Mitsubishi Sigma 3.0i V6 DOHC (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sigma 3.0i V6 DOHC |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 89.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Rijden in een Sigma 3.0 v6 DOHC Wagon is te vergelijken met een parachute sprong: Een hele mooie stilte terwijl alles super snel op je af komt. Ik heb mijn Sigma nu anderhalf jaar en gekocht toen ik op wintersport was in Zwitserland (daar stond ie in de garage van het huisje wat we huurden). Ik vroeg de eigenaar van het huisje wat voor auto het was en na een proefrit werd al snel duidelijk dat ik met meer dan een wintersport kleur naar huis ging.
Fantastisch zoals deze auto rijdt, die mooie roffel in de 6 cylinder motor, de stilte, zelfs bij 220 kmh, het comfort en de ruimte.
Hiervoor reed ik een volvo 850 en heb in diverse luxe wagens gereden zoals de bmw 7 serie en de mercedes e klasse en ze halen het allemaal niet bij de Sigma.
Ik moet ook altijd erg lachen als ik met de caravan de Brennerpas overrijd en zie al die mensen in van die luxe 4x4"s en snelle Audi"s en Bmw"s die met moeite met 60 -70 kmh de berg op klimmen, meestal schakel ik dan even terug naar vier haal ik ze in.
PROBLEMEN
Ik heb geen noemenswaardige problemen met deze auto gehad.
Ik heb er stijvere schokbrekers onder laten zetten om meer wegligging te krijgen ik vond het erg dweilerig met de standaard schokbrekers.
Verder krijgt hij keurig zijn onderhouds beurten bij de dealer.
Wat wel een nadeel is van de auto: met 100 kmh in de vijfde versnelling draait ie maar 1400 toeren, om een beetje flexibel in het verkeer te zijn moet je dus bijna wel in de vierde versnelling rijden (100 kmh 2500 toeren).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.