Opel Agila 1.0 Enjoy (2008)

autoreview

Opel Agila 1.0 Enjoy (2008)

Signalement

UitvoeringAgila 1.0 Enjoy
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf98.000 km
KM-stand laatst140.000 km
Lezerswaardering: 64%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste ervaringen

  • 103.350 km

Deze auto aangeschaft als tweede auto in verband met een nieuwe baan verder weg. Met name op basis van de positieve reviews en omdat deze auto een lpg tank heeft.

Rijden
Auto rijdt volwassen voor zijn maat. Hij is klein, maar je merkt dit niet zo. Je zit wat hoger en ook de ruimte voor zowel de voorpassagiers als de achter passagiers is ruim voldoende. Hij maakt wel redelijk wat toeren (4000 bij 120), maar het stoort niet echt omdat kennelijk de geluidsisolatie goed in orde is.
De auto rijdt redelijk strak. Fijn op doorgaande wegen. Iets te bonkig op verkeersdrempels en andere korte oneffenheden.
Schakelen gaat wat hakerig. En o wat een akelig speelgoedgeluid maakt de richtingaanwijzer! Heel irritant.

Interieur
Verrassend ruim voor zo'n klein autootje. Ook achterin zit je zelfs als volwassene nog redelijk. Komt door de wat hogere koets. Voorin waan je je ook in een auto van een groter formaat door de ruimte boven je en de zit die wat hoger is. Bagageruimte is krap. Voordeel is wel dat je makkelijk (ook van achteruit) de achterstoelen kan plat leggen. Op die manier ontstaat er wel een grote bagageruimte.

Betrouwbaarheid
Tot nu toe 1 technisch probleem gehad. De EGR klep bleef hangen, waardoor de auto afsloeg bij stationair lopen. Dit kon door de garage opgelost worden met een beetje olie.
Verder wat gezeur met de gasaansluiting. Die zit mooi weggewerkt bij de benzinevulling, maar is daardoor lastig te bereiken. Er zijn al 2 vulnippels afgebroken....
Verder schijnt de betrouwbaarheid goed te zijn, omdat het eigenlijk Japanse techniek is (Suzuki).

Verbruik
Tot nu toe volgens de verbruiksmonitor 1:14. Moet nog wel iets zuiniger kunnen. 'k Ga mijn best doen...

Hopelijk heb ik lang plezier van deze auto. En door de lage LPG-prijs is het nu heel goedkoop rijden (goede 20 euro voor een volle tank (40 liter). Daar kom ik bijna 600 km ver mee.

Auto verkocht

  • 140.000 km

Na bijna 2 jaar in deze auto te hebben gereden, heb ik hem verkocht. De auto werd door gezinsuitbreiding te klein. Bovendien kreeg ik een laadpaal bij mijn werk, waardoor ik nu de Ampera gebruik voor het woon-werkverkeer.
De auto heeft het goed gedaan. Naast wat kleine dingen, is hij redelijk betrouwbaar gebleken. Op de valreep nog met deze auto op wintersport geweest. Met 5 mensen aan boord, en een karretje voor de bagage! Kan dus ook, achterin zit je voor een kleine auto redelijk ruim.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.