Nissan X-Trail 2.0 2WD Columbia (2006)

autoreview

Nissan X-Trail
Nissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-TrailNissan X-Trail - interieurNissan X-Trail - interieur

Signalement

UitvoeringX-Trail 2.0 2WD Columbia
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf175.000 km
KM-stand laatst250.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nog steeds geen beter alternatief

  • 250.000 km

Geachte autoliefhebbers,

Hier mijn eerste review over 1 van mijn auto's die ik inmiddels ruim 5 jaar in mijn bezit heb.
Ik heb mijn Nissan X trail gekocht zo' n 5 jaar geleden, omdat mijn auto die ik toen reed total loss raakte door kop staart botsing.
Ik zocht een auto die mij dus een veilig gevoel gaf en ook met hoge instap omdat ik en mijn vrouw dit fijn vinden ivm rugklachten.
Voor ik dacht zo'n 3700 euro kocht ik onze x trail bij een particulier die mij betrouwbaar over kwam. Ik koop graag bij een particulier omdat ik dan veel meer informatie krijg over de geschiedenis en reden van verkoop dan bij een handelaar. Tuurlijk een verkoper kan altijd mooie praatjes houden, maar een handelaar weet meestal bij dit soort geprijsde occasions niet veel over de geschiedenis.
Het was een grote auto bij eerste aanblik, maar eenmaal achter het stuur rijd deze als een grote station met iets meer overzicht vanwege hoge instap.
Deze auto heeft natuurlijk wel wat aandacht nodig gehad, maar dat stelde niet veel voor. Ik heb alles zelf aangepakt en na veel uren nadenken en uitzoeken is alles goedgekomen en is onze x trail een fijne betrouwbare partner gebleken.
Het eerste wat mij irriteerde was bij het koppelen dat dit niet soepel ging. Het was moeilijk om zonder schokken over te schakelen. Lang verhaal kort, ik dacht omdat deze auto een hydraulische koppeling heeft op het remolie systeem, dat het verversen van de remolie verbetering zou brengen. En dat was ook zo.
Het gaspedaal reageert al als je er naar kijkt en de koppeling begon ook zwaarder te worden, dus met die oude remolie was het een uitdaging om rustig en soepel op te trekken. Maar dat was nu wel oke.
Onlangs begon het probleem weer op te spelen ( zo'n 5 jaar later ). Maar nu was het mijn uitlaat tussendemper die lekte. Na deze te vervangen koppelt de x trail weer soepel zonder schokken. Dit heeft gek genoeg met elkaar te maken.
Ik ben 3 keer naar spanje gereden met volgeladen auto en dit blijkt een heerlijke reis auto te zijn. Verbruik is zeer acceptabel. Ongeveer 1 op 12 op grote weg. 120 km/h met net geen 3500 toeren is oke wb geluid motor. Ook met airco aan natuurlijk. Zonder airco en alleen in auto is de xtrail iets zuiniger 1 op 13. In de stad zal het 1op 9 zijn. Ik vind dit geen zuinigheids wonder, maar als je kijkt naar comfort en laadruimte is er geen beter alternatief. Ja de x trail is met zijn 2 liter 2wd niet snel, maar op cruise snelheid geeft deze auto rust en comfort.
Er zullen vast wel andere auto zijn die sneller zijn, meer comfort en laadruimte hebben en zeker minder brandstof verbruiken, maar...
Aanschafprijs was echt laag. Wegenbelasting 74 euro per maand. Verzekering 20 euro per maand. En dan het onderhoud. Er gaat bijna niks kapot!
Ik heb in 5 jaar en 75000 km vervangen:
Olie filters en bougies (2 keer).
Krukassensor en nokkenassensor.
Een van de 2 is 3 keer zo duur als de andere, maar ik ben er achter gekomen dat ze hetzelfde zijn, dus ik koos 2x goedkoopste.
Banden remklauwen en remschijven plus blokken. En dan laatst nog mijn midden demper. O ja, op vakantie vorig jaar merkte ik dat er benzine lekte. Dit bleek een veroeste vulpijp te zijn.
Ik zoek nog steeds af en toe naar een goeie vervanger, maar het model vind ik nog steeds leuk ( mijn inziens tijdloos) en hij blijft maar gaan. Het enige waar ik mij zorgen over maak is de levensduur van de koppeling. Het koppelingspedaal is wat zwaar aan het worden en dat is voor mij wel een teken( al denk ik dit al 50duizend km). Om deze te vervangen moet ik deze klus echt uitbesteden. Na veel speurwerk op internet blijkt dit echt een helse klus te zijn voor de hobbyist. Bij vak garage vragen ze meer dan 2000 euro, dus ik hoop dat ik dit nog even uit kan stellen. Ik heb wel begrepen dat bij dit model de kans groot is dat de koppelings platen helemaal opgaan voordat het druk lager versleten is dwz dat het af is gelopen zonder waarschuwing van zingende lager oid.
Ik vind de stoelen lekker zitten en ook achterin is het goed vertoeven. Er zit helaas geen cruise control op wat ik echt wel mis.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Nissan X-Trail

Nissan
Nissan X-Trail e-Power 2WD Acenta (5D/CVT)
€ 769
 

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.