Mitsubishi Space Star 1.3 GLX (1998)

autoreview

Mitsubishi Space Star 1.3 GLX (1998)

Signalement

UitvoeringSpace Star 1.3 GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf117.225 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Onze 14 jaar oude Honda bleek totaal niet geschikt om een mijn zwangere vriendin in te vervoeren. De auto is erg laag en instappen is daardoor met een dikke buik bijna onmogelijk. Een nieuwe auto moest er komen.

Na lang zoeken en vergelijken van modellen bleek een Mitsubishi Space Star 1.3 GLX aan veel eisen te voldoen. Hij is zuinig, houderschapsbelasting is niet erg hoog, ruimte vollop in een niet al te grote auto. Er zijn veel standaard spullen aanwezig waaronder airco en een verschuifbare achterbank. We kochten er eentje particulier en dat hadden we nooit moeten doen. We zaten te twijfelen over een anwb of dekra keuring maar dit niet gedaan na navraag bij de garage waar de auto altijd in onderhoud is geweest. Hadden we dit maar wel gedaan.

We hebben wat ellende gehad in de 10 maand dat we deze auto in ons bezit hadden (zie problemen). Vreemd was dat mijn broer op dat moment een Mitsubishi Galant 2.0 V6 reed die op bijna dezelfde momenten dezelfde problemen kreeg alleen 2 weken eerder dan wij. Op een gegeven moment konden we voorspellen wat het volgende probleem bij onze auto zou worden.

Onze auto was een ex demo model en dus zeer compleet met navigatie, electrisch schuif/kantel raam, electrische ramen voor/achter, bestuurderstoel in hoogte verstelbaar, mistlampen, getint glas enz. (zie carbase elders op de site).

Als ontwerp kan ik nog steeds achter de keus staan van onze aankoop want het is een goede combinatie van verschillende zaken. Wist ik echter dat deze nog onbetrouwbaarder zou zijn dan een Franse auto had ik het nooit gedaan. Ik kocht nu juist een Japanner (deze is in Born Nederland in elkaar gezet) in de verwachting een betrouwbare wagen te kopen.

Voor mij en mijn broer dan ook geen Mitsubishi meer.

Wij hebben een Toyota Avensis gekocht in de hoop dat dit merk zijn reputatie wel waar kan maken.

12-2-2006 als reactie op de op onderstaande reacties:
Voor zover wij weten is de auto geen schade auto.

Het onderhoud is altijd gedaan bij een Mitsubishi dealer en netjes afgestempeld in de boekjes. De auto was ook van 1 eigenaar voor wij die kochten. De mitsubishi dealer hier in het dorp zegt dat hij ook nog maar 2 keer een kopakking heeft vervangen van een Mitsubishi en dat waren zeer oude auto’s. Misschien hebben wij gewoon een slecht exemplaar gekocht, ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat dit een dealer demo was uit het begin van de productie van de Space Star. Wat ik mij zeer goed kan voorstellen is dat er wat aanloopproblemen zijn geweest in de fabriek in Born.
Ook lees je dat Mitsubishi’s van een aantal jaar geleden minder betrouwbaar waren omdat Mitsubishi in ernstige geldproblemen zat en bezuinigde. In een aantal betrouwbaarheids statistieken en tevredenheids onderzoeken (TüV, Autoweek, Top Gear, ADAC) komt Mistubishi ook niet als een koploper naar voren maar deze informatie had ik voor de koop nog niet.

PROBLEMEN

Toen we de auto kochten was bij het schoonmaken van het schempje van de navigatie en boordcomputer water in de electronica gelopen. Deze moest gerepareerd worden en is door de vorige eigenaar gedaan. Rechtuit reed de auto niet goed bij de proefrit en daarvoor zijn nieuwe banden gekomen (2e proefrit was het beter).

Enkele klepjes en dashboard onderdelen zitten scheef, naden zijn ongelijk.

Bij thuiskomst bleek de cd rom van de navigatie te ontbreken en die werd nagestuurd. Bij proberen van de navigatie bleek de cd beschadigd en de cd speler het niet te doen. Afgesproken met de vorige eigenaar dit te laten repareren.

De kussens in de bestuurdersstoel zijn links verschoven of al versleten zodat je scheef zit en na lange ritten ik pijn in mijn nek krijg. Probleem hebben we deels kunnen oplossen door zelf de kussens aan te drukken in de stoel.
De linker bestuerdersdeur sluit aan 1 kant niet helemaal vlak aan op de rest van het plaatwerk.

De auto wilde op een ochtend niet starten en de accu is toen vervangen (ca 60 euro).

Ver van huis bleek de richting aanwijzer het niet meer te doen. ANWB gebeld en die heeft de relais overbrugd zodat we naar huis moesten en zelf het tempo van het knipperen moesten regelen door de hendel aan het stuur op en neer te bewegen. De relais is door mijzelf vervangen (20 euro).

Na 7 maand was het grootste probleem aan de orde. De motor hield wat in bij een koude start. Het leek bij het optrekken alsof er kracht van de motor verdween. Er piepte ook vanalles onder de motorkap. Bij een garage zijn de koppakking en v-snaar vervangen maar na een maand kwam het weer terug (500 euro reparatie). Nu moest de rotor en verdeler vervangen worden (30 euro). Het probleem is daarna niet meer terug gekomen.

Rechtuit wil de auto nog steeds naar rechts en er zijn enkele plekjes die een klein beetje roesten. Ook bleek de Mitsubishi monteur een vreemd geluid te horenbij 4000 toeren.

Er was een terugroepactie van de Mitsubishi dealer waarbij er een probleem met de remvoering in de remtrommels achter kon optreden. Deze konden loslaten en waarna je niet kan remmen. Het was nog niet voorgekomen volgens de dealer maar onze auto had het probleem dus wel. Bij dezelfde terugroepactie moest de remvloeistof in combinatie met de slangen vervangen worden vanwege verstoppings gevaar.
De remblokken zijn vervangen (135 euro) tegelijk dat er naar de remvoering en leidingen is gekeken. Ook bleek een ring los te zitten bij de linker voorrem.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Mitsubishi Space Star

Lease'm
Mitsubishi Space Star 1.2 Dynamic
€ 347
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.