Nissan Note 1.2 Acenta (2014)

autoreview

Nissan Note
Nissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan NoteNissan Note

Signalement

UitvoeringNote 1.2 Acenta
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf20 km
KM-stand laatst2.270 km
Lezerswaardering: 78%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 2000 km

  • 2.270 km

Na een Primera Station Diesel (2003) ben ik overgestapt op een zuinige benzinemotor ondanks de jaarlijkse kilometers. Twee kinderen het huis uit, honden hebben ze mee dus waarom die grote ruimte nodig. Je kiest tenslotte iets voor het grote gebruik en niet voor de uitzonderingen. En het grote gebruik is 100 km woon-werkverkeer.

We gingen voor de Nieuwe Note, 1.2 Acenta met een family pack. Dus een redelijk luxe uitvoering met als comfort voor de dagelijkse kilometers airco, cruise control en de armsteun. Ook al met 5 personen er in gereden en de 3 cilinder 80 pk kon dat keurig aan, dat viel me best mee.

Pluspunten:
De best grote binnenruimte, zeker ook achterin.
Zitcomfort. Is persoonlijk natuurlijk maar stevige stoelen met goede steun.
Ondanks de kleine motor is hij pittig genoeg.
Verbruik: Tot dusver echt super. Oke, voor 75% snelweg (cruise control op 110) maar ook de weekenden meegerekend zit hij op een gemiddelde van 5.2 l/100 km, 1 op 19.2 dus.
Dat moet met alleen snelweg dus ruim boven de 1 op 20 kunnen worden.

Kritische punten:
Er ontbreekt een meter voor de motortemperatuur. Blijkbaar niet nodig, er komt wel een alarm als hij te heet wordt, maar ik zie ook graag wanneer hij nog koud is.
Deze versie heeft ook geen buitentemperatuurmeter. Jammer dat zoiets niet gewoon standaard is.
Bluetooth telefoon functie hapert soms wel eens en mijn wat oudere mobiel (HTC Sensation) is blijkbaar niet volledig compatibel. Ik hoor de andere kant erg zacht en ook ik ben slecht te verstaan hoor ik steeds. Dat moet toch beter kunnen. Het geluid verschilt overigens per telefoon.

Gadgets zoals USB en AUX aansluiting is leuk. Genoeg muziek voor onderweg als de radio niet leuk is.

Al met al bijzonder tevreden tot dusver. Ook de dealer, Denissen in Tilburg krijgt van mij een hoog cijfer van verkoop tot werkplaats.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.