Mitsubishi Sigma 3.0i V6 DOHC (1995)

autoreview

Mitsubishi Sigma

Signalement

UitvoeringSigma 3.0i V6 DOHC
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf89.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Rijden in een Sigma 3.0 v6 DOHC Wagon is te vergelijken met een parachute sprong: Een hele mooie stilte terwijl alles super snel op je af komt. Ik heb mijn Sigma nu anderhalf jaar en gekocht toen ik op wintersport was in Zwitserland (daar stond ie in de garage van het huisje wat we huurden). Ik vroeg de eigenaar van het huisje wat voor auto het was en na een proefrit werd al snel duidelijk dat ik met meer dan een wintersport kleur naar huis ging.

Fantastisch zoals deze auto rijdt, die mooie roffel in de 6 cylinder motor, de stilte, zelfs bij 220 kmh, het comfort en de ruimte.

Hiervoor reed ik een volvo 850 en heb in diverse luxe wagens gereden zoals de bmw 7 serie en de mercedes e klasse en ze halen het allemaal niet bij de Sigma.

Ik moet ook altijd erg lachen als ik met de caravan de Brennerpas overrijd en zie al die mensen in van die luxe 4x4"s en snelle Audi"s en Bmw"s die met moeite met 60 -70 kmh de berg op klimmen, meestal schakel ik dan even terug naar vier haal ik ze in.

PROBLEMEN

Ik heb geen noemenswaardige problemen met deze auto gehad.

Ik heb er stijvere schokbrekers onder laten zetten om meer wegligging te krijgen ik vond het erg dweilerig met de standaard schokbrekers.

Verder krijgt hij keurig zijn onderhouds beurten bij de dealer.

Wat wel een nadeel is van de auto: met 100 kmh in de vijfde versnelling draait ie maar 1400 toeren, om een beetje flexibel in het verkeer te zijn moet je dus bijna wel in de vierde versnelling rijden (100 kmh 2500 toeren).

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.