Opel Frontera Electric 44kWh GS (2025)

autoreview

Opel Frontera Electric
Opel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera ElectricOpel Frontera Electric

Signalement

UitvoeringFrontera Electric 44kWh GS
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst1.506 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wennen

  • 1.506 km

De Frontera is mijn eerste auto die opgeladen moet worden. Dat is echt even wennen. Ook het laden zelf en dan met name de volgorde die je moet aanhouden bij het ontkoppelen van de laadkabel. De openbare laadpaal staat gelukkig voor de deur. Die rekent een prijs van 56 ct per KwH en dan kom ik op ongeveer dezelfde rijkosten per km als bij m'n vorige auto (Toyota CHR hybrid).
Het opgegeven aantal km (305) is op de snelweg niet haalbaar. Bij een snelheid van 100 km is 250 km niet haalbaar. Op de kortere afstanden is volgens mij beter. Als ik vanaf de snelweg de provinciale weg op rij, zie ik de eerste 5 km het bereik toenemen.

De Frontera rijd veel prettiger. Het rijgeluid is (uiteraard) veel minder, maar ook de wegligging in de bochten is beter. Ik heb nog niet met een sterke zijwind gereden, dus over windgevoeligheid kan ik nog weinig melden.
Ook het sterke afremmen op de motor is erg wennen. Bij m'n vorige auto's kon ik met een snelheid van 100 km op een afrit zeker 500 m voor het afslaan het gaspedaal loslaten, dat is nu amper 100 m.

Vraag aan andere Fronterarijders:
Kunnen jullie laden bij privé laadpalen die een vaste kabel hebben? Ik krijg dan de melding dat het laden onderbroken is. Zowel verschillende dealers als Opel Nederland hebben er geen verklaring voor. Wellicht doe ik iets verkeerd. Mijn zoon heeft een Volvo plugin hybride en die laadt aan dezelfde paal zonder problemen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Frontera

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.