Opel Crossland X 1.2 Turbo 110pk Innovation (2018)

autoreview

Opel Crossland X
Opel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland XOpel Crossland X

Signalement

UitvoeringCrossland X 1.2 Turbo 110pk Innovation
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand laatst28.600 km
Lezerswaardering: 38%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

een update

  • 6.500 km

Ik heb reeds eerder geschreven over deze wagen, zij het onder de Peugeot 2008. Ik kon dan nog geen keuze maken in de menu s.
Nu gaat dat wel, de eerdere ervaringen worden hier gekopieerd.

Deze auto is van mijn dochter, en vervangt een Peugeot 208 1.6 HDI met 97.000 km op de teller.
Deze heeft zonder problemen gediend. Maar door rugklachten die zich tot in het linkerbeen uiten gingen we op zoek naar een automaat. De zithouding was eveneens belangrijk.
De 2008 viel onmiddellijk door de mand omwille van een
minder goede positie aan het stuur.
De mazda cx3 2.0 was prima , maar wordt fors afgestraft wegens fiscaliteit.
Uiteindelijk is het een Crossland X geworden, een halve Peugeot . De optionele AGR stoelen van Opel zijn ideaal voor mijn dochter - en ook voor mij. Na een proefrit met de 3 pitter met automaat waren we overtuigd.
De bestelling is gebeurd in nov. 17 , de levering was voorzien in maart 2018 , uiteindelijk is de overhandiging van de sleutels gebeurd in jan. 18.

De SUV rijdt prima, het is de business uitvoering geworden met enkele opties zoals rijhulpsystemen.
De automaat schakelt zacht, niet zo zacht als de VW of BMW automaten maar voor die prijs is de Franse automaat
een beste keuze.
In stad , in de file of op de autostrade is het comfortabel en vlot rijden. De wegligging , de zithouding voldoen in ruime mate. Het geronk van de 1.2 motor dringt niet door tot de passagiers. Enkel bij zeer hogere toerentallen hoor je de motor.
Het verbruik is tot op heden 6.8 l/100km, bij gemengd gebruik zoals op secundaire wegen en stadsverkeer.
Toon minder

een update na 6500 km en een vakantietrip naar het het zuiden van Spanje.
De wagen rijdt prima, op de autowegen houdt deze zonder veel geruis/lawaai de 130 km/h aan.

het verbruik is nu ongeveer 6.5 l/100km.

Er is een terugroepactie geweest voor het oplossen van een kabelboom probleem.

Straks voor de eerste keer een onderhoudsbeurt.

Groeten

een jaar verder

  • 28.600 km

Tijdens de zomer een trip naar Slovenië, in één rit terug. Een stevige rit bij zeer hoge buitentemperaturen. De wagen met 'Japanse' automaat doet het prima. De lagere toerentallen bij 120 km/h op de autosnelweg maken deze auto een stille- en zuinige reis genoot.
Het vermogen van 110 pk is ruimschoots voldoende om zeer vlot te rijden in praktische alle omstandigheden.
De zithouding is zeer goed zowel voor de chauffeur als voor de passagier , de AGR zetels zijn hun meerprijs waard.
De ingebouwde GPS is doet zijn werk, alhoewel een goedkopere Tom Tom beter is.

Het verbuik bedraagt over 26k km , 6.2 l/100km .

In feite zijn er nog geen defecten of negatieve ervaringen te melden.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.