Nissan X-Trail 2.2 dCi 2WD Columbia (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | X-Trail 2.2 dCi 2WD Columbia |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 145.000 km |
KM-stand laatst | 145.000 km |
Pech auto
- 145.000 km
Een korte resumé van deze ontzettende pechauto.
Gekocht bij een dealer in noorden van het land. Was van ouder echtpaar geweest (daar had de argwaan natuurlijk moeten starten). Zag er goed uit, reed heerlijk.
Na aanschaf direct garage bezocht, volgende mocht per ommegaande vervangen:
4 banden
4 remschijven
Alle remblokken
Volledige uitlaat
Nou dan ben je een beetje suf als je dat niet hebt gezien, dus dat was natuurlijk mijn eigen domme schuld. Ik heb er dan ook niet over geklaagd, gedacht dit is gewoon onderhoud, moet gebeuren. Dan kan ik er voorlopig even tegen....
Vakantie in Italië, geen vermogen motor, kwamen de berg amper op. Daarna even gestopt om te tanken en te kijken naar de motor. Toen wilde we wegrijden daar, voorremmen vastgelopen. ANWB erbij, auto teruggesleept naar Nederland.
Roetfilter moest vervangen. Remschijven opnieuw moeten vervangen. Remklauw bleek niet goed, daarom waren de remmen te heet geworden en de gloednieuwe schijven krom getrokken... Roetfilter daarvan kreeg ik bij diverse garages geen heldere prijsopgaaf, allemaal vage en onduidelijke antwoorden. Kon ook aan luchtmassameter liggen, of aan sensoren die niet goed waren, misschien de turbo, etc etc. Kostenplaatjes van 1800-3500 kreeg ik te horen met veel mitsen en maren. Kreeg er tabak van en heb met een vriend de roetfilter opengemaakt en leeg geboord, verwijderd dus eigenlijk. Daarna de sensoren laten uitprogrammeren ergens (ik had hier allemaal nog nooit van gehoord overigens, heb een hoop nieuw vakjargon en kennis opgedaan gaandeweg). Toen reed hij eindelijk weer goed, krachtiger ook dan voorheen, maar ook meer stank door ontbreken filter.
Toen ging er een andere sensor stuk en de uitlaat ging lekken. Daarna ging de accu kapot. Daarna de bedrading van de achterklep (verlichting kentekenplaat achterzijde viel uit, evenals de centrale vergrendeling van de kofferbak). Dat is nu gerepareerd maar als ik de wagen start dan gaat de achterruitenwisser even drie keer heen en weer. Af en toe knipperen er wat lampjes in het dashboard (airbag, de alarmlichten), terwijl de alarmlichten dan niet aan gaan, is puur in het dashboard.
Daarna moesten de achtervering vervangen.
Daarna viel ineens het dashboard kastje eruit.
Mijn ervaring van Nissan x-trail:
Wat een ongelofelijke prutswagen. Ik hoor en lees zoveel goede verhalen, maar bij is Nissan voorgoed afgeschreven. Onbetrouwbaar, onderhoud onderhoud onderhoud, onbetaalbaar. Maar bovenal, hij heeft me met hele familie midden in de bergen van Italië laten staan. Met notabene twee ernstige klachten tegelijk (roetfilter vol, waardoor geen vermogen, remmen oververhit door kapotte remklauw, waardoor vastgelopen).
Als je me met kinderen en hond en koffers en alles compleet laat staan, dan worden we geen vrienden meer.
Ik zeg Nissan x-trail, echt totale afrader, niet doen, ander merk kiezen. Ik ga voor Volkswagen of ander Duits merk de volgende keer.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Nissan X-Trail
