Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Innovation (2017)

Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Innovation (2017)

UitvoeringAstra Sports Tourer 1.4 Turbo Innovation
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017

• 320 km

Naar 1,5 week wachten was het afgelopen vrijdag zover, ik heb mijn nieuwe Opel Astra K sports tourer type Innovation in ontvangst mogen nemen.
Ik hoop met deze nieuwe Astra meer geluk te hebben, als met mijn vorige Astra K.
De betreffende Astra had nogal wat kinderziektes en andere problemen die voor een deel op voorhand al ver komen hadden kunnen worden.
Maar dit kunnen jullie terug lezen in mijn review, van de oude Opel Astra K sports tourer.

Ik heb deze nieuwe Opel Astra K sports tourer gekocht, bij Opel dealer Van Kouwen in Amsterdam.
Ik en mijn vrouw hebben zitten twijfelen tussen 2 kleuren en dat was Granite Grey en Absolute Red.
Naar wat dagen erover nagedacht te hebben, kwamen we tot onze beslissing om voor de kleur Absolute Red te gaan, dit was toch een sportievere kleur.
Door dat we voor deze kleur hebben gekozen, hebben we wel afscheid moeten nemen van onze huidige Opel dealer.
Dit komt dat beide auto’s voorraad auto’s waren, dus wel hagelnieuw maar stonden bij de dealer zelf op voorraad.
En je raad het waarschijnlijk al de grijze kleur bij mijn oude dealer en de rode kleur bij mijn nieuwe dealer.

Ik moet zeggen dat ik zéér goed ben geholpen bij Van Kouwen en ze nemen ook de tijd voor je.
Ook met de onderhandelingen waren we al zeer snel tot elkaar gekomen en tot een goede deal gekomen.
De dag van aflevering stond mijn Astra mooi te glimmen in de afleverruimte, hier was echt werk gemaakt.
Ik hoorde van de Verkoper dat de auto behandeld is met een Waxoyl en dat zag je dan ook wel.
Vooral toen de auto naar buiten gereden werd, zag hoe mooi de auto stond te blinken.
Op de terug weg naar huis zie je dat bepaalde dingen gewijzigd zijn binnen in de auto en ook aan de buitenzijde zie je dat er modificaties door zijn gevoerd.

Ook ben ik blij dat ik nu wel een schuif/kanteldak heb, deze optie had ik niet op mijn andere Astra genomen en hiervan had ik spijt gekregen.
Ook moet ik zeggen dat in ook blij ben met de 18 inch 5 dubbelspaaks velgen, deze zijn beter schoon te maken als de 18 inch bi-color velgen.
Ook vindt ik deze velgen beter onder de rode Astra staan als bi-color velgen.

Ik heb nu ondertussen 320 km gereden en de auto bevalt zeer goed en krijg zeer veel goede reactie over de kleur van de auto.
Veel mensen zeggen vanaf foto dat de kleur rood niet leuk staat op de auto, maar als ze hem in de werkelijkheid zien roepen ze er bijna allemaal over.

Binnenkort weer een nieuwe update, als ik wat meer kilometers heb gereden.

Opel Astra K sports tourer 1.4 Turbo Innovation

Het is weer een tijdje geleden maar hier even een korte update over de Opel Astra K SP.

De auto rijdt nog steeds perfect, geen klachten over deze auto.
Het was een genot om afgelopen vakantie in de bergen in Oostenrijk te rijden, met een 150 pk heb je genoeg vermogen om lekker te toeren.
Op de lange ritten is het een genot om in de AGR stoelen te zitten deze geven voldoende steun.
Ook het verbruik is top ik heb een verbruik met een gemiddelde van 1 op 14,7.
En dit is met een gebruik van 50% binnen de bebouwde kom en 50% buiten de bebouwde kom.
Het is echt een fijne auto om mee te rijden.

Dat was helaas bij mij andere astra K wel anders, die stond vrijwel iedere week bij de opel dealer.
Ik hoorde dit afgelopen weekend dat vooral de 2016 Astra's type K bekend staan op de diverse problemen.
Gelukkig heb ik die problemen nu niet meer.
Het enige wat door mijn huidige dealer werd opgemerkt, dat het pedalenblok vervangen moest worden dit was ook al het geval bij mijn vorige astra k.
Toch gek dat dit probleem veel voorkomt, maar dat Opel naar 2 jaar productie het probleem nog niet oplost heeft

Dit probleem blijkt ook vaak voor bij het type astra J.

Als ik binnenkort wat meer tijd heb, zal ik een uitgebreide review schrijven.

Opel Astra K sports tourer 1.4 Turbo Innovation

Hier mijn laatste review van mijn Opel Astra K Sports Tourer.
Na jaren Opel te hebben gereden vanaf mij 18 jaar totaal 10 Opel’s heb ik er toch voor gekozen om naar een ander merk over te stappen.
Hiervoor heb ik verschillende redenen:
-1.Binnen het Opel segment helaas geen aanbod waar ik interesse in had.
Ja eventueel weer een Astra maar gezien dat dit dan de derde Astra zou worden van het huidige model werd mij te gek.

-2.De diverse issues die ik al met Opel heb gehad en waar vooral Opel Nederland flinke steken heeft laten vallen en dus een slechte service heeft geleverd.
Mijn Opel dealer heeft veel dingen opgelost maar ook hun verbaasde zich over de houding van Opel Nederland.
Ik vindt het jammer dat Opel NL in mijn ogen in service achteruit is gegaan.
Overal is het wel iets, maar de situaties waar ik samen met mijn dealer richting Opel Nederland tegen aanliep heeft voor mij de deur voorlopig dicht gedaan.
Ik zeg niet nooit meer een opel maar voorlopig even niet.
Ik wil hierbij wel zeggen dat mijn laatste 2 Opel dealers en vooral in het bijzonder Van Kouwen in Amsterdam mij altijd zéér goed hebben behandeld daar is niks van te zeggen.

-3.Ook ben ik er niet kapot van dat Opel in handen is gekomen van Peugeot ( PSA ) heb hiervoor diverse redenen.

Al om al ben ik verder gaan kijken naar Vw, Audi, Mazda, Volvo, BMW en Mercedes.

Uit eindelijk heb ik mijn keuze op een BMW laten vallen die ik ondertussen ook rijdt.

Hier nog even een korte review van de Astra:

Deze laatste Astra is me gelukkig wel goed bevallen.
Sommige dingetjes stoor je wel aan dat je denkt dit probleem had al opgelost moeten zijn, de auto is inmiddels 2 jaar op de markt.
Maar gelukkig was naar 1 telefoontje naar de dealer hier hebben we een oplossing voor.
Dat was bij de vorige Astra 10 keer naar de garage, voordat het opgelost was of dat Opel NL eindelijk toestemming gaf.
Verder een geweldige rij ervaring en lekkere auto om mee te toeren en op vakantie te gaan.
Mijn vader heeft ondertussen mijn Astra overgekocht en vindt hem ook geweldig rijden en bij de laatste beurt ( derde beurt ) geen problemen, alleen maar normaal onderhoud.
Het enige wat er op gemerkt werd, is dat de remmen wat piepte maar hier op verklaarde de dealer dat er harde stukjes in de remvoering zitten en dit helaas vaker voor komt bij Opel.

PRIVATE LEASE Opel Astra