Nissan Pixo 1.0 Acenta (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Pixo 1.0 Acenta |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 12 km |
KM-stand laatst | 0 km |
valt heel erg mee
Omdat de auto van mijn vrouw aan vervanging toe was, en er nog een slooppremie van 1000 euro op haar 7 jaar daarvoor voor 900 euro aangeschafte Fiatje in het verschiet lag hebben we besloten om maar eens voor "zo een bpm en wegenbelastingvrij autootje" te kijken.
Na de gebruikelijke proefritten met de in aanmerking komende wagentjes is de keus uiteindelijk gevallen op deze Pixo (Had ook een Alto kunnen zijn, maar we kwamen op dat moment bij de Nissan dealer beter weg als bij Suzuki).
Reden van de aanschaf was dat de Pixo (of Alto, is exact dezelfde auto) Beduidend beter en vooral stiller rijdt als de Aygo drieling. ook voelt het allemaal solider en voorin ruimer als de concurrentie.
We hebben het ding Augustus '09 besteld, de levertijd zou toen voor de kleur blauw/grijs December worden en hebben er toen uiteraard voor gekozen deze pas Januari 2010 te laten leveren.
Nu na ruim een half jaar gebruik en een vakantietrip van ruim 3700 km door Frankrijk en Spanje(reden hiervoor was dat de Pixo airco heeft, mijn Passat niet) kan ik alleen maar zeggen dat het autootje enorm meevalt.
Zoals al eerder vermeld rijdt het ding als een echte auto, je hebt dan ook niet het idee met zo een klein ding onderweg te zijn, het geluidsniveau is verrassend laag, er zijn geen kraakjes en rammeltjes en de stoelen zitten voor ons (175 cm) erg goed.
Het verbruik bij ons ligt op ongeveer 1:18 bij woon/werkverkeer, autobaan ligt bij ruim 1:22(Dit Met 2 volw, 1 kind en bagage).
Het verbruik tijdens de bovengenoemde vakantietrip lag tussen de 1:18.4 en 1:17 Dit met een volle auto en een afgeladen (zeg maar rustig zwaar overbeladen) dakkoffer van 400 liter en veelvuldig airco gebruik(het gebruik van de airco merk je dus echt in verbruik).
Het gemiddeld verbruik lag tijdens 3710km op 1:17.4
Het olieverbruik is tot nog toe nihil.
Er zijn uiteraard ook wat negatieve dingen te melden:
Het dashboard en de deurpanelen zijn enorm krasgevoelig, wat een constante bron van ergernis is, Het zicht rondom is erg slecht, door de dikke a,b, en c stijlen heb je echt enorme dode hoeken, als er iemand in de passagiersstoel zit wordt je zicht naar rechts gevaarlijk belemmerd.
Het zicht door de zijspiegels is zeer beperkt.
Het vermogen houdt ook niet over, 130 is goed te doen maar dan even ergens langs accelereren gaat erg moeizaam, ook moet je bergop nog wel eens een gangetje terug.
Zoals te verwachten heb je natuurlijk ook maar een zeer beperkte laadruimte, een neerklapbare achterbank(alleen op de accenta) is hierom dan ook onmisbaar.
Verder hebben we nog wat last van een krakende motorsteun, bekleding van de bijrijdersstoel zit niet goed vast, sporadisch slecht aanslaan. en een achtergordel die af en toe blijft hangen, al deze storingen zijn aan de dealer gemeld en zullen naar verwachting wel netjes worden opgelost.
Al met al zijn we erg tevreden met de pixo, ik zal de review dan ook als er iets te melden valt bijwerken.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.