Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Edition (2011)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 8.350 km |
ERVARINGEN
- 8.350 km
Ophalen auto (10 km)
Opties zijn modelstandaard uit fabriek met ck3100 parrot en aftermarket parkeerpieper aan de achterkant.
Alle bedrijfs- en leaseauto's werden vandaag uitgeleverd, ik heb gekozen voor een bedrijfsauto, dus eentje met volledige reclame erop en ik mag er niet privé mee rijden. Het starten was al een probleem, want blijkt dus dat je je koppeling in moet trappen. De eerste kilometers rijdt de auto echt fantastisch, alles gaat erg licht en totaal niet te vergelijken met m'n oude BMW.
Start/stop systeem werkt als een trein, maar doet t alleen maar als:
- je de auto in z'n vrij zet
- de accuspanning hoog genoeg is
- de motor warm genoeg is
dan de koppeling op laten komen en hij is uit. Dan stoplicht op groen dan trap je de koppeling in en start hij weer. Als je te lang stilstaat en de accu dreigt onder peil te komen dan start hij zelf om weer bij te laden. Doe je de deur open dan start hij ook, om te laten weten: let op, ik ben nog niet uit.
1e tank leeg (729 km)
Nou, de eerste tank leeg en 729km verder. Auto heeft vanaf 1750tpm pit genoeg, knipperlichten zijn nog even wennen, schakeling daarvan is electronisch. Tot het 1e verzet is 3x knipperen en tot 2e verzet is constant aan, tot er teruggestuurd wordt en anders nog een tikje op of neer geven. De stoelen zitten heerlijk, voldoende steun, niet te hard en niet te zacht. Parrot carkit staat nog niet goed, de speaker op het dashboard blijft aan tijdens telefoongesprek. Kofferbak is niet groot, maar onderop waar normaal het reservewiel zit heb je nu een extra ruimte: je hebt namelijk geen reservewiel maar een spuitbus.
2e tank leeg (1.396 km)
Na de eerste tank leeg te hebben gereden met een rustige rijstijl en gemiddeld 1:20, was t nu tijd om wat sneller op te trekken (en zonder start/stop). Toeren op max 4000 gehouden maar wel zo snel mogelijk naar de maximaal toegestane snelheid. En met t verbruik zit t wel goed (1:19). De volgende tank heeeel rustig rijden, kijken wat dat doet.
Het binnen geluid op de snelweg is bijzonder stil, hooguit wat rijwindgeluiden. Het enigste wat nog wennen is, is dat de kachel minder snel op temperatuur komt, maar misschien veranderd dit nog.
De verlichting kan ik gewoon aan laten staan, bij contact "uit" doven alle lampen automatisch. Ook leuk is dat je via de afstandbediening de ramen kan laten openen door de open toets ingedrukt te houden en bij het verlaten van de auto de sluit toets ingedrukt hou dan sluiten ze weer.
Overigens bij een losse tomtom tegen de voorruit is irritant, want ik kan er met geen mogelijkheid op een normale manier meer bij komen.
paar tankbeurten verder (8.040 km)
Auto rijdt continue gemiddeld 1:20, zuiniger dan dat kom ik echt niet. Onzuiniger wel met de airco aan.
Nu ruim 8000 op de teller en een beetje blikschade verder en hij rijdt nog als nieuw.
Nog geen technische mankementen gehad of terug naar de dealer gemoeten. Verbruik kan ik niet zien op de boordcomputer, want die zit er namelijk niet in, evenmin als de cruise control :(
Stuur staat voor mij op de langste stand en ja de stoel staat zo ver naar achter dat je er niet achter kan zitten.
Kachel duurt een tijdje om op temperatuur te komen omdat het een diesel is heeft de garage mij verteld.
Heb een nieuw autoprofiel gemaakt, want bij invullen kenteken werd verkeerde autotype getoond, helaas is dit niet achteraf te wijzigen.
Verhaal gaat weer verder als er zich wat voordoet of als je wat wil weten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren