Opel Omega Stationwagon 2.5 TD CDX (1999)

autoreview

Opel Omega Stationwagon

Signalement

UitvoeringOmega Stationwagon 2.5 TD CDX
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf160.000 km
KM-stand laatst425.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Auto geslipt en total loss

  • 425.000 km

6 jaar geleden kocht ik deze full option auto. Heerlijke reisauto. Wij rijden ongeveer 40.000 -60.000 km per jaar. Regelmatig naar Essen (Duitsland) en naar Diepoldsau (Zwitserland). Heerlijk met 160 km/h over de autobaan.
Met de Hobby caravan (1350 kg) op pad was geen probleem. Alleen bij 6-7% hellingen moest de automaat in de 3e versnelling worden gezet.

In het begin geen problemen ondervonden. Maar daarna:
2004 210.000 in bochten viel de motor uit. Bleek opvoerpomp in de dieseltank te zijn. Vernieuwd, geen problemen meer.
2007 310.000 km rammelen in de motor. Bleek dat de distributieketting speling had. Vernieuwd met alle rollen, kettingtandwielen en waterpomp.
2007 325.000 km. Tik in de motor. Bleek dat een zuiger te ruim in de cylinder zat (slijtage). Kan te maken hebben gehad met vernieuwing distributieketting. Omdat de motor nog goed was is besloten om te reviseren. Dus motor gereviseerd Na 15.000 km was deze motor vastgelopen. Reviseerbedrijf had een fout gemaakt door bij 1 cylinder niet ruim genoeg gehoond te hebben. Op zoek naar een gebruikte motor. Uit Belgie gehaald met 175.000 km op de teller. Bij het proefdraaien zelfde gerammel was voorheen. Dus weer de distributieketting, rollen en kettingtandwielen.
Dit alles dus onder garantie.
Met deze motor heb ik dus nog 85.000 km gereden naar volle tevredenheid. Totdat ik bij een gladde bocht de macht over het stuur verloor en op een betonnen bult de auto parkeerde. Totall loss. Ik had verwacht nog zeker 2 jaar in de auto te kunnen blijven rijden.
Mijn volgende auto zou een nieuwere Omega worden maar een Volvo V70 D5 kruiste mijn pad uit 2005 en dat is dus mijn huidige auto geworden.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.