Nissan Note 1.6 Acenta (2007)

autoreview

Nissan Note 1.6 Acenta (2007)

Signalement

UitvoeringNote 1.6 Acenta
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst118.000 km
Lezerswaardering: 92%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na een lange tijd gereden te hebben in een Ford, hebben wij de overstap gemaakt naar Nissan.
Wij wilden een slagje kleiner rijden en de Ford Fusion vonden we te oubollig.
Wij zijn toen uitgekomen bij de Nissan Note Acenta en vanwege de aanbieding en de ruimte in de auto zelf hebben we besloten om deze te nemen. De kleur blauw/grijs trok ons ook aan. Alleen de bagageruimte is kleiner.
Al het extra erop, zoals de regensensor, de automatisch ingaande koplampen, climate controle, de CD wisselaar en de lichtmetalen velgen hebben ons verder over de streep getrokken. Het eigenzinnig model vonden we ook leuk.
Wel hebben we direct parkeersensoren aangebracht. Werkt fantastisch.
Tot op heden vinden we niet dat we een slechte keus hebben gedaan, ondanks het feit, dat ik na de koop op internet de reviews las over kraken van het dashbord.
Over dit laatste kan ik kort zijn, bij een bocht nemen naar rechts hoor ik links bij het stuur ook wel een kraakje, maar hier ga ik nog wel een keer voor bij de dealer langs.
De motor is lekker fel en dat scheelt nogal met de Focus.
Verder rijdt de auto prima en veel lichter dan de Focus.
Foto’s voeg ik nog wel toe.

Inmiddels 8000 km verder en de foto’s toegevoegd.
De auto bevalt mij nog steeds goed.
Zelfs in de vakantie met volle bepakking, dacht ik van nou als het allemaal maar mee kan, maar dit was geen probleem. Viel me reuze mee.
De kraak is weg, maar daarvoor kwam in de plaats een hinderlijke resonantie op het dashboard. Ik ben ermee heen geweest en wat bleek na een half uur met een monteur te hebben rondgereden. Geen rammeltje te horen. Het is net als bij de tandarts.
Ik hoor het nog wel, maar in mindere mate. Het kan misschien een verkeerd liggende bekabeling zijn. Ik kom hier nog wel op terug.
Het verbruik valt me wat tegen.
Ik had verwacht zo rond 1 op 15 tot 16 te kunnen rijden, maar ik rij gemiddeld 1 op 14,5 en bij iets meer stadsritten is het snel 1 op 14, zoniet 13,5.
Voor de goede orde ik rij elke dag op 80 km wegen en een klein beetje rondwegen.
Wat ik wel gek vind, is dat er bij elke onvolkomenheid een piepje te horen is bij aanvang of de gehele tijd, maar nu het begint te vriezen, klinkt er niets, maar zie je de temperatuurmeter opflikkeren.
Tot zover, de volgende keer meer.

Update 13-4-2008.
Inmiddels 16.000 km. op de teller.
De auto heeft de eerste beurt gehad en de prijs was € 143,00 inclusief. Valt mee.
Een raamstrip is keurig vervangen. Deze stond wat bol.
De auto bevalt nog steeds goed. De resonantie is weer terug gekomen en ik zal hier binnenkort toch wat werk van gaan maken.
Verder heb ik soms aan de linkerkant bij de motor een raar geluid bij het optrekken.
Het is een beetje een hoog geluid en het verdwijnt na enige seconden.
Misschien zijn er meer Nissan note rijders die er last van hebben.
Op de snelweg had er wel een zesde versnelling bij gekund, maar ja er blijft altijd wel iets te wensen over.
Verder niets dan lof over de auto. Het heeft me de Ford Focus totaal doen vergeten. Er rijden inmiddels meer notes bij de weg en dat stemt mij verder tot tevredenheid.
Volgende keer meer.

PROBLEMEN

Geen

Update

  • 82.000 km

Het is nu ruim 66.000 km en 30 maanden verder en ik moet zeggen, dat mijn enige probleem is geweest een kapotte sensor van de airco.
Bij 80.000 km zijn de remblokken vervangen en volgend jaar ben ik toe aan nieuwe banden.
Ik gebruik dan wel winterbanden, dus de zomerbanden gaan wat langer mee.
Als gezin zijn wij nog steeds tevreden over de auto en dan vooral de ruimte op de achterbank en met bagage de ruimte ervan.
Het enige minpunt is het motorlawaai bij een snelheid van meer dan 130 kilometer.
Het verbruik is gemiddeld 1 op 14,50 en is niet slecht. Ik merk er wel bij op dat ik dagelijks op 80 tot 100 kilometerwegen rij met een beetje stadsverkeer.
Verder niets dan lof over de wagen en wij overwegen nogmaals een Note aan te schaffen.
Misschien komt er hierna nog een update.

Update.

  • 100.025 km

Een historische dag was het vandaag. De 100,000 km is gepasseerd. Had ik niet verwacht, want inruil stond vorig jaar op de nominatie, maar is uitgesteld.
Ook nu nog steeds geen problemen. Er komen morgen nieuwe banden om en dan gaan we vrolijk weer doorrijden. De grote beurt van 85.000 km viel me een beetje tegen, maar gelet op de kilometerstand wel begrijpelijk.
We wachten denk ik op het nieuwe model, maar in ieder geval ook naar een motor die nog zuiniger is.

Afgelopen

  • 118.000 km

Na 6 jaar trouwe dienst de Note verkocht.
De auto is mij goed bevallen maar toch besloten voor een ander merk te kiezen. Had ook te maken met de inruil.
De Note heeft in de afgelopen 6 jaar gemiddeld 1 op 14.2 gereden en totaal 0,27 eurocent de kilometer gekost.
Met pijn in mijn hart neem ik toch afscheid van de Note. Heeft zich goed gehouden en weinig reden tot klagen. Echt een aanrader.
Ik hoop dat de volgende auto nog goedkoper rijd.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.