Nissan Primera Estate 2.0 Tekna Pack (2004)

autoreview

Nissan Primera Estate
Nissan Primera EstateNissan Primera EstateNissan Primera EstateNissan Primera EstateNissan Primera EstateNissan Primera EstateNissan Primera EstateNissan Primera - interieur

Signalement

UitvoeringPrimera Estate 2.0 Tekna Pack
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf45.000 km
KM-stand laatst92.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Jammer moeten verkopen

  • 92.000 km

Na 3 jaar met veel plezier en comfortabel in deze auto te hebben gereden gaat hij nu de deur uit. De hoofdreden van verkoop is dat we een derde kleintje krijgen, het is niet mogelijk is om 3 volwaardige kinderzitjes te plaatsen op de achterbank. Wel kunnen er 2 zitjes en de oudste van 4 in het midden zonder, maar dit vinden wij zelf niet acceptabel.

Ik heb ongeveer 45000 km met deze auto gereden en ben zeer te spreken over de wegligging, verbruik en onderhoudskosten. Het enige wat kapot is gegaan is het ruitenspoeiertje van de xenonkoplampen. Dit kwam doordat de vorige eigenaar een hotshot "wisservloeistof verwarmingssysteem" knullig had geinstalleerd door een gat te boren in de ruitenwisservloeistof tank. Het gruis is toen in het pompje gekomen wat het motortje niet overleefde. Hiernaast alleen de reguliere beurten, banden, ruitenwissers etc hoeven te vervangen.

Mijn gemiddelde verbruik was ongeveer 1 op 11 met een vrij sportieve rijstijl. Wel verbruikte ik veel ruitenwisser vloeistof, 15-20 ltr per jaar. Dit omdat de koplampen automatisch bij iedere 5* ruitensproeien ook gedaan worden.

De CVT automaat heeft een tel nodig bij het wegrijden om in te koppelen, maar hierna ben je alsnog sneller weg dan anderen, zonder echt moeite hiervoor te hoeven doen.

Deze auto heeft een radar cruise control, ideaal voor provinciale wegen en binnenwegen, Instellen op 85 of 55 (aangegeven in display) en daarna alleen maar sturen! Het is wel nodig om regelmatig (1* per 2 mnden) om de sensor even schoon te maken, met de spons op het pompstation. Maar vaak heb je voor die tijd de auto toch al gepoetst en is het niet meer nodig. Op de snelweg vond ik het systeem, zeker als het wat drukker is, wat onrustiger rijden tov vorige cruisecontrol systemen. Dit omdat het systeem al vrij vroeg gas terug neemt bij het naderen van een vrachtwagen. Maar dit is vrij goed op te vangen door gewoon wat eerder naar links te gaan.

Het navigatiesysteem is wat mij betreft foutloos en goed overzichtelijk, veel beter dan mijn TomTom (in 2de auto). Enige nadeel is dat tijdens het rijden alleen adresboeknotities als bestemming kunnen worden opgegeven.

Al met al een hele comfortabele reisauto met meer dan afdoende ruimte voor bagage (+grote hond) en 2 kleine kinderen. Jammer dat hij weg moet.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.