Opel Ampera (2013) #6

autoreview

Opel Ampera (2013) #6
Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6Opel Ampera (2013) #6

Signalement

UitvoeringAmpera
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf60.500 km
KM-stand laatst60.500 km
Lezerswaardering: 85%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ampera particulier rijden.

  • 60.500 km

Na een jaar tijd om de balans op te maken. Inmiddels 18.500 km verder met deze auto. 3 tanken [35 ltr] benzine verstookt. Zeg maar 1 op 200. Auto rijdt erg comfortabel, stil en verassend snel indien nodig. Heb deze auto niet zakelijk aangeschaft, om electrisch rijden te kunnen ervaren maar toch een backup te hebben in de vorm van een range extender.
Vorige [lease] eigenaar had eigenlijk alleen op benzine gereden. Daar ik voor iedere liter die ik tank 1 euro aan belasting op kan hoesten en thuis middels 26 zonnepanelen de auto makkelijk kan laden, rijd ik zoveel mogelijk electrisch. Ervaring gebiedt me te zeggen dat ik ook moeite doe om zover mogelijk op een acculading te rijden. Ik hou me aan de snelheid en rijdt niemand in de weg. Dit lukt uiteraard niet altijd, maar 's zomers 80 a 85 km is geen probleem. 's Winters loopt dit terug naar
65 a 70 km. Dit is hoofdzakelijk B wegen en binnendoor
verkeer. Op de snelweg wordt dit uiteraard anders. Maar daar zit er de range extender voor in en als je net als ik
zuinig wil rijden dan zijn waardes tussen de 1 op14 tot
1 op 20 goed mogelijk. Wegenbelasting is tot 2025 de helft van wat je normaal betaald. Het scheelt mij ruim 200 euro per maand t.o.v. de Meriva die ik hiervoor had. Inclusief de belasting kom je dan op 2600 per jaar.
Mijn zonnepanelen zijn inmiddels 8 jaar oud en afgeschreven. Voordeliger rijden wordt moeilijk.
Geen grote stukken gehad, garantie op het batterijpakket en de aandrijflijn tot eind 2021 mits je de Opel bij de dealer onderhoud, dat heeft gezien de prijzen die deze rekent niet mijn voorkeur, maar het is niet anders.
Als je eenmaal electrisch hebt gereden, dan wil je niet anders meer, automaat met cruise control rijdt erg relaxed. Ik werk niet meer en maak gemiddeld 50 km per dag dus kom ik er vrijwel altijd op de accu. Ik heb een "kale" versie dus geen nav, leder ect. ik vond de kmstand
zwaarder wegen. Wat verder opvalt is dat de auto in de herft en winter snel aan slaat, als je dan gebruik maakt van de accu dan loopt de actieradius zienderogen terug.
Dit kun je deels opvangen door de auto voor te verwarmen middels de contactsleutel. Dit betekend dat 's winters de motor begint te draaien als het erg koud is.
Ik heb er nog geen gebruik van hoeven te maken gezien het feit dat afgelopen winter geen winter was.
Verder heb ik de bestuurders stoel, [ben 1.91] een stukje
gekanteld, middels zware stalen stripjes [3,5 cm] waardoor deze iets achterover staat. Het zitcomfort is daardoor uitstekend geworden. Wilde eerst een goede autostoel, maar dan ben je zo 2500 euro verder en als de auto niet bevalt dan is dit niet zo'n goede investering.
Mijn ervaring is van dien aard dat ik zo weer een Ampera zou kopen.
4 personen kunnen er prima in zitten. Bagageruimte is niet je van het, maar ik red het er prima mee.
Mocht je geinteresseerd zijn, dan raad ik je aan je aan te melden op het Opel Ampera forum. Hier kun je vrijwel alles over deze auto te weten komen. Heb ik ook gedaan voordat ik deze kocht.
Dit alles "Ter Leringh ende Vermaeck".
Vrgr. Aedriaen

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens