Opel Ampera (2012) #10
autoreview
Signalement
Uitvoering | Ampera |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 2 km |
KM-stand laatst | 9.500 km |
vervolg
- 9.500 km
Ik las de gebruikstest van de Volt.
Helaas begrijpt Autoweek nog niet goed waar het om gaat of ze zijn niet eerlijk. De plug-ins/Ampera/Volt zijn in feite state of art op dit moment gemeten naar de stand der techniek. Het zijn poineers voor de toekomst. Het zijn de berijders die bepalen of ze electrisch of op benzine rijden. Nog afgezien v/h feit dat op benzinerijden niet slim is want het kost veel duiten is electrisch rijden gewoon fantastisch. De auto zoals een Ampera en de Volt zijn hoogstaande techniek-auto's die je idd 1:110 of méér kunnen laten rijden. Je moet alleen wel weten hoe je het echt nieuwe rijden in de praktijk brengt. (De Lease-boys zijn geen graadmeter voor een beoordeling van deze geweldige auto want zij rijden kennelijk niet met hun hart maar op de portemonnaie van hun baas.) Het niet telkens hoeven warm draaien v/e koude motor, het regeneratief remmen en de silence is voor de berijder gewoon super relaxed. Het lijkt of je op lucht rijdt in zo'n auto. Voor mij dus geen gewone plofmotor meer. Het koppel is nagenoeg bijna 400 nm continu dus een zeer lichtvoetige auto.
Probeer het en je bent om!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.