Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Cosmo (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Cosmo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 7 km |
KM-stand laatst | 50.000 km |
3 jaar ervaring en 50000 km
- 50.000 km
24 oktober na enige vertraging kon ik mijn Opel Corsa ophalen.
Ik ben s middags naar Zeist geweest met mijn vrouw en 2 andere mensen.
we willen weer naar huis en mijn (bestuurders) stoel ging niet meer naar achteren toe.
ik heb de dealer gebeld en kwam niet met een oplossing.
ik ben uiteindelijk op mijn telefoon gaan kijken naar de dichtstbijzijnde Opel dealer en ben daar met mijn hoofdsteun er af en stoel naar voren geklapt naar de dealer gereden en die hielpen mij meteen perfect.
ze hebben mijn stoel recht gezet en ze zeiden de rest mag je eigen dealer doen.
ik ben daar naar toe gereden en heb mijn auto moeten laten staan en kreeg een leenauto mee.
het bleek dat de kabel die vast zit aan de hendel om de stoel naar voren te doen was geknapt.
dit is een jaar lang geweest.
mijn bijrijders stoel en de bestuurdersstoel zijn er bij elkaar ruim 30 keer uit geweest.
wat was het probleem:
ik heb leer in mijn auto laten zetten daar gebruiken ze opvulling voor en die opvulling zorgde ervoor dat mijn stoelen niet genoeg konden kantelen waardoor die kabel elke keer knapte.
technisch gezien was de auto wel perfect.
ik profiteerde van de wegenbelasting vrije diesel.
eerste beurtje was er niks aan de hand en hij reed weer heerlijk.
bij mijn 2e beurtje moest ik al mijn remschijven en remblokken vervangen.
en hier begrijp ik niks van.
oke ik rijd veel korte stukjes weinig lange stukken.
ik ben een rustig rijder en rem ook niet op het laatste moment.
en ik kan begrijpen dat de blokjes een keer vervangen moet worden. maar allebei tegelijk dat was een klapper aan geld.
rond de €350,-
het enige wat de dealer zei: dat ligt allemaal aan uw rij stijl, u rijd er tenslotte in.
voorjaar 2014:
mijn ruitensproeiers doen het niet meer.
ik naar de dealer blijkt mijn motortje kapot te zijn. gewoon defect niet doorgebrand. gewoon stuk.
uit coulance hebben ze geen arbeidsloon gerekend maar toch weer €75,-
augustus 2014:
ik rijd in de file en mijn auto valt in het start stop systeem.
ik druk mijn koppeling in de auto start en mijn blazers houden er mee op.
ik naar de dealer, en blijkt mijn kachel weerstand stuk te zijn, wat dat ook mag wezen.
kosten €366,84
al met al een perfecte auto rijd heerlijk, ligt stabiel op de weg. en prima voor lange afstanden. rijd lekker weg met een niet al te zware aanhanger.
maar 1 ding adviseer ik iedereen. laat nooit achteraf je leer bekleden in een 3 deurs auto. dit kan namelijk niet.
buiten al deze ellende ben ik toch van plan deze auto in te ruilen.
dit komt onder anderen dat ik hem zakelijk rijd en daar te weinig voor rijd en mij me bijtelling scheelt en vanaf 1 januari 2014 moet ik wegenbelasting gaan betalen en dat is meteen 257,- per kwartaal.
van niks in 1x dit betalen vind ik niks.
op dit moment ben ik bezig met een Mitsubishi ASX intense +
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.