Opel Astra Stationwagon 1.7 TD GL (1998)

autoreview

Opel Astra Stationwagon 1.7 TD GL (1998)

Signalement

UitvoeringAstra Stationwagon 1.7 TD GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf139.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Eigelijk is dit een Astra van het G Model met de oude 1.7TD uit het F model.

Ik kocht een diesel omdat ik meer kilometers ging rijden. Ik kon voordelig mijn vorige Escort 1.6 benzine inruilen op deze wagen. Toch kocht ik hem toen al met een vreemd gevoel. Na een proefrit merkte ik dat ie prima reed. De oude 1.7TD is eigelijk te licht voor deze auto met zijn 68 Pk-tjes, maar zolang je er geen zware aanhangers mee trekt en vooral niet de bergen in gaat, gaat het wel. Mijn rijstijl is verder rustig. Maar goed, dieseltje was verder wel zuinig. ik reed er gemiddeld 1:18 mee.

De auto was verder vrij kaal maar omdat ik daar verder niet zo om geef besteedde ik daar verder geen aandacht aan. Daar kon ik wel mee leven. Er zaten wel electrische en verwarmde buitenspiegels op, wat ik verder wel perfekt vind. Dat wil ik niet meer missen. De kwaliteit van het kunstof dashboard was ik minder over te spreken. Nogal krasgevoelig. Alles zag je er op. Ook de raamrubbers waren slecht waardoor ik lekkages kreeg via de vooruit en later ook nog via de binnenschermen rechtsvoor en de deuren. Daardoor schafte ik me een nieuwe accesoire (of hoe je het ook schrijft...) aan. Namelijk een vochtvreter.

Toen ik de auto aanbood bij de plaatselijke Opeldealer voor inruil vertelde men wel dat ik een heel bijzondere Astra had. Er zat namelijk geen toerenteller in wat bij dit type eigelijk niet voor komt. Vond dat verder wel geinig.

PROBLEMEN

Weinig problemen todat we met het gezin een dagje naar Zandvoort gingen. Waterpomp sloeg vast en die trok op zijn beurt ook weer de distributieriem mee waardoor de hele motor in de soep liep. Alles wat krom kon worden werd dat ook. Daar sta je dan..!!!
Kortom: motorrevisie. Hoorde later dat dat bij meer Opeltjes voor komt. Garage heeft zijn best gedaan maar de Astra kon mijn hart niet meer stelen. Motor verbruikte meer olie dan mij lief was en omdat ik een andere baan kreeg en niet zoveel meer ging rijden keek ik toch maar weer voor een ander wagentje op benzine.

Verdere kosten had ik verder niet behalve de beurtjes op zijn tijd. Ik heb in mijn autoverleden 3X een Opel gehad, maar kan niet zeggen dat ik een band heb met het merk. Opel van vroeger is zeker niet meer de Opel van nu, vandaar dat ik sinds kort de auto ingeruild heb op een Mazda 323 uit 2002.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.