Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX 111 Edition (2011)

autoreview

Opel Corsa
Opel Corsa 2010Opel Corsa 2010Opel Corsa 2010Opel Corsa 2010Opel Corsa 2010Opel Corsa 2010Opel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel Corsa

Signalement

UitvoeringCorsa 1.3 CDTI ecoFLEX 111 Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst10.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Tot nu toe prima!

  • 900 km

Na tijden getwijfeld te hebben over de aanschaf van een belastinvrije dieseltje, toch uiteindelijk maar de knoop doorgehakt.
Ik twijfelde erg tussen een Seat Ibiza en een Opel Corsa. Ik kreeg bij de seat-dealer 5500 euro voor mijn skoda terug (incl. kortingen), bij de opel-dealer kreeg ik bijna 8000 euro en toen was de keuze snel gemaakt ondanks dat de corsa jammer genoeg mijn caravan niet mag trekken, dus die gaat in de verkoop. Het is een zilvergrijze 111-edition geworden met het editionpakket (lm-velgen).
De eerste rijervaringen;
De stoelen lijken prima te zitten al is de de langste rit tot nu toe slechts 90 km geweest. Het motortje trekt er lekker vlot aan en valt me zeker niet tegen tot nu toe(ik kom uit een gechiptunede octavia met 175 pk!). Al trek ik nog niet verder door dan zo ruim 2500 tpm i.v.m. het inrijden.
Het verbruikt ligt volgens de boordcomputer tot nu toe op 4,1l/100 km tijdens de eerste 650 km en sinds ik getankt heb op 4.0l/100km, weer volgens de bc. Ik ga dit volgende keer controleren bij het tanken, omdat ik de auto nu ook zelf vol heb getankt en dus ook weer hoeveel ik er in heb gedaan. Wat overigens wel erg frustrerend was m.b.t. het verbruik is dat ik na het tanken even flink m'n best heb zitten doen om zuinig te rijden en dit ook aardig leek te lukken, aangezien ik na 60 km op 3,3l/100km zat (incl. een koude start). Dit werd echter harhandig verpest door het regenereren van het roetfilter, waardoor het verbruik steeg naar 3,9l/100km! Ik hoop dat dit niet te vaak voorkomt....
Verder geen bijzonderheden op dit moment, behalve dan dat ik al 3x per ongeluk de zender heb verzet bij het achteruitrijden door het knopje daarvoor op het stuur te toucheren.

Hij snort nog steeds lekker door!

  • 2.500 km

Even weer een korte update van mijn kant. Het karretjes bevalt nog immer goed. Ik kan er goed in zitten. Ook tijdens de langere afstanden, bleek tijdens een ritje van 400 km v.v. Ik ben toch 1,94m, dus dat is niet vanzelfsprekend. Waar je qua zit even aan moet wennen is de duidelijk voelbare lendesteun, welke niet te verstellen is (helaas). Ander minpuntje is het schakelen, met name het inleggen van de 3e versnelling gaat nogal stroef en je moet soms echt een beetje duwen. Positief nieuws is er over het verbuik, de bc gaf bij de laatste 2 tankbeurten (na een reset na een tankbeurt) steeds 3,7l/100km aan. Bij het tanken bleek overigens wel tweemaal dat het daadwerkelijk verbruik zo'n 0,3 a 0,4l/100km hoger ligt. Dus zo ongeveer 1 op 25 op dit moment, niet gek wat mij betreft en ik heb niet eens echt m'n best gedaan. Al rijd ik wel veel op autowegen (100 km/h). Verder valt me het geluid van de standaardradio op, dat is prima.
We tuffen lekker door en zo rond de 10dkm komt de volgende update van mijn kant!

Verbruik prima!

  • 10.000 km

Inmiddels staat de teller op ruim 10.000 km, tijd dus voor een volgende update.
Het verbruik is goed te noemen, ik rijd op dit moment gemiddeld ruim 1 op 25, 3,9l/100km (daarwerkelijk verbruik, niet de bc!). Al blijft het zo dat ik veelal 80 tot 100 km/u rijd en dat scheelt nogal. Straks op de vakantie (Duitse Autobahn) zal het verbruik wel omhoog schieten vermoed ik.
De stoelen bevallen nog steeds uitstekend, zelden een auto gehad die zo lekker zit.
Minpuntjes zijn er ook. De kunststofsteun in het portier aan de bestuurderzijde laat los en de auto heeft nogal last van windgeruis bij de strips aan het voorportier aan bestuutderszijde. Als je de strip iets indrukt dan vliegt de wind naar binnen.
Verder lijkt de auto ook iets sneller te accelereren in vergelijking met het begin. Ik vind de auto redelijk vlot en ik kom maar weinig tekort. Wellicht iets op de snelweg in de 5e versnelling, daar had ik wel graag iets meer power gehad.
Verder nog geen gebreken tegengekomen en we tuffen lekker door!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.