Mitsubishi Outlander 2.0 2WD Intro Edition (2010)

autoreview

Mitsubishi Outlander 2.0 2WD Intro Edition (2010)

Signalement

UitvoeringOutlander 2.0 2WD Intro Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst14.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 4.250 km

Autodealer:
Op zoek naar een andere auto kwamen we terecht bij de mitsubishidealer norbert driessen in utrecht.
In de showroom stond een amethyst black (hebben we uiteindelijk zelf ook genomen)new mitsubishi outlander 2.0 2WD intro edition.
Wanneer je zelf een mini cooper S rijdt lijkt de outlander nog groter dan hij al is.
Na een proefrit was het al gauw duidelijk: dit moest hem worden.
Wel nog even onderhandelen.
Na het eerste bod thuis even nadenken of het bij te betalen bedrag niet te hoog was.
Een dag later mailde ik de dealer en vroeg of het de bedoeling was dat ik de komende maanden zijn salaris moest betalen.
Een uur later kreeg ik een telefoontje en hoefde ik 2500 euro minder bij te leggen.
Altijd proberen dus is mijn moto: dealers zat tenslotte en ze willen graag een auto verkopen.
Maar verder alle lof voor deze dealer.
Als klant ben ik keurig geholpen en is de auto uitstekend afgeleverd en werd er alle tijd genomen voor mij als klant en heb ik een meer dan complete uitleg over de auto en het bedrijf gekregen.
Ook na de aflevering staat de verkoper nog in de "actieve" stand en dat zie je nog wel eens anders.
De contacten blijven prettig en de dienstverlening is hoog.

Na meer dan 4000 km gereden te hebben is het wel tijd om mijn ervaringen in een review te zetten dus hierbij mijn ervaring tot nu toe:

Verbruik:
Toen ik de dealer vroeg hoe zuinig hij rijdt kreeg ik als antwoord: Als je er geen 1 op 10 mee haalt mag je hem door de etalageruit de showroom inrijden.
Ik heb m'n best gedaan maar minder dan 1 op 10,5 heb ik inderdaad nog niet gereden.
Het beste verbruik is tot nu toe 1 op 11,8 na een lange rit.
Ik rijdt best veel korte ritten en voor een auto van dit formaat is het verbruik dus wat mij betreft meer dan oké.

Comfort:
Bij de aanschaf van mijn nieuwe auto was ik op zoek naar een hoge instap met een comfortabele zit i.v.m. een hernia-operatie begin 2010.
Ik heb gekeken naar een Toyota RAV4, Hyundai Santa Fé, BMW X1, Nissan qashqai en de mitsubishi outlander.
Comfort is natuurlijk voor iedereen weer een ander gevoel maar wat mij betreft heb ik nog nooit in een betere stoel gezeten dan in die van de outlander.
Zelfs na een lange rit stap ik zonder rugpijn probleemloos de auto uit.
De vering van de outlander is comfortabel en drempels worden vloeiend genomen.
Het enige waar ik aan moest wennen was de snelheid waarmee ik een bocht in ging.
Mijn vorige auto was een mini cooper S waarmee je vlak voor de bocht terugschakelde en met een extra poepie gas de bocht door knalde.
Je kan je misschien dus wel een voorstelling maken van de eerste paar keren dat ik met de comfortabel geveerde outlander door de bocht ging.


Ruimte:
Tsja wat zal ik zeggen: een kofferbak van 771 liter is natuurlijk enorm en na het inklappen van de achterbank (electronisch bij de intro edition)heb je 1691 liter tot je beschikking.
Voor en achter in de auto heb je echt alle(been)ruimte die je nodig hebt.
Dankzij een neerklapbare achterbumper kan je zonder tildrempel de wagen extra makkelijk inladen.
Wij hebben alle ruimte niet altijd nodig maar het geeft een gevoel van veiligheid en geborgenheid en dat is ook best een hoop waard.

Motor:
De 2 liter motor van 147 PK heeft voldoende vermogen om de auto vlot genoeg door het verkeer te loodsen.
De eerste 1000 km was de motor wat hoorbaarder aanwezig maar na de inrijperiode maakt de motor een prettig geluid en bij constante snelheden is hij zelfs nagenoeg niet hoorbaar.

Uitrusting:
Ik heb gekozen voor een ingebouwd navigatiesysteem en een achteruitrijcamera.
Het grote voordeel is dat ik bij het achteruitrijden de auto tot op 10 cm nauwkeurig kan inparkeren en alles kan zien wat er achter mij gebeurd en dat is wel zo veilig.
Wanneer je in de achteruitkijkspiegel kijkt denk je dat je ergens bovenop zit maar via de camera zie je dat er nog enorm veel ruimte is.
parkeersensoren beginnen al heel snel nerveus te piepen en moet je op de gok maar kijken hoe ver je nog achteruit kan.
Mede daarom ben ik dus extra blij dat ik voor de camera heb gekozen en niet voor sensoren.

Door het kiezen van een intro edition krijg je de volgende extra's:
- Zilverkleurige roofrails
- Automatisch inklapbare buitenspiegels met LED knipperlicht
- Lederen stuurwiel met bediening voor audio en cruise control
- Lederen pookknop
- Chromen afwerking raamstijl, grille omlijsting, dorpel en achterklep
- Regensensor
- Privacy glass
- Cruise control
- Mistlampen vóór
- One-touch bediening 2e zitrij
- Afwerking interieur met synthetisch leder
- Multi colour display tellerpartij
En om het echt af te maken heb ik gekozen voor: 18 inch aluminium spaakvelgen, zilverkleurige dorpellijsten en een zilverkleurige achterbumperbeschermstrip.

Beleving:
Ik ben nog steeds blij dat we voor de outlander hebben gekozen.
De uitstraling is imposant en daarnaast schept de ruimte, het comfort en het gebruiksgemak een gevoel van rijplezier bij ons dat we eigenlijk nog niet eerder hadden meegemaakt.
Door te kiezen voor een intro edition krijg je materialen zoals het interieur met synthetisch leer waardoor de kwaliteitsbeleving van het materiaal veel beter op je over komt.
Er zitten nog wel een aantal hard kunststof knoppen in de auto maar dat vind ik niet erg: kwaliteit is voor mij niet alleen maar (hoe voelt het materiaal) maar vooral ook (is de werking van deze knoppen goed en blijft het heel)
Ik hoop dus dat we nog met veel plezier de nodige km's mogen maken

alleen maar beter!!

  • 10.020 km

6000 km verder kan ik alleen maar zeggen dat ik geen moment spijt van mijn keuze heb gehad.
De outlander is alleen maar beter gaan rijden en bevalt nog steeds enorm.
Eigenlijk moet ik eerlijk toegeven dat mede door de outlander een aantal van mijn vooroordelen op het gebied van auto's verdwenen zijn.
Voor de outlander heb ik 2x mini cooper S gereden en een BMW Z4.
Ik was een bepaald niveau gewend (oei dat klinkt wel erg snobberig)en was bang voor een stapje terug maar de outlander heeft zich meer dan bewezen en kan zich wat mij betreft meten aan de "betere" merken.

Comfort:
Rijden met 18 inch lichtmetaal heeft wat mij betreft geen negatieve invloed op het weggedrag. Het comfort is goed en oneffenheden in de weg worden zonder harde schokken van de auto genomen.
Ik heb daarbij echter wel ervaren dat het belangrijk is om af en toe de banden weer op de juiste spanning te brengen zodat het weggedrag optimaal is.
In vergelijk met toen de auto net nieuw was lijkt overhellen van de auto minder te zijn geworden en voelt het bochtengedrag stabiel.

Motor:
Nu de motor is ingereden is het motorgeluid minder aanwezig (ook bij een koude motor)en klinkt zelfs prettig bij accelereren. Op kruissnelheid hoor je hem zelfs bijna helemaal niet meer.
Bij hogere snelheden een beetje meer windgeluiden maar dat is normaal voor een auto die "hoog op de poten" staat.

Verbruik:
Op lange ritten rijd ik tussen de 1 op 11 á 12 en gemiddeld met aardig wat korte ritten haal ik 1 op 10,8 - 1 op 10,9.
Nog steeds vind ik dit voor een auto van dit formaat prima cijfers.

Problemen:
Mijn ingebouwde navigatiesysteem vertoonde na een aantal maanden kuren. Bij koud weer reageerde het touchscreen de eerste paar minuten niet op aanraking.(lastig wanneer je ergens heen moet en de weg niet kent)Bij de dealer geen gezeur: We monteren een nieuw systeem.
Tevens werd mij de keuze voorgelegd om voor een paar eurootjes meer een betere, mooiere navigatie te kunnen krijgen.
Aangezien het scherm groter was en ik wel weer toe was aan iets nieuws :-) ben ik daar maar voor gegaan.
Het nieuwe scherm reageert enorm snel onder alle omstandigheden en ziet er enorm luxe uit dus ben ik weer een blijde rijder.

Nadelen:
Omdat ik zo ontzettend positief ben over de auto moet ik ook de nadelen noemen ook al zijn het er maar weinig.
Omdat de auto behoorlijk groot is heb ik op kleine B-wegen met veel bomen vlak langs de zijkant en tegenliggers die niet zo'n rekening met me houden nog wel eens een bijna dood ervaring (althans voor mijn gevoel)Waarschijnlijk heb ik veel meer ruimte over dan ik denk maar het voelt allemaal maar net aan.
Aangezien ik niet echt vaak op dit soort wegen meer beland (ik vermijd ze)heb ik er niet vaak meer last van.
Het 2e nadeel: bij het wassen van de auto (voor mij geen wasstraat)kan ik ondanks mijn lengte niet zonder keukentrap het dak van de auto wassen.
Ach als al mijn komende auto's niet meer dan dit soort nadelen hebben dan teken ik ervoor.

Ruimte:
Door het hier bovengenoemde nadeel kom ik automatisch op één van de grootste voordelen van de outlander:de ruimte.
De grote comfortabele zetels, het makkelijke in- en uitstappen en de oneindige opbergruimte door de gehele auto maken het nog steeds tot een genot om deze auto te bezitten.

Conclussie:
Ik hoop met veel plezier nog de nodige kilometers te kunnen rijden en mocht ik ooit een andere auto kiezen (meestal na een jaar of 2) dan hoop ik met evenveel schik ervan te kunnen genieten als van de outlander
Zoek je in deze klasse een auto ga in ieder geval proefrijden(je zou bijna denken dat ik aandelen mitsubishi heb)

Laatste update review

  • 14.000 km

De outlander rijdt nog steeds voorbeeldig: comfort, ruimte, gebruikersgemak en genieten strijden nog steeds onderling om de eerste plaats.verbruik nog steeds stabiel en gemiddeld 1 op 10,9. wanneer je een auto zoekt in deze klasse ga alstjeblieft in deze proefrijden want je doet jezelf echt tekort wanneer je dit niet doet.. Lovende woorden en juist op dit moment gaat de outlander eruit. Onder geen enkele omstandigheid zou ik afscheid willen nemen van de outlander maar ik kreeg een kans om één van mijn droomauto's te kopen en wanneer je één van je dromen kunt verwezelijken in het leven moet je dit doen,het leven is kort en geniet zolang het kan.De outlander gaat hoop ik naar een volgende eigenaar die er net zoveel van gaat genieten als ik. Ik heb het voorrecht om deze week een nieuwe Ford Focus RS in de kleur ultimate green bij de ford dealer op te kunnen halen.(review zal na verloop van tijd verschijnen op autoweek)

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mitsubishi Outlander

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.