Opel Ampera (2012) #10

autoreview

Opel Ampera
Opel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel AmperaOpel Ampera

Signalement

UitvoeringAmpera
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst9.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

vervolg

  • 9.500 km

Ik las de gebruikstest van de Volt.
Helaas begrijpt Autoweek nog niet goed waar het om gaat of ze zijn niet eerlijk. De plug-ins/Ampera/Volt zijn in feite state of art op dit moment gemeten naar de stand der techniek. Het zijn poineers voor de toekomst. Het zijn de berijders die bepalen of ze electrisch of op benzine rijden. Nog afgezien v/h feit dat op benzinerijden niet slim is want het kost veel duiten is electrisch rijden gewoon fantastisch. De auto zoals een Ampera en de Volt zijn hoogstaande techniek-auto's die je idd 1:110 of méér kunnen laten rijden. Je moet alleen wel weten hoe je het echt nieuwe rijden in de praktijk brengt. (De Lease-boys zijn geen graadmeter voor een beoordeling van deze geweldige auto want zij rijden kennelijk niet met hun hart maar op de portemonnaie van hun baas.) Het niet telkens hoeven warm draaien v/e koude motor, het regeneratief remmen en de silence is voor de berijder gewoon super relaxed. Het lijkt of je op lucht rijdt in zo'n auto. Voor mij dus geen gewone plofmotor meer. Het koppel is nagenoeg bijna 400 nm continu dus een zeer lichtvoetige auto.
Probeer het en je bent om!

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (22)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.