Opel Corsa 1.3 CDTi Maxx (2005)

Opel Corsa
Opel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel Corsa - interieurOpel Corsa - interieur

UitvoeringCorsa 1.3 CDTi Maxx
Bouwjaar2005

Mijn eerste wagen een 306 Cabrio was een auto die ik met het hart reed, meer dan met verstand. En mijn laatste de Opel Corsa is net het omgekeerde. Nochtans was het door stomtoeval dat ik op de Opel Corsa uitkwam. Mijn 306 had wel de looks, maar absoluut niet de betrouwbaarheid die ik nodig had. Gekocht tweedehands voor wat teveel geld en paar duizend euro later aan stukken keek ik uit naar iets nieuws. Mijn oog was gevallen op een Astra Cabrio uit 2003, mooie wagen, zware motor, mooie prijs... Nachtje overslapen en een dagje later stond ik bij de dealer. Gellukig voor (nu) mij :) had die toen nog vijf minuten belet en kon ik nog rustig in de showroom kijken tussen de nieuwe wagens. En daar stond het corsatje dan. In het groot prijs + verbruik aangeduid. En dat was het eerste dat me naar de wagen toe trok... Zonder nadenken even gaan zitten in de corsa en dat beval me uitzonderlijk goed. Voor de prijs die ik betaalde (zomer 2500 was het Opel stockaktie in belgië met kortingen op alle showroom modellen) voor deze corsa had ik al wat ik nodig had en meer. Cd, airco, velgen, metaalkleur, alarm, enz... En vooral de lange garantie en vier jaar vrij van keuring was ook een voordeel. De ruimte in de corsa leek even groot, maar wel veel lichter dan die in de Astra cabrio en de kwaliteit en afwerking stonden op het zelfde niveau of op enkele details (plastic middenconzole) zelfs beter. Enkel de zit leek harder in de corsa en sommige passagiers vinden het op de achterbank vrij eng door de korte afstand tussen en hen en de achterkant van de wagen. Maar dat heb je natuurlijk bijna bij elke wagen van deze klasse. Qua, beenruimte, zowel voor als achterin, kwaliteit en afwerking bevalt deze auto me supper. Enkel de harde zit tegenover de Peugeot is wat minder maar went wel na een tijdje. Qua motor kan je geen wonderen verwachten, hij draait vlot mee in het verkeer maar een sprintje kan je vergeten, maar als je voor deze wagen kiest weet je dat ook zelf natuurlijk. Een 1300 dieseltje is niet gemaakt als street raver. Klein, zuinig en vrij stil dat is hij wel. Kortom het voelde allemaal zo juist aan. Voor mij was het dit keer niet het hart dat beslite, wel het verstand. En daar heb ik nog geen enkele seconde spijt van gehad.

Tot hiertoe geen.

PRIVATE LEASE Opel Corsa