Opel Frontera Wagon MV6 3.2-24V (2000)

autoreview

Opel Frontera Wagon
Opel Frontera WagonOpel Frontera WagonOpel Frontera WagonOpel Frontera WagonOpel Frontera WagonOpel Frontera Sport - interieur

Signalement

UitvoeringFrontera Wagon MV6 3.2-24V
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf8.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Auto is aangeschaft met een lage kilometerstand en verkeerde in nieuwstaat. Reden van aanschaf was de slechte technische kwaliteit van onze Opel Sintra (Amerikaans jasje met Duitse techniek) en het ontbreken van kreukelzones.
Ten tijde van aanschaf van de Frontera was deze al voorzien van alle denkbare accessoires. Hij is gebouwd als een klassieke terreinwagen en wordt ook gebruikt waarvoor hij is ontworpen, de Frontera komt goed mee in het terrein alhoewel de standaard gemonteerde Good Years snel vol lopen kan hij zich meten met veel duurdere terreinauto"s van Engelse en Japanse komaf.
Motorisch is de Frontera met V6 motor een beul die in een kleine 10 sec. van 0- 100 sprint en dat voor een auto met een rijklaar gewicht van ongeveer 1800 kg. Natuurlijk heeft zijn klassieke bouw (ladderchassis) ook gevolgen voor de wegligging de lange veerwegen maken hem zweverig en in bochten hangt hij snel op een oor. Het comfort staat op een redelijk peil dankzij de V6 en automaat en als caravantrekker staat hij zijn mannetje (max 2900 kg). Hij lust dan wel een slokje benzine 1 : 6 km het gemiddelde gebruik is 1 : 7,5/8

PROBLEMEN

Technisch is de Frontera een middelmatige auto tijdens de 59000 km die wij er tot nu toe meegereden hebben zijn er diverse onderdelen vervangen w.o. 2 x remschijven en blokken, inlaatspruitstuk pakking en de achterruitwisser waarvoor al diverse onderdelen zijn vervangen en die nog steeds niet naar behoren werkt.
Een ander veel voorkomend probleem zijn de banden welke volgens fabriek opgaaf op 1.8 atm moeten worden gezet, mijn ervaring was dat dit een negatieve invloed heeft op de slijtage, 2.0 atm geeft beter resultaten.
Gelukkig hebben wij bij aanschaf een onderhoudscontract afgesloten dus vallen de financiële gevolgen wel mee.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    3
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens