AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Opel Signum 3.0-V6 CDTI Cosmo (2006)

autoreview

Opel Signum
Opel Signum
Opel Signum
Opel Signum
Opel Signum
Opel Signum
Opel Signum
Opel Signum
Opel Signum
Opel Signum - interieur
Opel Signum - interieur
Opel Signum - interieur
Opel Signum - interieur

Signalement

UitvoeringSignum 3.0-V6 CDTI Cosmo
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf153.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na Renault Clio en Renault Laguna tegelijk bezit te hebben gehad en beide bij de bekende 200.000 helemaal op waren, werd het tijd voor iets anders. Als Honda fan meteen op de Accord gedoken, maar deze vond ik tweedehands belachelijk duur. Dus op zoek naar iets anders, wat mij rijplezier zou verschaffen en ruimte genoeg voor vrouw en kids.

De Signum was precies wat ik zocht, ruimte genoeg, luxe genoeg en voor een zeer schappelijke prijs.
Ik wilde perse een zwarte met automaat en leren bekleding en had de 'pech', dat daar toevallig een 3.0 V6 cdti in lag.

Auto aangeschaft en tot nu toe alleen maar heel veel plezier van! Rijdt soepel, na het (niet echt storende) turbogat, gaat ie als de brandweer en je kunt er ook heerlijk relaxed in toeren. In sportstand ligt ie helemaal als een tank op de weg, maar ook de IDS Plus draagt bij aan een heerlijk comfort onder alle omstandigheden. De laatste vakantie naar Oostenrijk kon ik aardig met de 'grote jongens' mee op de Duitse Autobahn. Ook in de bergen rijdt de automaat heerlijk al is handmatig schakelen daar nog net iets fijner.

Binnen is het een en al comfort en ondanks de aardige kilometerstand ziet de leren bekleding er als nieuw uit! De instrumenten werken naar behoren, cruise control is perfect, de naviagtie heeft me nog nooit in de steek gelaten en kent werkelijk alles.

Stoelen kunnen in alle standen verzet worden en zitten gewoon goed, al had ik ze liever iets lager gehad.

Enige probleem tot nu toe is een tweetal defecte schokbrekers achter en die zijn door IDS Plus en sportonderstel nogal aan de prijs (300 euro per stuk). Dealer komt waarschijnlijk met een voorstel tot tegemoetkoming ook al zit er geen garantie meer op.

Nadeel: zicht rondom door de lage daklijn is beperkt. Draaicirkel is extreem groot (maar reed jaren Clio dus kan subjectief zijn).

Verbruik 2.500km Oostenrijk, waarvan 2.000km snelweg (met stukken 170-210 en regelmatig file) 1:13. Thuis halen we met snelweg en bebouwde kom gemiddels 1:12,5. Voor een V6 acceptabel vind ik.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren