Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Opel
  • Insignia Sports Tourer

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 200pk Business Elegance (2021)

autoreview

22
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 200pk Business Elegance (2021)
Iselmar
  • Iselmar7
  • Gebruikersreview
8 april 2021 om 21:58
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringInsignia Sports Tourer 2.0 Turbo 200pk Business Elegance
Versnellingen9, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst30.026 km
Lezerswaardering: 85%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aanrader,,,,,,tegen de trend in!

  • 4.500 km
  • 8 april 2021

Sinds 18 februari in het bezit van mijn nieuwe Opel Insignia Sports-Tourer 2.0 Turbo (200PK) aut. Bussiness-Elegance. Dat is een hele mond vol.
De Insignia volgt de Astra 1.4 Turbo ST op, waarover ik hier ook een zeer uitgebreide review geschreven heb. Deze Astra heb ik 4 en een half jaar met enorm veel plezier gereden en heb deze auto bijzonder gewaardeerd. Op wat aanloopproblemen na, die voornamelijk aan de dealer lagen, heb ik totaal niets met deze auto gehad! Dat kan niet veel beter, zou je zeggen, dus de Insignia mag zijn borst nat maken!
Ik heb niet voor weer een Astra gekozen omdat deze alleen nog maar met 3 cilinders geleverd wordt en er een nieuw model op stapel staat. Ik had anders graag een 200PK Astra gehad, geloof mij maar.
Ik heb ook overwogen om een Grandland-X Hybrid-4 met 300PK aan te schaffen. Deze is nagenoeg even duur als de Insignia. Ik zal hier kort over zijn; ik ben blij dat ik die niet gekozen heb. Heb hem 3 weken (bij toeval) van mijn dealer mee gekregen als tijdelijke auto, omdat ik vanwege de lange levertijd van de Insignia en de kilometers die op de Astra aardig opliepen, deze eerder ingeleverd heb. Ik kon dus bij wijze van spreken al was het te laat om te wijzigen, de Grandland eens flink uitproberen en zien of ik de juiste beslissing had genomen. Nou...ja! Ronduit ja. Die Grandland was snel, rete snel. 300 PK is ja ook niet niks. Maar, verder kon deze auto mij niet echt onder de indruk brengen. Ja, hogere zit (niet te verwarren met hoge instap, want de dorpel zit nagenoeg niks hoger) is prettig, maar geef mij maar het dynamischer gevoel van een "normale"lage auto. Hoe je het wendt of keert, zo'n SUV rijdt anders en zeker niet fijner. Bovendien is het afwerkingsniveau zeker niet op het Opel niveau wat ik in de Astra had (was echt top!) en nu heb. Genoeg over de Astra en de Grandland.

Ik heb gekozen dus voor de Insignia met de nieuwe 2 liter Turbo benzine motor met 200PK en 9 traps automaat (is standaard), in de kleur Stone Brown. (is eens wat anders als zwart of grijs) Natuurlijk een station, of Sports-Tourer, puur en alleen vanwege de ruimte. Want, als je ruimte wil is de oude, vertrouwde stationcar nog steeds de beste optie en in mijn ogen ook de mooiste. Ik hoef niet zo nodig een SUV, dus ga ik zoals ik boven al schreef, lekker tegen de trend in en koop gewoon een Station. En man, man, wat is die auto ruim!! De Astra was zeker niet behelpen, maar dit is groot. Heerlijk, die ruimte en ja, die heb ik vaak nodig. Zakelijk vooral en privé vanwege mijn hond die ook blij is met de keuze van baasje.
Gekozen is voor de Business Elegance uitvoering, met de volgende opties: Vol-Leder pakket (verwarmd, geventileerd, massage etc), uiteraard AGR gecertificeerd, panoramadak/schuifdak, Privacy glass, Brushed-Wood interieur accenten, wegklapbare trekhaak, 20"lichtmetaal en ik zal nog wel wat vergeten. Adaptieve cruisecontrol en automatisch inparkeren heb ik niet. Als ik niet meer zelf inparkeren kan, lever ik mijn rijbewijs in en de adaptieve cruise control vind ik echt niets toevoegen. Misschien als je veel files rijd, maar ik woon en werk in Friesland. Daar kunnen we gewoon lekker doorrijden (nog). Ik heb het in die Grandland even mogen proberen, maar vind het bijna irritant. Telkens neemt de auto een ruime afstand in tot de voorganger, en voegen andere auto's in, de afstand wordt weer groter en de snelheid zakt ipv constant te blijven. Je bent constant aan het opletten wat er gebeurd. Zal wel aan mij liggen, laten we het daar maar op houden. Head-up display heb ik ook niet. had ik vroeger al eens in mijn Citroen C6 en vond het (ook) irritant. Ik ga er constant naar zitten turen dat is niet de bedoeling.

Hoe rijdt het: De 2 liter Turbo motor is absoluut een van de fijnste in zijn soort. 200 PK is veel, maar niet heel veel. Maar, 350 Nm koppel bij iets meer dan stationair toerental is best indrukwekkend. In de normale rij-modus komt de toerenteller nauwelijks boven de 2.000t/min uit. En dan rij je al 140!! Wat de pers over de automaat schrijft, nl dat deze best een paar trappen missen kan en vaak wat nerveus te veel versnellingen terugschakelt bij accelereren kan ik absoluut niet onderschrijven. behalve dat 6 versnellingen meer dan genoeg waren geweest, bij zoveel trekkracht. Maar, nerveus terugschakelen?? Niks van dien aard. Het licht krommen van de tenen van je rechtervoet volstaan al om met gezwinde spoed richtig horizon geduwd te worden, zonder terugschakelen! Koppel zat. Jah, als je net als de hh journalisten altijd in de sportstand rijdt en de gaspedaal als aan-uit schakelaar gebruikt. Duhh.
Na ruim 4.500 km is mijn eerste indruk absoluut zeer positief. De auto is ruim, mooi afgewerkt en rijdt gewoon top. Zijwind, ook bij de laatste stormen, is de auto vreemd. Als een rots en super stabiel. Een echte reis auto. De motor laat zich bij het optrekken wel wat horen maar op snelheid is hij stil. De 20"Conti banden daarentegen niet! Maar ja, wie mooi wil zijn, moet pijn lijden.
De stoelen zitten geweldig, de rijhulpsystemen en andere electronische gadgets werken naar behoren, alleen het standaard audio systeem is een vette teleurstelling. Had ik toch maar die Bose installatie gekozen, al werd me die afgeraden (zou ook niet aan de verwachtingen voldoen). Die in de Astra was top! de LED-Matrix verlichting is net als de Astra ook super fijn en wederom verbetert. Het brandstof verbruik tenslotte; dit is erg afhankelijk van de afstanden. Woon-werk en voor mijn werk (veel optrekken, kortere afstanden) vragen aardig wat brandstof. Tot soms wel 9L/100km. lange afstanden met gem. 120/uur kan ook met 7,4L/100km. Ik moet wel toegeven dat je met deze auto veel te snel te hard rijdt. Je merkt het gewoon niet! Zie dat maar als een groot compliment voor deze onder gewaardeerde auto, die ik rustig een zeer goede aanrader mag noemen voor een ieder die gewoon een fijne, ruime auto zoekt. Dit vlaggeschip van Opel doet weinig voor de duurdere Duitse collega's onder. Dat durf ik wel te stellen. Ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere bevindingen van deze Insignia.

30,000km beurt

  • 30.026 km
  • 5 januari 2022

Vandaag de Insignia voor zijn eerste (30.000km) onderhoudsbeurt naar mijn dealer gebracht, dus tijd voor een eerste up-date. Helaas voor de Opel bashers: Voor jullie niet interessant, het is voorbeeldig verlopen!
Voor die wél geïnteresseerd is, volgt nu een verslag van hoe die 30.000km zijn verlopen. Welnu, eigenlijk geheel probleemloos, maar dat mogen we natuurlijk ook wel verwachten, het is zeker geen goedkope auto. In grote lijnen ben ik dan ook super tevreden met deze auto. Hij is zeer comfortabel, behoorlijk snel, zoals ik hierboven ook al gezegd heb en vooral....ruim en groot. Dat groot heeft zeker ook een nadeel, n.l. parkeren en het in en uitrijden van veel parkeergarages. Dit is een fenomeen wat je vaker hoort tegenwoordig. Auto's worden alsmaar groter en veel parkeergarages, vooral die ik afgelopen zomer aan de Cote d'Azur bezocht heb, zijn gebouwd en ontworpen voor de auto's van pak em beet 50 jaar geleden, toen de gemiddelde auto het formaat van een Renault 12 of zo had. Niet te doen, je rijd je zelf vast! Ook de gemiddelde parkeerplaats bij de plaatselijke supermarkt is ook te klein voor deze auto. Deuren kunnen bijna niet open en hij steekt overal met zijn dikke kont uit! Maar, de interieurruimte is werkelijk zeer ruim te noemen en de fantastische AGR stoelen doen wat het comfort aangaat ook een positieve duit in het comfort zakje. Het algehele comfort staat op een hoog niveau. De auto is stil, voorzien van alle gemakken, zoals automatische stoelverwarming en/of koeling, alle tegenwoordig voorgeschreven veiligheidsattributen, waarvan er voor mij gerust enkele permanent uitgezet mogen worden (!) zeer goed werkende licht/regensensoren en de LED-Matrix verlichting is t.o.v. de Astra die ik hier voor had en die ook van Led matrix was voorzien alweer een enorme verbetering. Active bochtverlichting, meebewegende koplampen in bochten enz. Werkelijk, beter is er in deze klasse niet. Kortom, het is een echte lange afstand cruiser. Zoals gezegd, afgelopen zomer naar de Cote d'Azur geweest. Heen binnendoor, in 2 dagen vanuit Friesland door de Jura en Franse Alpen (route Napoleon). Geweldig! Terug vanwege omstandigheden in één ruk via peage terug, voornamelijk 's avonds en 's nachts gereden en dan is vooral die verlichting zooooo fijn! Je rijdt gewoon continu met groot licht op zonder iemand te hinderen. Top en super veilig.
Niks te mekkeren? Welnu, er is nog niets stuk gegaan. So far, so good dus.
Maar, er zijn wel een paar punten die voor verbetering vatbaar zijn. Allereerst; de auto is absoluut niet zuinig en de tank is te klein! Waardeloos. Bovendien, de laatste 5 liter moet je erin druppelen. Lange afstand, zoals op vakantie of naar mijn (verre familie): +/- 7,4 lit/100km. Dagelijks woon werk/zakelijk: 8.7 Lit/100km. Ik moet wel zeggen dat het moeilijk is met deze auto om "netjes" te rijden. Hij is gewoon te gretig.
Dan de automaat met 9 versnellingen: Haal er maar een stuk of 3 tussenuit. Hij weet niet wat hij met die 9 versnellingen aan moet, met name als je achter iemand aan door een van de vele kleine dorpjes hier in Frl kabbelt. Die motor heeft 350Nm koppel bij iets boven stationair toerental! Bij een rotonde of kruising als je die nét iets te voorzichtig nadert, schakelt die terug naar 1 of 2 terwijl 5 (in handbediening) ook gaat en nog soepeler ook!
Ja, met een zware boottrailer erachter van (ja ik weet, teveel want ik mag "maar"2 ton trekken) 2.400 kg is het mooi, 9 trappen. In handbediening heb je dan continu het juiste toerental en power te pakken. Hij trekt dan ook als een lier, maar verder....nee, dit kan verfijnder. Dan de Multimedia. Op zich geen enkele op of aanmerking, maar de geluidskwaliteit is t.o.v. mijn vorige Astra K een diepe teleurstelling. Nu we het toch over die Astra hebben. Mijn sports tourer was in Engeland gebouwd, in de Vauxhall fabriek in Ellesmere-Port. Normaal ben ik op autogebied huiverig van alles wat er van over de Noorzee hier naar toe komt (veel negatieve ervaringen opgedaan in een ver Britisch Leyland verleden). Maar die Astra zat gewoon super in elkaar en de gebruikte materialen, zoals deurpanelen etc. waren echt edeler en duurder aanvoelend als dat van deze veel duurdere, Duitse Insignia. Dat mag gezegd worden. Nog iets totaal onbegrijpelijks om hier op door te gaan. Mijn Insignia in de kleur Stone Brown is uitgevoerd met beige/creme leder en tegen meerprijs heb ik i.p.v. de in pianolak gespoten deur en dashboard panelen "Brushed-Wood "besteld. Ziet er top uit en combineert mooi met alles. Behalve de hele brede middenconsole, waar het mij vooral om te doen was, is nog steeds Piano-zwart en dus belachelijk besmettelijk. Onbegrijpelijk. Ook de deur en dashboardpanelen zijn niet wat ik van deze klasse en prijs verwacht had. Kan beter. Niets onoverkomelijks, maar stoort een beetje. Een knakkende linker voorportiervanger, gelijk mijn Peugeots van uit de tachtiger jaren dat ook deden, doet daar ook niet bepaald goed aan, maar goed, die wordt nu vervangen. Evenals de 20"voorbanden, die zijn na 30.000km ook op. Die 20"velgen zijn mooi, maar hebben een voorliefde voor stoepranden, al zijn die maar 3 cm hoog! Heb dus al 2 velgen behoorlijk beschadigd, ook dankzij de Franse parkeergarages waar ik in een lange scherpe bocht 3 etages naar boven/beneden mezelf gewoon klem reed!!! Ik schreef al, auto te groot, garage te klein. De nieuwe banden krijgen dus de bekende stootrand op de wang, zodat bovengenoemde tot het verleden behoort. Als afsluiting van alle tekortkomingen kan ik nog zeggen dat het achteruitrijlicht totaal waardeloos is. Je ziet niets. Ja, ik heb een camera en sensoren, maar ik wil ook wat zien! En die camera achterop is altijd vies of nat en dan heb je er ook niets aan. Gewoon goeie, of beter, 2 goeie lampen onder in die bumper.
Nou, dat waren de nadelen/opmerkingen wel zo'n beetje. Het is eigenlijk gewoon een super fijne, comfortabele en snelle reisauto, in deze uitvoering van alle gemakken voorzien. De minpuntjes.....ach, heb je konijnen, dan heb je ook keutels. Ik kan er mee leven. Met dank aan mijn zeer fijne dealer in Heerenveen zie ik de volgende 30.000km met plezier en vertrouwen tegemoet.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Opel Insignia? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Opel Insignia
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4X4 GSI | Leder | Navi | Cam | Schuifdak | ECC | PDC | LMV | LED | UNIEK |

    Opel Insignia Grand Sport 2.0 Turbo 4X4 GSI | Leder | Navi | Cam | Schuifdak | ECC | PDC | LMV | LED | UNIEK |

    • 2021
    • 1.593 km

    € 58.900

    Opel Insignia Sports Tourer 1.5 CDTI Start/Stop 122pk Ultimate

    Opel Insignia Sports Tourer 1.5 CDTI Start/Stop 122pk Ultimate

    • 2021
    • 30.000 km

    € 34.995

    Opel Insignia Sports Tourer Exclusive 1.5 165pk Automaat | Navigatie | Camera | Stoelverwarming | LM Velgen | Parkeerhulp V+A |

    Opel Insignia Sports Tourer Exclusive 1.5 165pk Automaat | Navigatie | Camera | Stoelverwarming | LM Velgen | Parkeerhulp V+A |

    • 2020
    • 31.723 km

    € 30.300

Meer Opel Insignia occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Opel Insignia (facelift v.a. € 36.699)

    250
    • 7 april 2020

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Opel Insignia specificaties
  • Opel Insignia occasions
  • Opel Insignia video's
Advies en informatie
  • Opel Insignia tests
  • Opel Insignia gebruikersreviews
  • Opel Insignia index
PREMIUM
Opel Insignia Sports Tourer vs. Volkswagen Arteon Shooting Brake

Opel Insignia Sports Tourer vs. Volkswagen Arteon Shooting Brake

Vroeger moest een middenklasse stationwagon vooral ruim en praktisch zijn, zoals een Opel Insignia...

Lees meer
 

Opel Insignia reviews

  • Gebruikersreview
    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 174pk Ultimate (2021)

    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 174pk...

    3
    • 30 september 2021
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 200pk Business Elegance (2021)

    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 200pk...

    8
    • 20 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 200pk Business Elegance (2021)

    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 200pk...

    22
    • 8 april 2021
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 170pk Innovation (2017)

    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 170pk...

    6
    • 2 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia (2014)

    Opel Insignia (2014)

    • 30 september 2021
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia 1.4 Turbo ecoFLEX Edition (2011)

    Opel Insignia 1.4 Turbo ecoFLEX Edition...

    • 30 september 2021
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia Grand Sport 1.5 CDTI 122pk Business Elegance (2020)

    Opel Insignia Grand Sport 1.5 CDTI 122pk...

    17
    • 30 augustus 2021
meer reviews
Opel Insignia - Rij-impressie

Opel Insignia - Rij-impressie

Lage middenklassers zonder premiumlabel raken steeds meer uit de gratie. Toch houdt Opel met...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

    Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

    33
    • 12 mei 2022
  • PREMIUM
    Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60 - Occasiondubbeltest

    Opel Insignia Sports Tourer vs. Volvo V60...

    • 29 maart 2022
  • Nieuws
    Begin van het eind: Opel Insignia alleen nog met dieselmotoren

    Begin van het eind: Opel Insignia alleen...

    71
    • 11 maart 2022
  • Nieuws
    Opel: 'Opvolger Insignia wordt EV'

    Opel: 'Opvolger Insignia wordt EV'

    48
    • 3 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 170pk Innovation (2017)

    Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI 170pk...

    6
    • 2 januari 2022
  • Nieuws
    Irmscher pompt Opel Insignia op tot 300 pk

    Irmscher pompt Opel Insignia op tot 300...

    22
    • 2 december 2021
  • Autotest
    Test: Opel Insignia GSi

    Test: Opel Insignia GSi

    23
    • 1 december 2021
Merk
Merk
  • Test: Opel Rocks-e

    Test: Opel Rocks-e

    32
    • 21 mei 2022
  • Nieuws
    Zo veel Opels Kadett zijn er nog: generatie C is een ware overlever

    Zo veel Opels Kadett zijn er nog: generatie...

    31
    • 21 mei 2022
  • PREMIUM
    Opel Astra PHEV - Test

    Opel Astra PHEV - Test

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Zo ver komt de Opel Mokka-e in de praktijk

    Zo ver komt de Opel Mokka-e in de praktijk

    133
    • 15 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Corsa-e 11kW Elegance (2020)

    Opel Corsa-e 11kW Elegance (2020)

    8
    • 12 mei 2022
  • Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

    Opel Insignia OPC - Op de Rollenbank

    33
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Nu al nieuwe CEO voor Opel

    Nu al nieuwe CEO voor Opel

    12
    • 11 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden