Nissan Ariya 87kWh Advance (2023)

autoreview

Nissan Ariya
Nissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan AriyaNissan Ariya

Signalement

UitvoeringAriya 87kWh Advance
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2025
KM-stand bij aanschaf28.000 km
KM-stand laatst49.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste review

  • 49.000 km

Ik lease de Nissan vanuit een flex lease concept. Het betreft alleen elektrische auto’s. Dat betekent dat de lease maatschappij diverse auto’s op de plas heeft staan waar je uit kunt kiezen. De keuze voor de Nissan viel vooral door zijn relatief grote accu. Ook de complete uitrusting met leuke extra’s zoals elektrische stoelen, verwarmbare stoelen en stuur en camera rondom. Ik heb hiervoor diverse merken gehad, maar nog nooit Nissan.
Ik rij de auto nu zo’n 6 maanden en hij bevalt erg goed. Comfort is super, erg stil. Hij rijdt ook comfortabel, maar niet echt sportief daarvoor voelt ie te zwaar aan. Geluid van de boxen vind ik minder. Slechte bas, is ook niet goed in te stellen.
De navigatie van Nissan zelf vind ik niet fijn. De kaart is erg onduidelijk. Ik rij altijd op Google Maps via Apple car play. Dat kan draadloos met de telefoon en werkt prima. Bij instappen duurt het wel ff voordat hij de telefoon ziet, das wel irritant.
Deze zomer een ‘rondje’ Europa gedaan met de auto. Waarbij we via Praag, Boedapest, Villach (Oostenrijk) terug via Duitsland naar NL zijn gereden. Conclusie: de auto heeft een prima actieradius in de zomer (zo’n 500-550 km.). Verbruik is prima. Als ik op de snelweg cruise snelheid van ca 100-120 aanhoud, dan is het verbruik 18 kWh/100km.
Snel laden onderweg (van 20% naar 80%) duurt zo’n half uur. We hebben er niet echt op gelet, gewoon lekker de tijd genomen.
De bagageruimte is goed groot en prima in te delen door enkele panelen die je op hoogte kunt instellen. Ik heb ze tijdens de vakantie eruit gehaald. Dat scheelt weer 3 centimeter.
Adaptief werkt over het algemeen goed, wel ziet de auto soms gevaar (met rem ingreep tot gevolg), terwijl daar niet echt sprake van is. Menselijke inschatting wint het dan toch nog van de computer.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Nissan Ariya

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.