Nissan Primera Estate 2.2 DCT Acenta (2002)

autoreview

Nissan Primera Estate
Nissan Primera EstateNissan Primera EstateNissan Primera EstateNissan Primera EstateNissan Primera - interieurNissan Primera - interieur

Signalement

UitvoeringPrimera Estate 2.2 DCT Acenta
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst100.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nooit meer een verkapte Fransman

  • 100.000 km

Ik heb deze auto in 2005 gekocht hier in Oostenrijk bij de Nissan dealer. Hij was toen 4 jaar oud en was voorzien van alle luxe. Lederen bekleding elektrische stoelen, elektrisch schuifdak, navigatie, achteruitrijkamera. We wilden een grotere kombi hebben die lekker reed op de snelweg en van een betrouwbaar merk. Aangezien ik een paar keer nissan gereden had in zuid afrika beviel mij dit merk er goed. Wat ik niet wist en wat mij ook niet verteld werd is dat deze nissan eigenlijk een Renault was. Had ik het geweten had ik hem NOOIT!!!gekocht ook al reed het ding nog zo lekker.

Ik heb de auto nu 5 jaar gereden en ben 138.000 Km verder uitgekomen op kilometerstand 238.000. Sinds 1 week is de turbo kapot en de auto rook zo extreem dat ik hem niet durf te starten. Daarom heb ik hem maar verkocht aan een paar handelaren uit de Balkan.
Ik heb altijd lekker in deze auto gereden en zeker op lange afstanden reed hij erg goed. Wat mij helaas stoorde was de onbetrouwbaarheid waardoor ik altijd met een slecht gevoel in mijn onderbuik instapte en hoopte dat ik op de bestemming zou aankomen.

Nu dan een opsomming van wat er kapot kan gaan aan een primera:

KM 113000 de aandrijfketting is kapot gegaan midden op een afrit na een lange reis. Er moeten voor 3500 euro aan nieuwe onderdelen in en ik ben de auto 2 weken kwijt. Volgens nissan moet de ketting 400000 km mee kunnen gaan.


KM 120000 De Xenon afstel motor gaat kapot deze kost 700 euro

KM 121000 de Boordcomputer met een waarde van 3500 euro gaat kapot. Nissan organiseerd een gebruikte voor 1400 euro

KM 123000 De verwarming en airco gaat kapot 1100 euro aan schade er lekt vloeistof in de binnenruimte

KM 135000 de Luchtaanzuigslang van de Turbo scheurt.

KM 155000 er moeten nieuwe stabilisatiestangen en lageronderdelen in Kosten 700 euro

KM 190000 de Kettingspanner van de rembekrachtigingsketting gaat kapot ik ben de auto voor 2 weken kwijt. Tegelijk wordt ook de binnenventilatieklep vervangen aangezien deze kapot is. Kosten in totaal bijna 2000 euro

KM 200000 nieuwe accu oke dit is normaal.

KM 230000 nieuwe startmotor 570 euro

KM 238000 Turbolader defekt Ik verkoop de auto voor 1575 euro aangezien ik deze niet wil repareren. Kosten zouden minimaal 1400 euro geweest zijn.

De Auto roest op veel plekken en als het koud is funktioneren deurhendels niet meer en de kofferklep blijft niet meer open staan

Eind oordeel. We hebben ook een nissan Micra welke 50.000 km gereden heeft en tot nog toe geen problemen geeft.Ik weet dus niet of het aan Nissan ligt. Maar eigenlijk zou Nissan zich diep moeten schamen om de Primera. Het is maar weer overduidelijk dat de fransen er een rommeltje van hebben gemaakt. Het is tot nog toe een fijne auto geweest maar ik had hem eigenlijk liever nooit gehad.
In totaal heeft mij het grapje zeker 8000 euro aan defekte onderdelen gekost. Van een diesel mocht je wel wat anders verwachten.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.