Opel Corsa 1.2 StartStop BlitZ (2014)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Corsa 1.2 Start/Stop BlitZ |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 8.900 km |
veel goeds voor weinig in de Blitz !
- 369 km
Er zijn niet veel reviews van de va 2012 verbeterde Corsa-benzine versie. Daar het model op zijn laatste (mooie) beentjes loopt zijn er nu interessante acties. Dit review is met nog weinig Km's maar je voelt een auto al gauw aan. Actie Blitz is een uitzonderlijk-komplete uitvoering voor een zeer scherpe prijs. Benzine basismotor is nog met 4-cyl-1,2 ltr; 86pk (gelukkig niet zo'n 2/3-cyl. bromtol) met dubbele doh-nokkenas met kettingaandrijving dus geen gezeur met onderhoud van riem.
Wordt 'uit voorraad' vaak met Navigatie- en Communicatiepakket geleverd inclusief passagiersstoel in-hoogte verstelbaar (vindt je niet vaak op voorraad; deze optie zocht ik juist)!
Het 3-deurs model is sportief-stoer-gracieus gelijnd en goed afgewerkt. Fijne, stevig-zittende stoeltjes voorin beiden met Walk-Inn, schuif systeem. Koppeling en pittige remmen met gevoel. Duidelijke schakelwegen; zijn niet te lang; inleggen gaat, zeker voor een nieuwe auto, al wat soepel. Motor is bij snelheden tot ca 80km best pittig; men moet dan wel toeren draaien en actief schakelen. Boven 100km gaat het duidelijk langszamer. Geluid wordt dan wat sterker maar zeker niet storend.
Vering straf-comfortabel. Besturing is rustig, vrij direct reagerend met veel gevoel en niet te licht. Wegligging voelt aan als zeker-stabiel-rechtuit. Ik heb de banden (Michelin-Eco) op 3-atm gebracht; auto wordt dan wat strakker en (nog) harder. Achterin kan je als volwassene redelijk-goed zitten. Voor/achter relatief veel hoofdruimte.
Over betrouwbaarheid van deze uit-ontwikkelde auto, kan ik nog weinig zeggen maar het ziet en voelt allemaal erg degelijk en doordacht aan.
Kortom, (nog steeds) een erg tevreden koper.
Afscheid
- 8.900 km
Heb hem voor een zeer goede prijs kunnen Verkopen.
Was ook bijna in Nieuwstaat. Twee negatieve punten.
Bij optrekken vanuit laag toerental, hield hij bij ca 1100 toeren wat in. Ging ook niet weg na vlot-inrijden. Later ging hij continu inhouden cq stotteren. Er is toen een nieuwe Bobine-set geplaatst kosten € 550,- ! Vreemd gezien de lage Km stand.
Denk dat o.a. ''buiten corrosie'' de oorzaak was.
Maar het inhouden bij laag toeren, bleef.
Model 2014, was best een leuk-sturende, koersvaste auto.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.