Opel Astra 1.7 CDTi 100pk Enjoy (2005)

Opel Astra
Opel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel AstraOpel Astra - interieurOpel Astra - interieurOpel Astra - interieur

UitvoeringAstra 1.7 CDTi 100pk Enjoy
Bouwjaar2005

Omdat ik vanaf maart fors meer woon-werk kilometers moest gaan maken (géén lease, minimale reiskostenvergoeding) zocht ik een voordelige, vooral veilige en (zeer) zuinige auto. Het is, na mijn vorige Peugeot 307 XS 1.6, de Astra 1.7 CDTI geworden met 100pk. Tot dusver geen seconde spijt van gehad; heb inmiddels 40.000 km op de klok, de auto rijdt lekker en comfortable en voelt degelijk en veilig aan. De wegligging is prima, en nu met winterbanden kleeft ie helemaal aan de weg (aanrader!).
Ik rijd zeer rustig in een dik uur naar mijn werk (95 km, geen files), cruisecontrol aan en verbruik gemiddeld 1 op 19 en per tankbeurt rijd ik een hele werkweek (900 km)! Als de motor lekker warm is geeft de verbruiksmeter (bij niet al te harde wind) zelfs 4,8 l/100km aan. Dat is pas voordelig rijden.
Met een mooi CD-tje aan en een thermosmokan koffie ben ik zo op mijn werk en stap lekker fit uit de wagen.

Niets noemenswaardig, behalve verloren wielboutdopjes (ze vliègen er echt vanaf!), een niet logische melding van -pakking vloeistofpeil- wat betekent dat de ruitenwisservloeistof op is en wat stroef sluitende deurgrepen (even aandrukken).
Een nadeel vind ik dat je nergens een kop koffie of een blik drinken kunt wegzetten. Mijn mok klem ik nu tussen de handrem en passagiersstoel. Verder ook weinig vakjes en te smalle deurvakken.
Verder vind ik de spiegel veel te laag zitten; als ik de GPS plaats dan zie ik een deel van de weg niet.

PRIVATE LEASE Opel Astra

DirectLease
Opel Astra 1.2 Turbo 110pk Edition (5D/6H)

Opel Astra Sports Tourer 1.6 Turbo Hybrid 180pk Edition (5D/8A)