Opel Insignia 2.0 CDTI 140pk Business+ (2014)

autoreview

Opel Insignia 2.0 CDTI 140pk Business+ (2014)

Signalement

UitvoeringInsignia 2.0 CDTI 140pk Business+
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf113.000 km
KM-stand laatst417.000 km
Lezerswaardering: 25%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Einde van een tijdperk? Of toch niet??

  • 417.000 km

Een dag voordat de Opel Insignia Business + 140pk CDTi 10 jaar is, wordt deze ingeruild voor: een 3 jaar jonge Opel Insignia Grand Sport Business Elegance 200pk 2.0 benzine.
Mijn 'oude' Insignia heb ik voor het werk gekocht, 2½ jaar jong, 113K op de teller.
Zonder proefrit gekocht bij een dealer in Zuid- Nederland, afgaande op de foto's van de auto.
Hiervoor reed ik namelijk precies dezelfde uitvoering, altijd
zonder problemen.
Auto met de autotaxi naar mijn adres laten komen. Daarna laten checken bij
mijn plaatselijke Opel dealer. Zoals verwacht: niets te melden.
Uiteraard merk je dat de auto op leeftijd begint te komen. De vering wordt wat slechter, de stoelen met stoffen bekleding én voorzien van stoelverwarming (overigens AGR, perfecte stoelen) worden wat slapper onder in de rug. De zijwangen van de zitting blijven trouwens uitstekend in vorm. En de ruimte is perfect, zowel binnen in de auto als on de kofferbak. Ik heb de ruimte van de station die ik ook een tijd heb gereden heb ik nooit gemist.

Stuurverwarming is ook een aangename optie op deze auto.

Bi-Xenon lampen aan de voorkant geven een prachtig mooi en helder lichtbeeld. En past zich aan bij verschillende snelheden.
En ga je de bocht om? De bocht wordt extra verlicht.
Dit systeem werkt na 10 jaar nog 100%!

De navigatie werd niet mee geüpdatet na 2019, maar ik gebruikte toch altijd als Google maps dus dat was geen enkel probleem. En voordeel van het Opel schermpje: mijn telefoon past er precies in.

Ik heb zomer- en winterbanden van Goodyear Eagle F1. Heel erg stille comfortabele banden. Wie heeft er ook ervaring mee, of kan mij positief advies geven over andere banden? Maat 18-245-45.
De auto ve4bruikt bij 100km overdag met gemak 1op20. En dat is combinatie van stads- en snelwegverkeer.
De airco heeft het altijd perfect gedaan. Nooit een enkel probleem gehad.
Dus toen de 10e verjaardag naderde en het tijd werd voor een andere auto wat kies je dan.
Mijn wensen: hoger zitten, automaat, trekhaak (had ik ook) om caravan te trekken. En plm. 3 jaar oud 3n niet teveel km's.
Proefrit gemaakt in Nissan Qashqai, Renault Kadjar, vw Tiguan.
Allemaal mooie auto's, hybrides, reden allemaal erg goed, met allerlei veiligheid voorzieningen erop etc etc.
Mijn hoofd zei Qashqai, maar toen zag ik een zwarte Opel Insignia 2.0 benzine 200PK staan bij een niet-opel dealer. Bouwjaar 2021, 40.000 km op de teller.
Proefrit gemaakt en mijn hart werd warm. Vertrouwd gevoel, als een blok op de weg, minder het 'wiebel' gevoel dan bij de Qashqai (als zullen rijders van hoge auto's dit vast niet eens zijn) en hij reed als de brandweer, met automaat dus niet meer schakelen.
En een trekhaak dus ons vakantiehuis kan ook gewoon weer mee.
Zeer prettig is de achteruitrijcamera met toeters en bellen als er iemand vanaf de zijkanten achter je langs rijdt.
Android Auto
Leren bekleding
AGR stoelen.
10 cm meer binnen ruimte!! Terwijl de vorige ook al ruim was, kan deze nieuwe gewoon als taxi worden ingezet! Ruimer dan de BMW 5 serie, Mercedes E, (en veel betaalbaarder).
Kofferbak is iets anders van vorm maar nog steeds zeer ruim.
De auto is zwart, zwart leer, zwarte lak, zwarte hemelbekleding, zwart zwart zwart.
Wel even wennen, maar ziet er stijlvol uit , al noemt Opel het sportief 😉.
De 3 rij-modes vind ik ook mooi: tour, normaal en sport.
Met duidelijke verschillen in rijden (van vliegend tapijt tot sportief rijgedrag , sturen (soepel of strakker), doorgeven van wat er onder de wielen gebeurt.
Via de buitenspiegels zie ik de melding of er iemand in de dode hoek rijdt én of er iemand in vliegende vaart komt aanscheuren. Prima systeem.

De verlichting in de vorm van MATRIX LED is perfect: veel (helder wit) licht op de weg en zelfs met groot licht dat de tegenligger niet verblind doordat er Leds worden uitgeschakeld. Ben je de tegenligger voorbij dan brandt alles weer 100%!
Bi-xenon beviel mij al zeer goed, maar MATRIX is nog beter!

Ik heb er inmiddels 3000 km mee gereden en ik kan niet anders zeggen dat ik blij ben dat ik deze Opel Insignia heb gekozen.

Heeft iemand nog opmerkingen, tips of anders te melden ik hoor het graag.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.