Mitsubishi Outlander 2.4 2WD Intro Edition (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander 2.4 2WD Intro Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand laatst | 500 km |
Mijn eerste indruk of eigenlijk tweede..
- 500 km
Na 4 jr volle tevreden jaren met de KIA Sorento ( OK, alleen een klein euvel met de koppeling die soms bleef hangen maar was mee te leven )op zoek gegaan naar en waardige opvolger.
Proefritten met Santa Fe ( echt op de bok en door de bochten alsof je eruit vloog - zeer slechte harde stoelem ! ) en de Captiva ( goedkoop interieur, hakkig schakelen en koppelen -doet goedkoop aan ) ook een outlander bereden. Eerste rijervaring was ook een 2.4 benzine met standaard 16 inch wielen ( in mijn ogen van belang - lees verder )
Vooral acceleratie en wegligging , directe besturing en weggedrag waren erg goed ervaren.
Enkele weken later na teleurstellende bezoeken bij Mitsubishi dealers ( wat geven ze dan weinig terug voor een sorento ) uiteindelijk een huurauto van het werk gehad en ook een Outlander met 16inch wielen. Een genot om in te rijden en dus met goed vertrouwen door onderhandeld bij een combinatie dealer kia/mitsubishi. Uiteindelijk dus de knoop doorgehakt en twee weken later had ik het 2009 instyle model voor de deur staan.
Als extra 18 wielen ( niet de standaard maar League Director met BFgoodrich G-force KDWS ZR 235/50/18 ) leer bekleding en zilveren skitplate achter.
Skitplate is erg goedkoop zilverkleurig plastic plaat en zeker geen 250 euro waard.Jammer
Eerste rijervaring met mijn eigen Outlander in stadsverkeer waren prima , snelweg ervaring was echter minder. Toen pas ontdekte ik het effect van de slechte geleuidsisolatie van een Outlander.
De banden zijn danwel helemaal fout voor deze auto ( ben nog in onderhandeling met de dealer hierover ) het geluidsnivo in de auto op de snelweg is veel te gek. Dit is niet nodig en realiseer dat hier te weinig aandacht aan is besteed. Erg jammer.
Verder wel tevreden met het lage verbruik voor mijn gecombineerde ritten van 8 tot 10 ltr op 100 km ( wel wat anders dan de sorento ) maar deze auto is dan ook wel een stuk lichter.
Ook het rijgedrag , schakelen en zitcomfort is verder wel goed.
Hopelijk vind ik nog een band die het geluid omlaag brengt want met de huidige banden gaat het rijplezeier hard onderuit en vrees ik of ik de gemiddelde 4 jaar wel uit ga houden met deze auto die ik net maar 500km heb bereden.
Verder viel op dat er een lichte vlek in de deur in het spuitwerk zit ( kan worden weggehaald door te verwarmen met fohn vlgs de dealer/fabrikant maar dat moet nog gebeuren ) en 1 van de deuren funtioneert de electrische ramen niet ( linksachter )
Meer ervaringen na weer een paar honder km's
Wil graag horen wat andere outlanders aan rubber ( merk /maat) onder de auto hebben en wat goede en slechte ervaringen zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.