Nissan Note 1.2 Connect Edition (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Note 1.2 Connect Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 23.000 km |
KM-stand laatst | 23.500 km |
Nissan Note Connet Edition
- 23.500 km
Na eerst mijn 1 jaar oude Nissan Pulsar (2016) te hebben ingeruild voor een nieuwe Citroën C3 (2017) begon het gebrek aan comfort en ruimte mij steeds meer tegen te staan. In eerste instantie leek mij dat een Citroën daar juist veel van bezat. In 2016 was ik al eens naar een Note wezen kijken en ook heb ik daar een proefrit mee gemaakt. Het idee van een 3-pitter stond mij toen gevoelsmatig niet zo aan en koos daarom maar voor de Pulsar. Omdat de Pulsar economisch gezien niet bracht wat er werd beloofd ging ik op zoek naar een andere wagen die dat wél bracht. Vereisten waren dat ik geen euro extra wilde besteden. Bij Citroën hadden ze een leuke aanbieding in de vorm van een nieuwe C3 én nog wat euro's erbij. Wel een driepitter maar zuinig in de wegenbelasting en verbruik. Om een lang verhaal kort te maken... Ik ben door de C3 overtuigd geraakt dat er niets mis is met een 3-pitter maar daardoor begon de Note weer door mij hoofd te spoken. Comfortabele en zeker een ruim interieur. Toen ik bij de Citroëndealer in het dorp ging kijken bij de occasions stond er toevallig een mooie smetteloos parelmoer gelakte Nissan Note Connection met wat extra's te koop. Alsof het zo moest zijn.
Wat een verademing... de ruimte, het comfort en extra's als "dodehoekspiegels", rijbaan assistent, achteruitrijcamera en 360gr view. Verder kon je zien dat de eerste eigenaar de auto zeer netjes heeft behandeld. Ik ben in mijn nopjes met deze "nieuwe" car.
Ik heb de auto nu ongeveer 1,5 week in het bezit en hij bevalt erg goed. Wanneer ik de auto wat langer in mijn bezit heb zal ik inhoudelijk uitvoeriger terugkomen op deze auto.
Alvast wel een paar interessante dingen om te weten:
- Een ruime kofferbak met een soort van afdekbodem die ook nog eens in meerdere standen te gebruiken is. Bijvoorbeeld wanneer je een dubbele bodem wilt of juist de bodem wilt verlagen.
Wanneer je de rugleuningen van de achterbank (kan in 2 delen) naar voren klapt heb je echt een zee van ruimte.
- De achterbank is te verstellen. Heb je wat meer ruimte in de kofferbak nodig? Gewoon even de achterbank wat naar voren schuiven. Ook dan hou je nog heel wat beenruimte achter over. Ook binnenin kun je de achterbank naar voor en achter verstellen.
- Met de 360gr view camera mag het eigenlijk niet meer voor komen dat er ergens tegenaan wordt gereden. Met fileparkeren achteruit zie je de gehele auto. En wanneer je twijfelt over de voorkant bij het wegrijden druk je even op "Camera" en zie je de gehele auto weer op beeld.
- Een regensensor zorgt ervoor (als je dat wilt) dat je ruiten automatisch worden gewist.
- Verlichting is ook geheel automatisch te regelen.
- Rijbaanassistent zorgt ervoor dat wanneer je zonder richting aan te geven en je over een wegmarkering rijdt, je wordt gewaarschuwd met een pieptoon en signaal op de boordcomputer.
- Dodehoekspiegels geven aan dat er een auto naast je rijdt zowel links en/of rechts van je. Het voorkomt dat je van baan wisselt terwijl er iemand naast je rijdt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren