Nissan X-Trail 2.2 dCi 4WD Comfort (2005)

autoreview

Nissan X-Trail 2.2 dCi 4WD Comfort (2005)

Signalement

UitvoeringX-Trail 2.2 dCi 4WD Comfort
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf60.000 km
KM-stand laatst170.000 km
Lezerswaardering: 0%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 170.000 km

Auto wordt puur zakelijk gereden, op grijs kenteken. (gelukkig nog zonder verhoogd dak wat een enorme zoektocht was.
Is bijzonder goedkoop in het gebruik, lage wegenbelasting/verzekering en brandstofkosten zijn ook zeer schappeljk (1 op 13.5 ongeveer)

Wegligging is echt prima, met sneeuw super tractie (4wd). Hij helt een beetje over in de bochten, maar absoluut niet té naar mij mening. Veilig gevoel en mooi stabiel op hoge snelheden.

Auto loopt erg prettig met 150km/ph op de klok. (wijkt meer dan 10% af trouwens, gemeten met GPS). 120 op de teller is 106 in het echt.. erg groot verschil dus.

update 170.00k0m:
De auto rijd behoorlijk zuinig, rond de 1 op 12/13. hij kan makkelijk 1 op 14/15 halen maar dan niet boven de 3000 toeren in zijn zesde versnelling komen. De motor is erg krachtig, de 1.9tdi\'tjes op duitse autobahn trek je heuvelop met gemak voorbij. De vierwielaandrijving is bij hevige sneeuwval erg handig, in stand LOCK reed ik alle X5\'en G-klasses etc van de weg, dit met m+s banden (heel logisch eigenlijk, hij is namelijk niet zo zwaar!). De vierwielaandrijving gebruik je verder nooit, de grip is met 2wd namelijk ook goed.

Nadelen zijn er ook, ik vind de koppeling erg zwaar, is met wegrijden wat lastig te doseren, daarnaast is het zeer onhandig dat de snelheismeter in het midden zit! Je moet nu steeds naar rechts kijken, dat is niet prettig. Tevens is de zwarte lak op de auto van zeer matige kwaliteit, de auto is inmiddels al bijna helemaal een keer overgespoten, dit alleen om een paar krassen weg te werken, deze kun je niet wegpoetsen namelijk, dit resulteert in een \"waas\".

de auto gaat er zeker nog niet uit, hij voldoet voortreffelijk en is erg goedkoop in gebruik.

PROBLEMEN

  • 170.000 km

De Nissan X-trail staat bekend als volkomen probleemloos..
In feite zijn ze dit ook. Echter, de dealer is hierdoor een ’beetje’ lui geworden!!

Met andere woorden: ze zijn absoluut niet capabel om serieuze reparaties uit te voeren. Door niet juist uitgevoerde reparaties hebben we inmiddels 3x stil gestaan langs de weg (waaronder in het buitenland).

De auto was op een gegeven moment niet meer bedrijfszeker. Serieus overwogen om een andere auto te kopen (wellicht weer een X-trail).

Ik hoop dat hij het nu goed blijft doen.. maar zorgen maken doen we nog steeds.
ik heb in de waardering 2 sterren opgegeven. Mocht de auto het de komende 20.000km normaal blijven doen, dan zou hier best 4 sterren mogen staan. (geen 5 sterren ivm 2x terugroepactie van de importeur)

Gelukkig geen problemen meer met de auto. Onderhoud nu bij ’de garage op de hoek’. Auto loopt echt als een trein!

Inmiddels zijn we een kleine 80.000km verder! De auto functioneert uitstekend, staat nog steeds op dezelfde set banden (michelin), onderhoud is absoluut niet duur. Onlangs een leiding bij de intercooler laten vervangen, rond de 150 euro.

De auto rijd behoorlijk zuinig, rond de 1 op 12/13. hij kan makkelijk 1 op 14/15 halen maar dan niet boven de 3000 toeren in zijn zesde versnelling komen. De motor is erg krachtig, de 1.9tdi\'tjes op duitse autobahn trek je heuvelop met gemak voorbij. De vierwielaandrijving is bij hevige sneeuwval erg handig, in stand LOCK reed ik alle X5\'en G-klasses etc van de weg, dit met m+s banden (heel logisch eigenlijk, hij is namelijk niet zo zwaar!). De vierwielaandrijving gebruik je verder nooit, de grip is met 2wd namelijk ook goed.

Nadelen zijn er ook, ik vind de koppeling erg zwaar, is met wegrijden wat lastig te doseren, daarnaast is het zeer onhandig dat de snelheismeter in het midden zit! Je moet nu steeds naar rechts kijken, dat is niet prettig. Tevens is de zwarte lak op de auto van zeer matige kwaliteit, de auto is inmiddels al bijna helemaal een keer overgespoten, dit alleen om een paar krassen weg te werken, deze kun je niet wegpoetsen namelijk, dit resulteert in een \"waas\".

de auto gaat er zeker nog niet uit, hij voldoet voortreffelijk en is erg goedkoop in gebruik.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan X-Trail

Nissan
Nissan X-Trail e-Power 2WD Acenta (5D/CVT)
€ 769
 

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.