Opel Ampera-e 60kWh Business Executive (2018) #2

autoreview

Opel Ampera-e
Opel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-eOpel Ampera-e

Signalement

UitvoeringAmpera-e 60kWh Business Executive
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2018
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst18.433 km
Lezerswaardering: 41%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Teleurstellend auto, maar lage bijtelling

  • 18.433 km

Ik houd van auto's en houd van autorijden, maar toen ik 6 maanden geleden een nieuwe leaseauto mocht uitkiezen heb ik niet mijn hart (BMW 120i metalletoetersenbellen) maar mijn verstand (Opel Ampera-e Business Executive) laten spreken.

Mijn enthousiasme (sorry collega's) in de eerste maanden, toen het nog niet zo koud was, heeft inmiddels plaatsgemaakt voor cynisme.
Waar de actieradius in September nog zo'n 350-360 km was, is deze op winterbanden en met lagere temperaturen teruggelopen tot 240-250km. Ook het snelladen (80% lading in 40 minuten, volgens de folder) haalt de auto bij lange na niet. Vandaag een half uur moeten laden bij Fatsned voor 100km bereik.

Ik moet wel zeggen dat ik niet aan hypermilen doe, maar de auto gebruik, zoals ik al mijn voorgaanden auto's gebruikt heb. Lekker met het verkeer mee op de wettelijk toegestane snelheid en met een (voor zover mogelijk) prettige binnentemperatuur.

Het beperkte bereik en de lage laadsnelheid maakt dat ik me aan de andere onvolkomenheden van de auto, steeds meer ga ergeren en de lol in het autorijden aan het verdwijnen is.

Wat zijn deze onvolkomenheden dan?

1. Matige stoelen, waarvan aan de bestuurdersstoel na 5 maanden het leer van de zitting al niet meer netjes straks is. (bestuurder 75kg)
2. Interieur, dat op de bouwkwaliteit na, veel gelijkenis vertoont met een Tupperware doos. Veel hard plastic met slecht aansluitende delen en daardoor scherpe onafgewerkte randen. Misschien dat Opel het interieur beter kan laten produceren door Tupperware, want dan past het tenminste wel.
3. Rijhulpen die matig werken en waardoor je er niet op kunt vertrouwen.
Lane assist werkt, mits het niet te donker of te nat is en de belijning van goede kwaliteit is. Dit syteem kan niet permanent uitgezet worden maar wordt bij het starten iedere keer weer ingeschakeld.
Verkeersbordherkenning mist nog wel eens wat, dus die heb ik maar uitgezet.
De dode hoek waarschuwing van de rechterspiegel ziet regelmatig spoken.
4. Veel windgeruis, waardoor de auto zeker niet stiller is dan mijn voorgaande Volvo's en BMW.
5. Zeer slechte klimaatregeling, waarbij de automatische stand de subtiliteit heeft van een Aziatische taxichaffeur. Het is dus afwisselend te warm of te koud en zelden echt lekker.
6. Bovengemiddelde zijwindgevoeligheid.
7. Weinig feedback van onderstel en besturing. (beetje vaag dus)
8. De OnStar app voor het op afstand uitlezen van acculading etc., het inschakelen van de interieur voorconditioneren en ander handig functies, is heeeeeeeeel traag. bovendien geven verschillende functies, foutmeldingen en het ik van de Iphone versie maar helemaal afscheid genomen.

OK, deze auto is (waarschijnlijk) beter voor het milieu, zeker goedkoop in de bijtelling en het BOSE soundsystem is best goed, maar Opel zou er goed aan doen, afscheid te nemen van dit Amerikaanse (wan)product en met mama PSA een fatsoenlijk alternatief te ontwikkelen.

2,5
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    1
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens