Nissan Primera 2.0 GT (1993)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | Primera 2.0 GT |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1993 |
| Jaar van aanschaf | 1995 |
| KM-stand bij aanschaf | 46.000 km |
| KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Positief:
Een enorme wegligging vanwege sportonderstel. Is wat stug maar je voelt alles wat onder je aan wegdek onder je door komt is niet echt onconfortable. Is redelijk zuinig in gebruik. Gemiddeld 1 op 10 tot 11. Op de snelweg is bij 120/130 km/h 1 op 15 haalbaar, bij 160/170 km/h constant zels nog 1 op 12 tot 12,5. Met caravan 1 op 8 tot 8,5 bij normaal rijden. Prima reiswagen op de lange afstand.
Negatief:
Motor is wel wat rumoerig en bandenslijtage is aan de hoge kant. Per 40.000 tot 50.000 km een set nieuwe banden en dan praten wij niet over VR-Pilot banden want dan ben je al na 20.000 tot 25.000 km aan de beurt. Airco zou meer capaciteit mogen hebben.
PROBLEMEN
Draagarmen voorzijde onder garantie vervangen. Hulp stabilisator stangen achterzijde. Met caravan trekken in Zuid-Frankrijk radiator te weinig capaciteit, een grotere laten plaatsen. Defecte lichtschakelaar, auto begint wat last te krijgen van corrosie op de stekkers.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Test Opel Frontera Extended Range - Meer anders dan je denkt

AutoWeek 2025: 'Dit is de winnaar van de eindejaarsprijs beste innovatie EV'

Volkswagen ID7: wel of geen GTX, dat is de vraag

Nu ondenkbaar, toen kon het nog: Break kwam bij Peugeot 306 pas na 4 jaar

Lezersreacties (0)
Reageren