Nissan 350Z (2007) #2

autoreview

Nissan 350Z (2007)

Signalement

Uitvoering350Z
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf64.100 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 69%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nissan 350Z (2007, 313 pk, koppel 358 NM) Gun Grey

  • 64.300 km

Inmiddels zeventien jaar leaseauto rijdend en verschillende merken gereden. Van Renault Laguna station, Peugeot 407 station, Ford Mondeo station, Volkswagen Passat station, en Mercedes Benz C station tot nu de Mitsubishi Outlander PHEV.
Daarvoor privéauto's gereden ook van verschillende merken.

Nu het tij voor wat de leaseauto lijkt te keren, ben ik op zoek gegaan naar iets heel anders.
Voorkeur voor iets kleiners en betaalbaars en ja, toen ik een showroom uitliep en deze auto zag staan die net was ingeruild, begon m'n hart te kloppen.

De vorige eigenaren zijn bekend, het onderhoudsboekje heb ik nagekeken en navraag gedaan bij de laatste Nissan garage waar onderhoud heeft plaatsgevonden.
Wat blijkt: Prima onderhouden en met zes maanden BOVAG-garantie de overweging waard. InternetFora van liefhebbers van de 350Z nagelezen om te weten waarop te letten bij evt aankoop.
Na de proefrit was ik verk(n)ocht. De 3,5 V6 motor met 313 pk liet bij het starten haar overweldigende geluid horen. Als een zonnetje!
Oftewel: aangekocht!


Handsfree bellen.
Met de IPhone gaat dat uitstekend. Een Samsung wordt een ander verhaal.


Winterbanden:
4 x 225/45/18 gekozen. ( Zomerbanden voor 225/45/18 en achter 245/45/18).
Via Marktplaats een schitterende set gevonden.
Zodra het weer is, gaan de winterbanden er onder.


Verbruik:
Dit is natuurlijk een auto met ballen.... En als je zo'n wagen aanschaft, heeft het verbruik een lagere prioriteit.
1 : 8,5 geeft het boekje aan.
We gaan het meemaken.


Onderhoud:
Nissan heeft hiervoor een schema dat ik zal volgen.
Bij de aflevering is een grote beurt gegeven en in het onderhoudsboekje heb ik gezien dat bougies, remblokken voor vervangen zijn.


Rijeigenschappen:
Als een blok op de weg, een mes in de boter... Zo heerlijk rijdt de auto.
Strak en toch voor dit type auto heerlijk comfortabel.

Een tweezitter met een bagageruimte om een drietal kratjes in te plaatsen en ruimte voor wat andere losse spullen. Voldoende voor twee personen :-)


Uitrusting:
Naast het meest noodzakelijke is het volgende aanwezig:
Climate controle
Lederen bekleding, stuur, pook en handrem
Ruitensproeier op de ruitenwisser en ruitensproeier voor de koplampen
Bose geluidsinstallatie met goed geluid en enorme speaker achter de stoel
Drie klokjes op het dashboard voor de boordcomputer, de oliedrukmeter en accumeter.
Xenon verlichting
Bose CD-wisselaar voor zes CD's
Elektrisch en verwarmbare spiegels
Elektrisch verstelbare en verwarmende lederen stoelen.

Wat mij betreft zeer compleet te noemen.

Oja....voor de dames onder de lezers van deze review: verlichte make-upspiegeltjes aanwezig, het dashboardkastje ontbreekt. Opbergruimte in vakken bevindt zich achter de stoelen.
Stoer en 'manvriendelijk' ;-)


Motor:
De Nissan is eerder geleverd met 280 pk en 300 pk. Deze is van bouwjaar 2007 en toen werd 313 pk geleverd. Herkenbaar aan de motorkap die ietwat hoger is (1,5 cm).
Ca 6 seconden nodig om vanuit stilstand op 100km/uur te komen.
Met de zijramen dicht blijft het 'wapperen' van m'n lange lokken achterwege.

Tijdens het rijden een 'klik' horend tijdens het op laten komen van het koppelingspedaal blijkt bij nader onderzoek een veer te zijn die 'scheef' zat. Inmiddels verholpen.
Als vrouw ontbreekt mij hiervoor helaas de diepgaande technische kennis om er een juist oordeel aan te koppelen.


Tot zover.

Met een Big Smile gaat deze dame rondrijden.

En ja, ik zal deze review met regelmaat verversen.
Aan welke (overige) informatie is behoefte?

Ervaringen van de afgelopen vier maanden

Wat een leeuwin op de weg!
Vele leeuwen kwamen 'even kijken' om te zien wat voor moois passeerde. Jammer voor de leeuwen dat zij behoorlijk wat pk's te kort kwamen ...of .... zal ik het houden bij 'trekkracht', heren? ;-)

Enfin... Al met al:
Garage: niet gezien, niet geweest, wat is dat?
Rijden: brullen is het betere werkwoord.
Plakken: kleeft aan de weg (opletten bij het nemen van drempels).
Inname: aangename, vrolijke drinker. Aan de 'bar' wordt iedere 9,5 km gevraagd om 1 liter Euro 95.
Kijken: prima (uit)zicht.
Genieten: Top! Ga ik nu weer doen.

Tot de volgende review!

Afscheid van mijn leeuwin

Wat een heerlijke tijd en zorgeloos rijplezier met deze tweezitter gehad!

Degene die deze auto gaat rijden wens ik net zo'n plezier toe.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.