Mitsubishi Outlander 2.0 Di-D 4WD Invite (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander 2.0 Di-D 4WD Invite |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 19 km |
KM-stand laatst | 36.000 km |
ERVARINGEN
- 36.000 km
na bijna één jaar rijdend kan ik zeggen dat de auto nog steeds bevalt,
ben over de 'emotie' van aso-bak, benzineslurper, enzovoorts, heen. heb nog wel steeds het brandstofverbruik op de display.
rijkwaliteiten uitstekend, zeker voor het soort auto, hoge zit blijft prima.
heb basisuitvoering, wel 4-wielaandrijving, dus in januari, met sneeuw, en bij vorst meer vertrouwen en betere grip (ook door winterbanden). helaas geen cruise-control. ik begrijp van anderen dat de standaard blue tooth ook niet alles is.
gebruik navigatiesysteem (garmin), welke ik plaats naast stuur in bekerhouder, is dan niet zo pontificaal in het zicht op de voorruit. soms lastig met zon, maar deze blue tooth werkt wel goed.
brandstofverbruik redelijk op grotere afstanden, ben wel flinke doorrijder (sponsor de staat regelmatig), maar 1:14 is redelijkerwijs haalbaar.
met caravan echter, in Frankrijk, vrolijk tot 110 km/h, zonder angst, gaat verbruik naar 1:8 !!
leuke ervaring afgelopen zomer, hagelschade bij Macon. dak is van aluminium, geen deuken, naast de strips, motorkap en zijkant waren wel van butsen voorzien.
al met lijkt de afwerking en materiaalkeuze toch wat aan de lichte kant te zijn. centenbakje, waarachter zekeringen, mist veertje en valt open. van schuiven op dak t.b.v. imperiaal mis ik al een exemplaar bij het door de wasstraat gaan.
geluid van motor (VW-pompverstuiver) is behoorlijk
onderhoudsbeurten om de 20.000 km, nog geen noemenswardig olieverbruik, heb tenminste nog niet bijgevuld.
achterklep met neervallend deel is gemakkelijk, zit er regelmatig op om werkschoenen voor e bouw aan te doen.
zoon van 2,00 meter, met extra lange benen, kan er ook goed mee overweg.
auto wordt nog steeds aangezien voor duurder dan hij werkelijk was, zelfs de directeur kijkt er naar alsof ik zo gek ben om bij te betalen. heb er alleen 17 inch lichtmetalen velgen onder laten leggen, ipv de standaard stalen velgen van 16 inch.
moest nieuwe lease-auto uitzoeken, klasse laguna, mondeo, passat.heb hiervoor mpv’s gereden, dus wil ’hoge’ auto blijven rijden. keuze tussen scenic en grand picasso
wilde ook auto uit voorraad, had geen zin om lang in huurauto te rijden. scenic 2,0 diesel duur in lease, picasso 2,0 diesel met flippers en bussinesspakket viel wel im plaatje. autoweek prijslijst doorgenomen en oog viel op outlander. lease prijs viel redelijk binnen plaatje. wilde voor de 2,0 diesel intense gaan, maar maanden levertijd. toen gekozen voor de invite met lichtmetalen velgen 17’ uit voorraad. lease prijs denk ik hetzelfde als de intense, vanwege verwachte hogere inruilprijs. kleur blauw, nog niet veel gezien, maar is veel fraaier dan folder aangeeft. sommige dealers hebben monsterplaatje liggen. mis alleen de cruise-control.
gebruik bekerhouder links nast stuur voor navigatiesysteem (garmin), is gelijk bluetooth voor handsfree bellen. heb hekel aan zuignap op voorruit.
geen lendesteun in stoel, maar steun in onderrug is prima. vering comfortabel, neigt naar frans, waarom hebben citroen en peugeot deze auto geadopteerd? goede zitruimte. verbruik tot nu toe redelijk, 1 op 14 op de grotere afstanden, zal met airco meer worden. rijstijl is rustiger dan met de toch wel pittigere renault hiervoor. ligt ook aan type auto. komende weken met de caravan op stap, kijken hoe de ervaring daarmee gaat worden. verder wennen aan reactie van sommigen, die toch vinden dat je wat meer aso bent. tevens collega’s die de discussie over energielabels blijven voeren. auto stond trouwens net voor 1 april op naam. scheelde bijna 1500 euri’s, dus ook in de lease.
verder nog geen klagen, zelfs enthousiast!
PROBLEMEN
- 36.000 km
wat onderdeeltjes die loslaten of kwijt raken. voor mijn gevoel dun staal gebruikt, klinkt wat blikkerig
brandstofverbruik loopt met caravan (max 1300 kg) en snelheid tot 110 km/h schrikbarend op tot 1:8
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.