Mitsubishi Galant 1.8 GLSi (1996)

autoreview

Mitsubishi Galant 1.8 GLSi (1996)

Signalement

UitvoeringGalant 1.8 GLSi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf1996
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het is een heerlijke rijdersauto. Beetje onderstuurd maar niet oncontroleerbaar. De stoelen bieden redelijk wat steun. Ook voor mensen die niet al te lang zijn. Enige nadeel is dat de bijrijdersstoel wat vlak staat waardoor je soms het idee hebt van de stoel af te glijden.

De 1.8 is best pittig en bij het stoplicht is de auto rap weg. Hij nodigt behoorlijk uit om flink gas te geven. Erg zuinig is hij daardoor, met name in het stadverkeer ( 1 op 8) niet. De geluidsisolatie is niet denderend en daardoor maakt hij bij 120 / 130 best wat leven. Maar dat is niet storend. Op de snelweg is de auto wel behoorlijk zuinig met een acceptabel verbruik van 1 op 14.

De uitrusting is standaard op de GLSI al prima. Maar daarbij is er als optie airco geplaatst. Dat maakt het reizen echt een stuk comfortabeler. Alleen jammer dat ie geen leeslampjes heeft.

Update: Inmiddels 191.000 km gereden.
Blijft een fijne auto.

Update: Bij 194.000 km verkocht en vervangen door een Mitsubishi Lancer 2.0l S Wagon.

PROBLEMEN

Er zijn bijna geen problemen geweest. Bij 90.000 kilometer is er een fuseekogel vervangen en bij 135000 de waterpomp. Verder alleen de wieldoppen omdat daar de verf behoorlijk verweerd van was.

De lampjes achter de knoppen (van o.a. de airco circulatie, alarmlichten, airco en mistlampen) zijn niet zo’n sterk punt van deze auto. Deze willen nog wel eens doorbranden. Het is alleen enorm duur om deze buiten garantie te laten vervangen en daarom rijd ik nog steeds rond met een defect lampje achter verschillende knoppen. De lampjes zijn allemaal bij ongeveer 100.000 km kapot gegaan.

Al met al een hele prettig type auto dat tegenwoordig tweedehands voor niet te veel geld te koop is. Technisch zal hij je niet in de steek laten!

Update: Inmiddels 191.000 km gereden.

De lampjes achter de knoppen zijn inmiddels gerepareerd.

Nog steeds weinig problemen. 2 draagarmen zijn vervangen bij 185.000 km waardoor de auto weer zeer strak op de weg ligt.

Het begint merkbaar te worden dat de voorremmen beginnen te verslijten en hiervan zullen de schijven en blokken bij de eerst volgende beurt vervangen moeten worden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.