Opel Movano (2009)

autoreview

Opel Movano (2009)

Signalement

UitvoeringMovano
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf81.000 km
KM-stand laatst144.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ingeruild

  • 144.000 km

We hebben deze Opel Movano in 2015 gekocht als rolstoelbus. Hij was toen 6 jaar oud en had 81.000km gelopen. Hij was geimporteerd uit Denemarken zoals de meeste tweede hands busjes die aangepast zijn voor het vervoer van iemand in een rolstoel.

De eerste jaren deed hij het prima. De bus was niet stil van binnen. Het motor geluid en met name ook het geluid van de banden was goed te horen. Ook zag het er van binnen best wel spartaans uit. De herrie van binnen komt natuurlijk vanwege het ontbreken van een tussenschot en het niet bekleed zijn van de achterste wielkasten. Het was de laatste facelift van een model wat al sinds de vroege jaren 90 in productie was en dat was aan alles te zien en te horen. Maar, hij bracht ons overal waar we wezen wilde. Qua veer comfort kon het ermee door. Kleine oneffenheden zoals bv putdeksels voel je goed.

Qua betrouwbaarheid waren er wel wat dingetjes. Zoals twee keer een nieuwe accu, wat best veel is. Normaal moeten die dingen wel een jaar of 8 a 9 meegaan. Een keer de kachel aanjager weerstand. Maar het ergste was wel de schakelrobot die stuk ging onderweg naar Oostenrijk in Zuid-Duitsland. Dat gebeurde rond de 100.000Km. Geintje kostte 3000 euro voor een nieuwe schakelrobot. Vlak voor we hem weg deden vermoedde ik dat de koppeling eenaan zat te komen (ok al best vroeg bij 144.000 KM). Omdat het een automaat is kostte dat geintje ook al 5000 euro. En dan moest nog alles goed gaan bij het laden van de software voor de automaat. Als er namelijk een error zou komen zou het 10k euro kosten omdat ze hem moesten wegbrengen naar een specialist. De bus was toen al 15 jaar oud en er waren meer kleine dingen die eraan zaten te komen waardoor we besloten hem in te ruilen. Na 9 jaar en 64.000km zijn we overgestapt op een Ford Transit Custom uit 2016.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.