Opel Astra Stationwagon 1.9 CDTi 100pk Cosmo (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra Stationwagon 1.9 CDTi 100pk Cosmo |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 40.000 km |
KM-stand laatst | 145.000 km |
ERVARINGEN
- 55.000 km
September 2007, de telefoon gaat, en je manager belt. Het belangrijkste nieuws op dat moment is, dat jouw auto (Opel Astra van 2000) er uit gaat. En jij een Opel Astra Executive uitvoering 1.9 CDTI krijgt. Trots als een pauw kon ik niet wachten. Oktober 2007 was het dan eindelijk zover. Ik mocht hem ophalen. Wat een PRACHT auto. Ik was altijd erg tevreden met mijn vorige Astra, maar dit is echt wel een wereld van verschil. De Executive uitvoering is een zakelijke uitvoering van Opel, speciaal voor lease rijders. Deze uitvoering is erg gunstig en zeer rijkelijk. Zo is mijn Astra voorzien van:
* geïntegreerde navigatie (kleuren scherm)
* automatische verlichting
* climate control
* lederen stuurwiel
* elektronische verstelbare en verwarmbare buitenspiegels
* automatisch dimmende binnenspiegel (wat een genot)
* MP3 radio met stuurwielbediening
* cruise control
* board computer
* licht metalen velgen
* xenon verlichting
* mistlampen voor
* black/beauty pakket (chromen dakrails + geblindeerde ramen)
* en nog een paar opties die ik nou vergeet...
Een erg complete auto dus. Qua rijprestaties ben ik super tevreden. Deze 1.9CDTI is voorzien van 100PK en dat was net zoveel als mijn vorige Astra, maar deze diesel is vele malen sneller, en vooral onderin. SUPER lekker is dat. Ondertussen is de auto gechippt naar 133PK, en dat is echt wel een aanrader. Qua trekkracht ben ik naar een koppel van 320NM gegaan, en dat merk je :) SUPER! Het verbruik werd hierdoor ook gunstiger. Ik heb de boardcomputer nog nooit gereset (zitten er 2 in) en die gaf voor heen over 70000 km een gem. verbruik van 5,7 liter op de 100 km. Momenteel is dit 5,5 liter op de 100 km. Nou geef ik toe dat ik geen scheurmonster ben, en over het algemeen rustig rijd, maar met op trekken, wil ik hem nog wel eens de teugels geven.
Wat ik lekker aan deze auto vind is dat de bestuurderstoel op ontzettend veel mogelijkheden ingesteld kan worden. In de andere Astra kreeg ik na 1,5 uur rijden, toch wel een beetje last van de rug. Dat is in deze Astra helemaal verdwenen. En dan die 6e versnelling, dat is echt fijn, als je op snelheid bent, gooi je hem in de 6, cruise control er op en genieten van de stilte en het verbruik.
PROBLEMEN
- 80.000 km
Problemen zijn er geweest, maar niet ernstig.
De koelvloeistof sensor is vervangen, deze gaf soms onjuist aan dat het koelvloeistofpeil te laag was.
Verder is onder garantie het spruitstuk vervangen, hier blies de turbo valse lucht, en had ik minder vermogen.
AFSCHEID
- 145.000 km
Met pijn in mijn hart heb ik afscheid moeten nemen van deze auto. Mensen wat ben ik tevreden over deze auto. 145.000 km bijna probleemloos gereden.
* sensor koelvloeistof kapot (garantie)
* temp sensor in de uitlaat kapot
* gescheurde turbo slang
* gescheurd spruitstuk (garantie)
* start probleem met sleutel, zelf opgelost door deze opnieuw te synchroniseren
Dit zijn al mijn problemen over 145.000 km. Mijn volgende auto moest eigenlijk de nieuwe Opel Astra Sports Tourer worden maar door omstandigheden is dit een Audi A3 Sportback S-Edition geworden, ook niet vervelend. Maar er komt hoe dan ook ooit een Opel weer!!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.