Opel Frontera Wagon 2.4i GLS (1994)

autoreview

Opel Frontera Wagon

Signalement

UitvoeringFrontera Wagon 2.4i GLS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf245.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat mij beval aan deze auto is zowiezo de binnenruimte dat is pas echt groot je hebt een plattegrond nodig om achterin te komen zonder te verdwalen.
Voor de aanschaf van deze auto heb ik mij duidelijk overal voor laten lichten en op het internet gezocht wat ik kon verwachten.
Zo werd mij duidelijk dat dit model nogal wat aan de dorstige kant kon zijn na ruim 4000 km vond ik de dorstigheid nogal meevallen moet ik zeggen dat je rijgedrag flink aangepast wordt aan de auto.
Dus na de eerste tankbeurt kwam ik op ruim 1 op 7,8 gemiddeld de 2e tankbeurt was het gemiddelde van 1 op 9,8 gerealiseerd.
Dus dat viel allezins mee nu reken ik het sporadisch een keer uit en kan ik concluderen dat ruim 1 op 8 gemiddeld goed haalbaar is in het woon en werk verkeer.
De veelzijdigheid is ook heel goed zowel als personenwagen en als ’vracht’wagen de achterbank bied plaats aan ruim 3 personen die lekker ruim zitten.
De achterbank is in ongelijke delen neer te klappen daardoor creëer je een laadvloer daar wordt menig bestelautootje jaloers op.
Over de 4x4 kan ik kort zijn die heb ik nog niet uitgeprobeerd althans niet in het terrein wel heel ff op de verharde weg en dat merk je goed de auto wordt dan echt lomp om mee te rijden alles gaat zwaar het sturen en het rijden wordt dan moeizaam maar het is ook bedoeld voor in het terrein en met sneeuw en gladheid.
Het verbruik met de 4x4 ingeschakeld is dan ook met rasse schreden aan het toenemen het wijzertje van de brandstofmeter kan je dan als ventilator gebruiken.
Maar goed ik heb de auto gekocht om eens heel iets anders te rijden dan een ’gewone’ personenauto.
Het uitzicht is voortreffelijk goed zicht rondom zeker naar voren en opzij omdat dat allemaal lekker vierkant is en goed afgehoekt.
De achterzijde is een ander verhaal,achterop de klep zit het reservewiel dat zit met achteruit rijden flink in de weg dus dat zicht is beperkt,maar dat is maar goed ook want zulke wielen in de kofferruimte wil je ook niet.
Verder is het een betrouwbare auto die gewoon zijn werk doet zoals het hoort zoals ik gewend ben van dit merk betrouwbaar degelijk en niet zuinig.
Het verbruik ben ik wel gewend van de tijd dat ik senator reed dus dat is voor mij niet echt een heet hangijzer want dan had ik wel een klein stadsautootje gekocht en niet een pc hooft tractor.
Ik wil nog een ding kwijt het is echt een beul van een auto verschrikkelijk sterk onderin het toeren gebied bij 1500 toeren voel je echt het koppel enorm toenemen tot zo’n 2500 toeren daarna wordt het een rumoer onder de motorkap en gaat de auto toch werkelijk door trekken 136 pk en wordt ie voor zijn gewicht 1770 kg redelijk rap.
Het is voor mijn gevoel een echte jeep om in te rijden tijdens het rijden hoor je het piepen van de bladveren,en het stugge veren maar de andere kant is omdat de auto toch wel een behoorlijke lengte heeft toch weer comfortabel is.
Alleen kort op elkaar volgen van oneffenheden worden duidelijk door gegeven in het interieur dat hoor en zie je ook.

PROBLEMEN

Het enige probleem wat ik heb gehad is dat de vorige eigenaar niet of nauwelijks de auto heeft onderhouden.
Dat kwam tevoorschijn nadat ik in de file had gestaan en de meter van het koelwater richting het rode vlak ging en ik met ruim 25 graden buiten binnen de kachel aan moest zetten voor extra koeling.
Bij thuis komst heb ik dat even gecheckt en er ging MAAR 5 liter koelvloeistof in en maar 3 liter olie.
Dus dat is verholpen de motor heeft er geen schade door opgelopen maar ik hou het nu nauwlettend in de gaten dat wil ik geen 2e keer.
Ik heb eigenlijk weinig te klagen over de auto hij heeft niet veel geld gekost gezien zijn leeftijd genoten was hij bijna voor niks.
Het enige GROTE nadeel aan de auto is het intrumentenpaneel daaraan is overduidelijk te zien dat het een auto is die niet uit Europa komt maar uit het oosten.
Wat een verschrikkelijke instrumenten echt japans en zo ONopel het enige wat ik kan ontdekken wat Opel is is het binnenlicht in het plafond en de handremhendel en de kmteller,verder niks dan alleen het opel logo op het stuur.
En das ook echt Opel het motorblok zo uit een Opel Omega geplukt prima blokkie.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Frontera

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.