AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mitsubishi Pajero 3.5 V6 GDI GLS (2000)

autoreview

Mitsubishi Pajero 3.5 V6 GDI GLS (2000)

Signalement

UitvoeringPajero 3.5 V6 GDI GLS
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf88.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

We hebben deze auto in eerste instantie gekocht als een reisauto waarbij zowel de (enorm) hoge zit, de terreinvaardigheid en de gigantische hoeveelheid ruimte de belangrijkste redenen waren om de auto te kopen. Tot op heden hebben we er geen dag spijt van gehad. Sterker nog, elke keer als ik erin stap en de motor start ontstaat een grijns van oor tot oor op m’n gezicht...... wat een vette bak en een lekker klinkende motor!
Op lange afstanden is de auto erg comfortabel en echt een genot om te rijden en zowat alles kan er ZONDER passen en meten in (fiets, surfplank (al hebben we er dakdragers bij, hij kan er ook IN (longboard!!)) en 4 stuks (140 liter) weekend tassen). Bij de lange reizen is de hoge zit ook erg plezierig....... anticiperen is nog nooit zo eenvoudig geweest.
Verder is de motor en de automatische versnellingsbak erg plezierig in de stad evenals op de snelweg. Meekomen met het verkeer is door de motor die trekt als een lier en zeker ook door het imposante uiterlijk (vooral vanuit achteruitkijkspiegels bezien!!!!) geen enkel probleem. Sinds we deze auto hebben heb ik nooit meer moeite om ergens in te voegen, ik word merkbaar eenvoudig voorgelaten...... heel vreemd.
Een paar nadelen kent deze auto echter ook. Doordat de leest van deze auto duidelijk is geschoeid op het ruigere terreinwerk en er dus wat ruimte is rondom de middenstand van de stuurinrichting (zodat bij terreinrijden bij een geringe wieluitslag het stuur niet steeds uit je handen geslagen wordt) ben je op de snelweg continu aan het corrigeren. Wat mij betreft mag de automatische versnellingsbak verder wel iets eerder terugschakelen (daar moet ’ie echt even over nadenken) en de ’sportbak’ (d.w.z. de mogelijkheid om handmatig op- of terug te schakelen) had wat mij betreft achter wegen gelaten mogen worden. Deze heb ik nog maar 1 keer gebruikt om te kijken hoe het rijdt...... het voegt mijns inziens echt niets toe. In een sportauto kan ik me er nog iets bij voorstellen (al zou ik dan liever een handbak hebben) maar in een terreinauto een sportbak......? het zal wel.
Het grootste nadeel van deze auto in Nederland is echter van een andere aard........ het verbruik en de actieradius! Tijdens het reizen over snelwegen is rond de 1:8 nog best haalbaar maar in de stad....... ik houd het maar niet eens meer bij want daar wordt je echt niet vrolijk van! Als je over de snelweg rustig rijdt (cruisecontrol aan, hoge zit....... ideaal, houd je uren vol!) heb je een actieradius van 600 tot zelfs 700 km (stalen zenuwen dan wel gewenst!) maar zodra je door bergen of de stad rijdt of eens even flink gaat planken red je de 500 bij lange na niet.
Ik schrijf bewust dat dit een nadeel is ’in Nederland’..... wij wonen (en hebben deze auto) namelijk in Australie (dat verklaart ook het stuur aan de verkeerde kant), waar de benzine momenteel minder dan €70,- per liter kost...... en dan zijn de kosten nog wel te overzien. In Nederland zou ik deze auto alleen om z’n benzineverbruik niet kopen maar dan ook alleen DAAROM niet. Voor de rest is het een topauto waar wij hier down-under vast nog veel en lang plezier van hebben met de bovengenoemde grijns van oor tot oor op het gezicht.

PROBLEMEN

Na 10.000 km (inclusief terreinrijden al mag dat gezien de aard van het terrein en de afstand eigenlijk geen naam hebben): Verstopte ruitensproeier voor en ruitensproeier achter waar slangetje van losgeschoten was, beiden gratis verholpen....feitelijk geen problemen dus.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren