Nissan Maxima QX 3.0 Elegance (2003)

autoreview

Nissan Maxima QX
Nissan Maxima QXNissan Maxima QXNissan Maxima QXNissan Maxima QXNissan Maxima QXNissan Maxima QX - interieurNissan Maxima QX - interieurNissan Maxima QX - interieur

Signalement

UitvoeringMaxima QX 3.0 Elegance
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf49.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds een paar weken in het bezit van een donkerblauw metallic Nissan Maxima QX 3.0 Elegance met een automaat. Het is mijn derde maxima en ik verwacht dat deze mij net zo comfortabel en betrouwbaar zal vervoeren als de vorige twee.

Uiteraard kan ik nog niet zoveel ervaringen delen gezien de beperkte kilometers die ik tot nu toe hebt gereden.
Maar wat wel is opgevallen in de eerste 1500 km is dat deze uitvoering van de Maxima QX nog comfortabeler rijdt dan mijn vorige Maxima van het vorige model.

Het is een 3 liter V6 die zijdezacht loopt. De auto is zeer compleet uitgerust met automaat, climate control, cruise control, xenon, lichtmetaal, parking distance control en verder is alles natuurlijk elektrisch. De eerste verbuikscijfers lijken ongeveer 1 op 10 te zijn waarbij ik gecombineerd snelweg als in de stad heb gereden. Dit vind ik heel acceptabel.
De motor levert 200 PK en heeft een koppel van 271 NM en dit is ruim voldoende voor Nederland. Wel consumeert de al iets verouderde viertrapsautomaat een aantal PK’s en NM’s maar het surplus aan koppel en vermogen maakt samen met de soepel schakelende automaat dat de auto nog steeds snel acceleert en een hoge topsnelheid heeft.
De auto is zeer ruim, zowel op de voorzetels als op de achterbank is een zeer comfortabele zit te vinden. De voorstoelen zitten heerlijk en geven goed steun. De bagageruimt is ook riant met meer dan 500 liter, een nadeel is wel dat de kofferbak is uitgevoerd met ouderwetse beugels.

Het is een geweldig fijne auto die gebruikt relatief zeer voordelig is te kopen waardoor de afschrijving gering is en de verbruikskosten binnen de perken blijven.

PROBLEMEN

Uiteraard heb ik nog geen problemen gehad maar gezien mijn ervaringen met mijn vorige twee maxima’s (samen meer dan 250.000 km gereden) verwacht ik ook geen problemen buiten het reguliere onderhoud.


Tijd voor een update. Ondertussen meer dan 50.000 probleemloze km gereden met de maxima. Zoals verwacht

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.