Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia (2017)

autoreview

Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia (2017)
Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia (2017)Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia (2017)Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia (2017)Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia (2017)Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia (2017)Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia (2017)

Signalement

UitvoeringPulsar DIG-T 115 Visia
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf33 km
KM-stand laatst109.448 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Review nissan pulsar visia 1.2 dig-t 115pk

  • 109.448 km

Km stand:1296km

Auto een week in mijn bezit.
Vorige week nieuw opgehaald.
Auto is conform gevraagde zaken netjes afgeleverd.
Waaronder een trekhaak,kentekenplaat met opgelegde letters en een kofferbakmat.
Ook lm velgen laten monteren en een tomtom navigatie met een brodit houder.
Ik heb gekozen voor de visia omdat deze al redelijk compleet is.
Stuur en stoel zijn in hoogte verstelbaar,abs,asr,brake assist,handbediende airco en een TFT scherm met boordcomputer,het zit er allemaal op.
En ja,de de duurdere versies hebben de rondom camera en navi en achteruitrij camera en climate control.
Al deze zaken zitten in de ingebouwde navi unit waar je dan 2500 meer voor moet betalen.
En dan heb je ook nog eens kaarten die niet up to date zijn en apps die niet werken.
Dat vond ik de investering niet waard.
De simpele radio die erin zit heeft een cd speler,USB aansluiting en een aux aansluiting en de telefoon kun je ook koppelen.
Ruimte zit er genoeg in,zeker achterin is de ruimte bizar veel.
Ik ben 1,94 en mijn zoon is 1.90,kan gewoon ruim achter mij zitten.
Auto is erg stil,draait 2600 toeren bij 130 km per uur.
schakelen,koppelen,alles werkt zoals het hoort.
De motor is pittig en een normale 4 cilinder met turbo en 115pk i.p.v een driepitter die tegenwoordig in veel merken gebruikt word.
En daar ben ik blij mee.
Ik kan over betrouwbaarheid en andere zaken nog niet veel zeggen.
Zal me weer melden als ik wat meer kilometers gereden heb.
Vooralsnog ben ik erg tevreden over de auto en over de aflevering.
Een ondergewaardeerde auto.

Update 05-10-2017:km stand 10.000km.

Auto bevalt tot nog toe goed.
Geen piepjes,kraakjes,rammeltjes.
Na een paar duizend km terug geweest om de banden opnieuw te laten balanceren.
Voor de rest is het tanken en rijden,een no nonsens auto.
Motortje is top met 115pk en 190nm.
Cruisen met 150/160 op de Duitse autobaan is geen probleem.
Auto trekt al vanaf lage toerentallen,het doet een beetje dieselachtig aan,auto valt ook niet dood na doorschakelen,pakt gelijk goed op.
Verbruik is 1 op12/13 met 150/160 km per uur,normaal stadsverkeer is het 1 op 15/16 en bij normaal snelwegverkeer is dat 1 op 16/17,maar heb ook wel 1 op 17,5 gereden.
weliswaar op de BC,werkelijke verbruik ligt dan iets hoger.
De mensen die bij me instappen verbazen zich over de ruimte achterin de auto,ben zelf 1,94 en nog meer dan genoeg ruimte achter mij.
Mijn zoon is 1,90 maar kan goed achter mij zitten.
Kortom,een onderschatte auto die gewoon bedrijfszeker functioneert en doet wat hij moet doen.
Nou kun je zeggen is normaal toch voor een nieuwe auto,maar hoor en zie om me heen toch ook wel andere ervaringen met nieuwe auto's.

Update 22-10-2017:km stand 11.555km.

Winterbanden onder de auto geplaatst.
Weliswaar zijn de temperaturen nog relatief hoog.
Maar anders sta ik volgende maand misschien wel te blauwbekken bij 5 graden buiten, daar heb ik geen trek in.
De complete set was bij elkaar 720 euro.
Bestaande uit stalen velgen in de standaard maat,michelin alpine 5 winterbanden,originele siemens/vdo druksensoren.
Plus een setje wieldoppen.
Zie het resultaat op de foto.
Ik heb er de tijd voor genomen om alles tegen een schappelijke prijs aan te kunnen schaffen.
Ik wilde ook geen lichtmetaal voor de winter, vind ik gewoon zonde van het geld.
Ik heb gekozen voor een A klasse band omdat ik geen budget band wilde, maar goede grip wilde in winterse omstandigheden.
Daar kan ik nog niet over oordelen,immers nog geen sneeuw gezien.
Wel maken ze wat meer lawaai dan de zomderbanden heb ik al ondervonden op de snelweg/autobahn.
Maar dat is me ook niet onbekend.
Het monteren was een fluitje van een cent.
Grote 2,5 tons garagekrik eronder,zomerwielen eraf,winterwielen erop, en alles weer vast zetten op 113Nm.
Inleren van de druksensoren was ook simpel,na een paar km waren ze al zichtbaar in het scherm,niks aan hoeven doen.
Op naar de winter en de sneeuw in het buitenland.

Update 02-03-2018:km stand 19.680km

Auto heeft kleine beurt gehad.
Geen bijzonderheden, olie ververst.
Met de winterbanden eronder naar de sneeuw geweest begin januari.
Dakkoffer erop en rijden maar.
De michelins zijn perfect in de sneeuw,goede grip,geen slip.
Ook op aangereden wegen rijd het als op rails.
Autootje zelf heeft nergens de minste last van.
Bergop trekt het ding gewoon goed,in de hoogste versnelling moet je weleens terug naar de 4 maar dan trekt tie er gewoon gelijk goed aan.
Op de duitse autobahn kun je makkelijk 150./160 rijden.
Met de dakkoffer erop dat alleen bij inhaal manoevres gedaan,daarna terug naar 130/135 km op de tom tom.
De auto zelf is stil,toerental is laag en dat maakt de auto tot een prettige reisgenoot.
Geen piepjes,kraakjes,rammeltjes of het moeten spulletjes zijn die los in de auto liggen.
Stoelen ziiten goed op de lange reis,heb zelf een slechte rug.
Gewoon een no nonsens auto,daar hou ik van.
Ook niet teveel tierelantijnen,is een instapper.
Gewoon een fijne kar.

Update 08-01-2019:km stand 41.600km

Auto is weggeweest voor de 40.000km beurt.
standaard onderhoud is er uitgevoerd, geen bijzonderheden.
Ruitenwissers op mijn verzoek vervangen vanwege strepen trekken en lawaai maken.
De kosten van de beurt zijn mij niet bekend om dat ik een onderhoudscontract heb afgesloten bij aanschaf.
De ruitenwissers moest ik uiteraard wel betalen.
De auto bevalt mij prima, is tot nu toe bedrijfszeker en geen rammeltjes of kraakjes of zaken die mij opvallen kwa gebruik.
Nu geeft de km stand ook geen aanleiding voor grote zaken aan het onderhoud.
Ik vind dit vrij normaal voor een jonge auto maar heb met andere merken in het verleden wel kosten gehad bij lage km standen.
De auto functioneert zoals het hoort.

Update 01-04-2019:km stand 45.500km

Accu is vervangen.
Ik had een paar weken terug dat na een minuut of tien staan met de lampen aan dat de auto niet meer wilde starten.
Bij de dealer vertelde ze me dat ik beter niet kon doen.
Beter is het om het start/stop systeem zijn werk te laten doen, dan was de auto voortijdig weer aangesprongen.
Totdat ik van de week met de zomerbandenwissel mijn compressor ging gebruiken om de zomerbanden op spanning te brengen.
Misschien hooguit een minuutje aan het pompen geweest en je raad het al, weer leeg.
Vond ik abnormaal en dat vond de dealer ook, nieuwe accu geplaatst.
We rijden weer.

Update 16-08-2019:km stand 59.294km

Auto heeft 60.000km beurt gehad.
Geen zaken vervangen of versleten.
Op vakantie geweest naar Oostenrijk en Kroatië.
In Duitsland op de teller 150 gereden, op de GPS rijd je dan 141km per uur.
Op de terugweg in Duitsland de buiten temperatuur op zien lopen tot 40/41 graden.
Binnenin de auto de airco aan en het was prima te doen.
Ook het file rijden bergop in deze hitte was geen probleem.
Ik heb auto's gezien die jonger waren en uitvielen.
Kortom een probleemloze auto tot nu toe.
Geen kraakjes, rammeltjes, piepjes of storingen.

Update 10-02-2019:km stand 62.160km

Auto naar garage voor het vastzitten van de verwarmingsklep.
Ik heb een handbediende airco en de draaiknop waarmee je het warm/koud regelt kon ik niet meer naar warm verdraaien, dan kwam ik maar tot de helft en dan voelde je weerstand.
Klep weer gangbaar gemaakt en nu kan ik weer warm/koud regelen.

Update 02-12-2019:km stand 64.500km

Auto begon in te houden ,met name op constante snelheid.
Ook niet met accelereren, alleen op constante snelheid.
Het duidelijkst voelbaar bij 50/55 en 80/85 en 100/105 km per uur.
het voelde als korte schokjes c.q. weifelend rijden.
Het inlaattrajekt bleek vervuild te zijn.
Schijnt bij direct ingespoten motoren wel vaker voor te komen.
Inlaattrajekt gereinigd en gelijk is er gekeken naar het harde turbo suizen/fluiten wat de auto deed bij optrekken.
Dit is allemaal weer netjes verholpen, auto trekt weer lineair op.
Turbo suizen/fluiten is ook een stuk minder.

Update 26-08-2020: km stand 80.140km

Auto heeft 80.000km beurt gehad.
Remblokken voor zijn hierbij vervangen.
Voor de rest normaal onderhoud, olie, filters, riemen, enz, enz.
Rijden maar weer.

Update 18-01-2021: Km stand 85.456km

Verwarmingsklep weer gangbaar gemaakt, met de draaiknop kon ik niet meer van koud naar warm.
Halverwege kon ik de knop niet meer verder draaien.

Update 30-08-2021: Km stand 100.051km

De 100.000km bereikt.
Wat kan ik zeggen over deze 100.000km.
Het is een betrouwbare metgezel gebleken.
Over 100.000km is er een accu vervangen, inlaattrajekt gereinigd wegens inhouden, wielen gebalanceerd, kachel bediening gangbaar gemaakt.
Dit was buiten het reguliere onderhoud, geen vijfde ster dus voor betrouwbaarheid.
Een vijfde ster had ik gegeven als er niks geweest was buiten het reguliere onderhoud.
Wat is er tijdens het onderhoud gedaan wat buiten het onderhoudskontrakt viel.
De remblokken voor zijn vervangen en een keer de ruitenwissers voor/achter.
Overigens is het onderhoudskontrakt na 4 jaar of 80.000km over.
De 100.000km beurt kostte me 306.00 euro.
De auto is voor de rest in puike staat,geen rammeltjes, piepjes, geen slijtage aan bekleding, lak in goede conditie.
Je hoort weleens dat de matten snel slijten, maar ik heb rubbermatten.
De auto zelf rijd gewoon goed, schakelen koppelen, schokdempers, alles voelt gewoon goed.
Als ik dan toch wat moet zeuren is het dat de koppeling na 100.000km in koude toestand soms wat bibbert bij het aangrijpen.
Kortom, gewoon een goede grijze muis.

Update 04-02-2022: km stand 109.448

Auto is ingeruild op een hybride.
Na 5 jaar met volle tevredenheid in de Nissan te hebben gereden is deze ingeruild.
wat valt er overall te melden.
Dat het een goede keuze is geweest destijds.
De auto is zeer betrouwbaar gebleken in die vijf jaaar.
Buiten het reguliere onderhoud zijn de ruitenwisser vervangen,kachelknop 2x gangbaar gemaakt en het inlaattrajekt is gereinigd.
Ook toont de auto nog geen enkel spoor van slijtage, in het interieur ook niet.
Kortom, gewoon een goede auto geweest.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.