Opel Corsa 1.2 Color Edition (2011)

autoreview

Opel Corsa 1.2 Color Edition (2011)

Signalement

UitvoeringCorsa 1.2 Color Edition
Versnellingen5, Semi Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Opel Corsa Color Edition 1.2 Semiautomaat

  • 100 km

Gisteren de auto opgehaald bij de Opel dealer Fred Janssen in Naarden.

Mijn eerste indruk is dat de auto erg degelijk is vergeleken met de Dodge Caliber die ik hiervoor had.
De deuren klinken solide bij het dicht doen en alles voelt goed aan.

Opties:
- 17 inch zwarte velgen
- Color pakket
- Touch & Connect
De opties die ik er ook op wou hebben (stuurverwarming en fietsendrager)
konden niet op dit type???
Eigenlijk zou je alle opties op alle modellen moeten kunnen bestellen.

Wegligging: De auto ligt met zn sportonderstel + 215 bandjes lekker vast op de weg en over de drempels voelt hij goed aan, je hoort ook geen geluidjes van de veren o.i.d.

Prestaties: met zn 85 pk is hij niet snel maar rijdt wel erg soepel, al moest ik wel wennen aan de semi-automaat. De 2de dag gaat dit al wat beter. Hij rijdt wat soepeler als je even wat minder gas geeft bij het automatisch opschakelen. Als je zelf opschakeld (de pook naar voren duwen) dan lijkt het iets soepeler te gaan. M'n zoontje wil nu steeds voor me schakelen :)

Comfort: Dit is me 100% meegevallen. Ik heb de proefrit gemaakt in een gewone Corsa zonder 17" en zonder sportonderstel en verwachte nu een erg stugge auto. Dit valt erg mee. De stoelen zitten echt Perfect in de rug, het zitvlak had wat langer gemogen. Al denk ik dat als je wat dikker bent de stoelen al snel te smal zijn.

De cruisecontrol werkt erg makkelijk, niet eerst een knopje indrukken om aan te zetten en dan de snelheid instellen maar alleen de pook links naast het stuur naar voren draaien en de cruise control is ingeschakeld.

Boardcomputer: deze kan je bedienen door de pook rechts naast het stuur naar voren te draaien zodat je je verbruik, nog te rijden km, gem snelheid, stopwatch, gem verbuik en totaal verbruik kan zien.

Het Touch&Connect is makkelijk te bedienen en er zit ook een USB aansluiting op waar ik erg blij mee ben.(geen 100 cd's die rondslingeren)De 7 luidsprekers zijn redelijk goed. Als je alleen in de auto zit wil je hem wel eens heel hard zetten maar dan komt hij wel tekort. In de Dodge Caliber had ik ook 7 luidsprekers van Boston Acoustics(Fabrieksoptie) en die gingen een stuk harder zonder te vervormen, incl diepe bass van de woofer.

Ook wel grappig: als je op de afstandsbediening open ingedrukt houdt gaan de ramen open (en op dicht gaan ze dicht) Is wel makkelijk als je al uitgestapt bent en de ramen moeten nog dicht.


update

Na veel stadskilometers moet ik zeggen dat ik een prima keuze gemaakt heb om deze auto aan te schaffen. Er zijn zoveel kleine details die me blijven verbazen hoe ze "meedenken met de wensen van de gebruiker" o.a. het opbergen van de hoedenplank, automatisch gaan de lichten uit als je het contact uit doet, als er file in de buurt is hoor je een stem die verteld waar en hoeveel file er staat etc.

Minpunt: automatisch schakelen, zolang je rustig rijdt gaat het prima. Wanneer je wat vlotter wilt is het verstandig om hem op zelf schakelen te zetten of op Sportstand, anders moet hij eerst weer terug schakelen als je in 1 keer gas bij geeft en dat is irritant als er b.v. iemand achter je zit. Ook heb ik nog wel eens ruzie als hij van z'n 1 naar z'n 2 moet schakelen, dit is heel afhankelijk van de stand van het gaspedaal en kan soms irritant zijn.

Plus: gemakkelijk wisselen tussen automaat en zelfschakelen, stuurgedrag, bedieningsgemak algemeen, kwaliteit algemeen.

Ik heb niet in goedkopere auto's gereden van hetzelfde bouwjaar, maar dat je voor deze prijs zo'n volwassen auto kan kopen is TOP.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.