Opel Frontera Electric 44kWh GS (2025)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Frontera Electric 44kWh GS |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2025 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 1.506 km |
Wennen
- 1.506 km
De Frontera is mijn eerste auto die opgeladen moet worden. Dat is echt even wennen. Ook het laden zelf en dan met name de volgorde die je moet aanhouden bij het ontkoppelen van de laadkabel. De openbare laadpaal staat gelukkig voor de deur. Die rekent een prijs van 56 ct per KwH en dan kom ik op ongeveer dezelfde rijkosten per km als bij m'n vorige auto (Toyota CHR hybrid).
Het opgegeven aantal km (305) is op de snelweg niet haalbaar. Bij een snelheid van 100 km is 250 km niet haalbaar. Op de kortere afstanden is volgens mij beter. Als ik vanaf de snelweg de provinciale weg op rij, zie ik de eerste 5 km het bereik toenemen.
De Frontera rijd veel prettiger. Het rijgeluid is (uiteraard) veel minder, maar ook de wegligging in de bochten is beter. Ik heb nog niet met een sterke zijwind gereden, dus over windgevoeligheid kan ik nog weinig melden.
Ook het sterke afremmen op de motor is erg wennen. Bij m'n vorige auto's kon ik met een snelheid van 100 km op een afrit zeker 500 m voor het afslaan het gaspedaal loslaten, dat is nu amper 100 m.
Vraag aan andere Fronterarijders:
Kunnen jullie laden bij privé laadpalen die een vaste kabel hebben? Ik krijg dan de melding dat het laden onderbroken is. Zowel verschillende dealers als Opel Nederland hebben er geen verklaring voor. Wellicht doe ik iets verkeerd. Mijn zoon heeft een Volvo plugin hybride en die laadt aan dezelfde paal zonder problemen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.