.
Ik heb namelijk de kleur Misty Morning genomen, en nog seconde spijt!
Ik ben zéér tevreden over de wagen. Opel is en blijft voor mij de absolute top!
Update: al weer bijna 100.000km met deze wagen gereden, nog steeds erg tevreden ermee, zuinig, vlot en makkelijk te rijden.
Update: In september 2011 ingeruild op een New Astra...
PROBLEMEN
Niet echt zware problemen.
-18000km: chauffeursstoel begint hevig te piepen, zelf opgelost met siliconespray
-33000km: idem passagiersstoel
-47000km: de matzwarte lak op het paneeltje van de ruitbediening bladert af, kosten 6 euro.
- 53000km: de Cruise Control hapert soms, hij hier eerstdaags voor binnen.
Géén noemenswaardige problemen, enkel wat kleine onbenulligheden.
Echt een degelijke wagen, die geweldig rijdt.
-56000km: Cruise Control vervangen onder garantie (+-600€)
-95000km : achterruitverwarming defect, pooknop komt al ettelijke kms los, hij springt gewoon van de stang af, is nu gemaakt
-98800km : Interieurverlichting defect, wordt eerdaags gemaakt.
-102.000km : Alternator kapot (dure reparatie)
-125.000km : Thermostaat kapot
-130.000km: 2 Lagers vooraan versleten, EGR klep kapot en 2 draagarmen versleten
-140.000km: Exit Vectra, Welkom New Astra
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.