Mitsubishi Space Wagon 2.4 GLXi Shogun (2004)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Space Wagon 2.4 GLXi Shogun |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 70.000 km |
KM-stand laatst | 130.000 km |
- 85.000 km
In 1999 heb ik mijn eerste (groene) Spacewagon 2,4 GLx handgeschakeld gekocht en hier bijna probleemloos bijna 200.000 km mee gereden. Half jaar geleden is iemand van achteren op de groene Spw gereden, waardoor hij financieel total loss was.
Inmiddels is de groene Spacewagon uit 1999 verkocht en rijd ik in een donkerblauwe Spacewagon 2,4 Motion Plus. Duitse uitvoering handgeschakeld uit 2004, met af fabriek el. schuifkanteldak, privacy glas, captainseats en bling bling chroom (dat laatste hoeft van mij niet).
Ben nog steeds zeer tevreden. Alles wat voor de groene gold geldt ook voor de blauwe 2004. Problemen hebben zich niet voorgedaan bij de "nieuwe" Spacewagon.
Het schuifdak is heerlijk, gebruik ik bij elk weertype.
Ik heb speciaal een "Duitse Spacewagon" gekocht, omdat in Duitsland sinds een jaar of 6 alleen zwavelvrije benzine wordt verkocht en zich de problemern met de vervuilde gasklep zich dus niet voordoen, en vanwege het af fabriek schuifdak dat in NL niet leverbaar was.
update
- 130.000 km
Update 130.000 km
Verbruik
Wij rijden nog steeds in de Spacewagon Motion Plus uit nov 2004, en zijn zeer tevreden. Auto wordt steeds zuiniger,
Verbruik 's-zomers 8,6 L / 100 km, in de winter loopt dit op naar 8,7 l /100 km.
Schommelt tussen 1:11,6 en 1:11,5 vind ik erg netjes voor een auto van dit formaat.
Euro 95
Tank met deze auto vanaf 2008 Euro 95 vanaf 2008, is nu ook zwavelvrij...! Totaal geen problemen met carbonblast on inhouden.
Snelweg
Met vakantie geweest naar Calabrië, Zuid Italië, met deze auto leg je moeiteloos 1.550 km (tot ver in Toscane) af op één dag, fantastisch. In Duitsland snelheden van 200 km/h op de teller, auto is daarbij volledig stabiel.
Helaas in Zwitserland nogal wat bekeuringen gescoord, volgende keer beter opletten, worden naar huis gestuurd.
In Italië zeer hard gereden op de route Napels-Calabrië, snelheden boven 180 km/h.
Gem verbruik tijdens de hele vakantie (5.500 km) met deze snelheden 1:11,5 klinkt ongelooflijk maar is wel waar. Wel voet van gas halen als je ziet dat er langzamere verkeersdeelnemers rijden op 1 of 2 km afstand. De remmen gebruik ik überhaupt niet op de snelweg.
Praktisch
2 Fietsen gaan mee achterin de auto zonder de wielen er uit te halen, dan haal ik wel de achterste 2 stoelen er uit. Ook voor verhuizingen of verbouwingen is deze auto erg praktisch, bijna alles past er in.
Onderhoud
Behalve normale beurten (1x per jaar) geen extra bezoeken aan de garage, op een piepende V-snaar en wisselen zomer- en winterbanden na.
Zoals bekend is de 90.000 beurt een dure omdat dan de bougies en distributieriem worden vervangen. Tot 180.000 km zijn de beurten daarna niet duurder dan 250 euro.
Uitlaat is vervangen, gek want met mijn vorige Spacewagon 2,4 Gdi van hetzelfde model heb ik veel meer dan 200.000 km gereden met één en dezelfde uitlaat.
Verder geen bijzonderheden.
Tevredenheid
Al met al de fijnste auto tot nu toe in mijn bezit, inclusief BMW 5-serie 6 cyl E28, Audi 100, VW Passat Variant waar ik 9 jaar in gereden heb.
Combinatie, comfort, prestaties, sterke motor en steeds lager wordende afschrijving is nog steeds heel positief!
Binnenkort inruilen/vervangen: NEE
Ik heb wel eens gedacht aan een Skoda Superb Combi, als opvolger. Maar als het aan mij ligt blijft deze Spacewagon in gebruik tot er 300.000 km op staat. En dat duurt nog jaaaren....!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.